Τοπικές Ειδήσεις

Τέλος στην «τύφλωση» του αεροδρομίου Διαγόρας

Μετά από χρόνια διαμαρτυριών των εργαζομένων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ότι το αεροδρόμιο «Διαγόρας» λειτουργούσε ουσιαστικά «τυφλό», δρομολογείται επιτέλους η εγκατάσταση νέων συστημάτων επιτήρησης.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Δήμας ενέκρινε τη διαδικασία σύναψης δημόσιας σύμβασης για την προμήθεια και εγκατάσταση Συστημάτων Επιτήρησης (TAR) για τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας στις τερματικές περιοχές των διεθνών αερολιμένων Ρόδου, Θεσσαλονίκης, Ηρακλείου και Κέρκυρας. Παράλληλα, προβλέπεται η τοποθέτηση Συστημάτων Επιτήρησης Μακράς Εμβέλειας για τη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας διαδρομής (En-route) σε τρεις στρατηγικές θέσεις στον Αττάβυρο Ρόδου, στις «Μενετές» Καρπάθου και στη Λήμνο.

Ανοικτός διαγωνισμός 53,6 εκατ. ευρώ
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 53,6 εκατομμύρια ευρώ, με πολυετή χρηματοδότηση που κατανέμεται ως εξής: 9,38 εκατ. ευρώ το 2026, 30,82 εκατ. ευρώ το 2027 και 13,4 εκατ. ευρώ το 2028. Στο ποσό περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ, οι νόμιμες κρατήσεις και οι φόροι. Η ανάθεση θα γίνει μέσω ανοικτού διαγωνισμού, σύμφωνα με τον νόμο 4412/16, με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά βάσει χαμηλότερης τιμής. Η ΥΠΑ θα μεριμνήσει για τις σχετικές διαδικασίες και την έκδοση αποφάσεων ανάληψης υποχρέωσης για κάθε έτος. Η απόφαση αυτή βάζει οριστικό τέλος σε μια εκκρεμότητα που οι εργαζόμενοι της ΥΠΑ στη Ρόδο καταγγέλλουν εδώ και δεκαετίες, αποκαθιστώντας την ασφάλεια και τον πλήρη έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στο νησί.

Σημειώνεται ότι πέρυσι στην καρδιά του καλοκαιριού (22/08/2024) και για περισσότερο από μισή ώρα χάθηκε η εικόνα από το ραντάρ που εξυπηρετεί το αεροδρόμιο της Ρόδου, με συνέπεια ο έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας να γίνεται στα τυφλά.
Το συγκεκριμένο περιστατικό δεν ήταν μεμονωμένο, σύμφωνα με την Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΗΜΑΕΚ). «Το αεροδρόμιο της Ρόδου όπως και 13 ακόμη στη χώρα μας ιδιωτικοποιήθηκαν το 2017 επί ΣΥΡΙΖΑ με γνώμονα τη συνολική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών τους για τις οποίες η εταιρία που τα ανέλαβε Fraport δαπάνησε περί τα 2 δισ. ευρώ. Την ίδια ώρα όμως, όπως προκύπτει, η ιδιωτικοποίηση αυτή δεν κατάφερε να λύσει βασικά προβλήματα ασφάλειας, αφού τουλάχιστον η πολιτεία η οποία εν προκειμένω έχει την ευθύνη για την αναβάθμιση και τη λειτουργία του συγκεκριμένου εξοπλισμού, όπως φαίνεται, αποποιείται των ευθυνών της», ήταν το περιεχόμενο ερώτησης στο Κοινοβούλιο.
Παράλληλα η ΗΜΑΕΚ αναφερόταν στην ολική καταστροφή από εμπρησμό του Radar διαδρομής (en route) στον Αττάβυρο, ζητώντας κατεπείγουσες διαδικασίες για την προμήθεια νέου Radar. «Το γεγονός ότι το συγκεκριμένο Radar έχει ενταχθεί σε μία ευρύτερη διαδικασία προμήθειας συστημάτων εκσυγχρονισμού της ΥΠΑ δεν αναιρεί ότι υπάρχει εδώ και χρόνια η ανάγκη αντιμετώπισης της έκτακτης αυτής συνθήκης. Με κάλυψη του νοτιοανατολικού τομέα του FIR μόνο από το Radar Καρπάθου το οποίο λόγω παλαιότητας εμφανίζει συχνά βλάβες, δεν είναι δυνατό να μιλάμε για ασφάλεια πτήσεων», ανέφεραν στη σχετική ανακοίνωση.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου