Ειδήσεις

Η κρουαζιέρα, το 2017, στην Ελλάδα και τι πρέπει να γίνει… σήμερα

Στη δίνη της κρουαζιέρας περιέρχεται η Ελλάδα το 2017, όπως δυστυχώς είχαμε προβλέψει από τον Σεπτέμβριο, με πτώση που δεν μπορεί να αφήσει αδιάφορο κανένα.

Tου Γιάννη Μπρα (CEO, Five Senses Consulting)

Η Five Senses Consulting & Development συγκέντρωσε τις προσδοκώμενες αφίξεις για το 2017* για κάποια από τα μεγαλύτερα  Ελληνικά λιμάνια, που δυστυχώς επιβεβαιώνουν και τις πλέον απαισιόδοξες προβλέψεις.

Έτσι, για το λιμάνι του Πειραιά έχουν προγραμματιστεί 510 calls με περίπου 914.000 επιβάτες, για την Σαντορίνη 381 calls με 736.455 επιβάτες, για την Κέρκυρα έχουν προγραμματιστεί 400 Calls με  650.000 επιβάτες, για την Ρόδο έχουν προγραμματιστεί 240 calls με περ. 270.000 επιβάτες  και τέλος για το Ηράκλειο έχουν προγραμματιστεί 145 calls με περ. 257.486 επιβάτες (Full Capacity).

Συγκρίνοντας τις προσδοκώμενες αφίξεις του 2017, με το 2016, οι διαφορές είναι συντριπτικές, καθώς σε πολλά ελληνικά λιμάνια υπήρξε πρόσκαιρη αύξηση κίνησης λόγο των γνωστών αλλαγών σε πλόες που έγιναν λόγο των προβλημάτων στην γείτονα Τουρκία και την συνεχιζόμενη ”μετακόμιση” προς Δυτική Μεσόγειο και Ασία.

Έτσι σε σχέση με τα επίσημα αποτελέσματα (ΕΛΙΜΕ) του 2016  με την παραδοχή για το 2017 ότι οι πληρότητες θα φτάσουν το 85% τις χωρητικότητας των πλοίων** έχουμε:

(*πηγή: http://www.cruisetimetables.com, 30/12/16 ).

Προορισμός Χρονιά 2016 Χρονιά 2017 Διαφορά %
Calls Επιβάτες Calls Επιβάτες**
Πειραιάς 625 1.094.135 510 776.900 -28,99
Σαντορίνη 572 783.893 381 625.000 -20.26
Κέρκυρα 481 748.916 400 553.000 -26,15
Ρόδος 299 314.689 240 230.000 – 26,91
Ηράκλειο 165 238.780 145 218.863 -8,34

Το μεγαλύτερο ζήτημα δεν είναι τα νούμερα του 2017 που, πλέον,  δεν αλλάζουν ούτε στο να αρκούμαστε να βγάζουμε απλώς ανακοινώσεις και να τα ρίχνουμε όλα στην κατάσταση στην Τουρκία κτλ. ,  αλλά το τι θα γίνει 2018 και μετά.

Το άμεσο ζητούμενο είναι να υπάρξει μια αξιοπρεπή παρουσία τον Μάρτιο του 2017 στην μεγαλύτερη έκθεση κρουαζιέρας στον κόσμο Seatrade Global στο Μαϊάμι και να λυθούν επιτέλους μερικά από τα χρονίζοντα προβλήματα, όπως το Berth Allocation.

Χρειάζονται άμεσα οι παρακάτω (10+2) ενέργειες ως στρατηγική και με ορίζοντα 3ετιας…

  1. Επανασχεδιασμός αποστολής και περιπτέρου στην Seatrade Global με ουσιαστικότατα…1.    Ανάπτυξη Ελληνικού Berth Allocation Systemμε πρωτοβουλία του Υπουργείου.
  1. Cruise Clustering μεταξύ των  Ελληνικών  προορισμών με βάση την διεθνή εμπειρία με την βοήθεια των νησιωτικών Περιφερειών.
  1. Στις Εκθέσεις που συμμετέχει ο ΕΟΤ, ανάπτυξη σχεδίου προώθησης της Ελληνικής Κρουαζιέρας.
  1. Ανάπτυξη Εθνικής πλατφόρμας προώθησης των προορισμών στις εταιρείες κρουαζιέρας (Best Practices Cruise Destination DevelopmentSystem).
  1. Ανάπτυξη Εθνικού Σχεδίου με κίνητρα για Year Round Cruising με νομοθετική πρωτοβουλία.
  1. Εξερεύνηση δυνατότητας αφορολόγητης λειτουργίας (προμήθειες και καταναλώσεις εντός πλοίου κτλ.) χωρίς την ανάγκη για κυκλικό ταξίδι σε χώρα εκτός Σέγκεν.
  1. Προσδιορισμός προσφερόμενου προϊόντος στην κρουαζιέρα και σύνδεση του με τα ιστορικά, πολιτιστικά και αγροτοδιατροφικά στοιχεία του κάθε προορισμού με την βοήθεια των Περιφερειών και των Δήμων.
  1. Ανάδειξη νέων προορισμών όπως, η Σητεία, η Πάρος, η Μήλος, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα και η Ηγουμενίτσα και στήριξη των προορισμών που πάσχουν από ”εξωγενή” προβλήματα.
  1. Δημιουργία Crisis Management Team(max. 5 άτομα) για άμεση συμβουλευτική προς τα Υπουργεία.

+1. Συνεργασία των Περιφερειών και των Λιμανιών με την Cosco για ανάπτυξη της νέας αγοράς των Κινέζων για έναρξη και τερματισμό κρουαζιέρας (Homeport) από Ελλάδα από το 2018+.

Ο Πειραιάς πρέπει να παίξει τον σημαντικό ρόλο του στην ανάπτυξη της Ελληνικής κρουαζιέρας μέσα από την δημιουργία ενός δικτύου προορισμών  που θα μπορεί επάξια να δώσει μοναδικές, επαρκώς προσδιορισμένες, εμπειρίες στους επισκέπτες όλο τον χρόνο, φυσικά με τις κατάλληλες υποδομές.

+2. Αναζήτηση συνεργιών και συνεργασιών με Λιμάνια και προορισμούς της Ν. Ανατολικής Μεσογείου που μετά την εποχή της αβεβαιότητας θα δώσουν ξανά σπουδαία αποτελέσματα. Η πρόταση είναι η δημιουργία και προώθηση ενός νέου κρουαζιερικού προϊόντος με ονομασία “Ο νέος δρόμος του μεγάλου Αλεξάνδρου” με πρωταγωνιστές το λιμάνι της Αλεξάνδρειας, το λιμάνι της Λεμεσού και Ελληνικούς προορισμούς.

metaforespress.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • Aspa Plakopita    09.01.2017 15:42

    Ο κάθε “τίποτας” που επιδιώκει λίγα λεπτά δημοσιότητας σηκώνει ένα άρθρο προτείνοντας για λύσεις τις ήδη ληφθείσες ενέργειες της Εθνικής Επιτροπής Κρουαζιέρας από το 2016…

    Ο “CEO” εταιρείας χωρίς προσωπικό … δεν γνωρίζει βεβαίως ότι το ζήτημα της κρουαζιέρας είναι πρωτίστως ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΟ και το ανακαλύπτει τώρα που το ανακάλυψαν και στην ΝΔ…

    Από το 2015 που έχει διαγνώσει το κίνδυνο η κυβέρνηση λόγω του προσφυγικού και της έκρηξης βίας σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο (Τουρκία, Αίγυπτο, Τυνησία) έχει έρθει σε επαφή με τους διευθύνοντες συμβούλους των μεγαλύτερων διεθνών ομίλων κρουαζιέρας και κατάφερε να κερδίσει χρόνο έως ότου καταφέρει να αντικαταστήσει τις αμερικάνικες εταιρείας κρουαζιέρας με ευρωπαϊκές.

    Αυτό έγινε το 2016 και όχι μόνο δεν επηρεάστηκε η κρουαζιέρα, αλλά κατέγραψε αφίξεις ρεκόρ.

    Δυστυχώς η αστάθεια της γείτονος Τουρκίας μέσα στο 2016 δεν επέτρεψε την αντιστροφή του κλίματος, όπως επιδίωκε η κυβέρνηση.

    Αυτό όμως που πέτυχε είναι η αντικατάσταση των αμερικανικών εταιρειών κρουαζιέρας με ευρωπαϊκές, ήδη η TUI Cruises έχει μεταφέρει το κυρίως έργο της σε ελληνικά νησιά αφήνοντας τελείως εκτός την Τουρκία.

    Τα μέτρα που αναφέρει ο κύριος Μπρας ή τα ακόμη πιο αστεία που προτείνει ο κύριος Κόνσολας της ΝΔ – θυμίζω το αμίμητο “διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των αρχαιολογικών χώρων” – δεν αντιμετωπίζουν το πρόβλημα και το πρόβλημα δεν έχει να κάνει με την Ελλάδα, αλλά με την έκρηξη βίας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Σχολιασμός άρθρου