• «Τα μηνύματα που λαμβάνουμε είναι θετικά, τα καλύτερα, από όλες τις περιοχές – Το 2025 ήταν η καλύτερη χρονιά όλων των εποχών στη Ρόδο σε όλους τους δείκτες», δηλώνει ο Χρήστος Μιχαλάκης, πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Δωδ/σου και αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού Νοτίου Αιγαίου • “Θα είναι μία ακόμη καλύτερη τουριστική χρονιά το 2026 για τη Ρόδο”, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή του ΠΡΟΤΟΥΡ, Διονύση Τσιλιγκίρη
Τα φώτα της παγκόσμιας τουριστικής σκηνής στρέφονται το τελευταίο τριήμερο σε ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της τουριστικής βιομηχανίας: την έκθεση τουρισμού World Travel Market-London 2025, μία από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, συγκεντρώνοντας κορυφαίους φορείς και επαγγελματίες του κλάδου. Και τα μηνύματα που έρχονται από τη βρετανική αγορά για τη Ρόδο είναι αισιόδοξα, αφού οι τουριστικοί παράγοντες μιλούν για μία εξίσου καλή τουριστική χρονιά ή και ακόμη καλύτερη για το 2026 στο νησί των ιπποτών.
Η βρετανική αγορά αποτελεί άλλωστε μία από τις σημαντικότερες πηγές εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα και τα Δωδεκάνησα, κατέχοντας τα πρωτεία τα τελευταία χρόνια στις τουριστικές αφίξεις στη Ρόδο. Στο πλαίσιο της έκθεσης, η Ρόδος και η Σαντορίνη ταξιδεύουν στο Λονδίνο, μεταφέροντας εικόνες του Αιγαίου στους δρόμους και τους σταθμούς του μετρό της βρετανικής πρωτεύουσας. Τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου προβάλλονται δυναμικά μέσα από μια καμπάνια που κερδίζει τις εντυπώσεις των επισκεπτών και των κατοίκων της πόλης. Σύμφωνα με ανάρτηση του περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου, η καμπάνια που ξεκίνησε από το Βερολίνο συνεχίζεται τώρα στο Λονδίνο, μεταφέροντας το μήνυμα της ελληνικής φιλοξενίας και της μοναδικής ομορφιάς των νησιών μας σε εκατοντάδες εκατομμύρια πολίτες ανά τον κόσμο.
Οι εικόνες της μαγευτικής-γραφικής Σαντορίνης ταξιδεύουν στους σταθμούς του μετρό, ενώ η κοσμοπολίτισσα Ρόδος, ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού, «στολίζει» τα χαρακτηριστικά κόκκινα λεωφορεία της πόλης, προσκαλώντας τους Βρετανούς να γνωρίσουν από κοντά τη μαγεία του Αιγαίου. Όπως επισημαίνεται, η δυναμική αυτή παρουσία δεν περιορίζεται μόνο στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, αλλά επεκτείνεται και στο διαδίκτυο, την τηλεόραση και τα κινητά τηλέφωνα, εκεί όπου χτυπά η καρδιά της σύγχρονης επικοινωνίας. Γιατί, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, «ο τουρισμός είναι δύναμη καλού» — μια δύναμη που ενώνει, εμπνέει και αναδεικνύει τον τόπο μας σε όλο τον κόσμο.
Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αναφέρει τα εξής: «Στο Λονδίνο, όπου είναι σε εξέλιξη η διεθνής τουριστική έκθεση World Travel Market, η Σαντορίνη ταξιδεύει στους σταθμούς του μετρό και η Ρόδος στα χαρακτηριστικά κόκκινα λεωφορεία της Αγγλικής πρωτεύουσας. Ο φίλος μας Jake από το Λονδίνο, μου έστειλε αυτή τη φωτογραφία που τράβηξε χθές το βράδυ στο King’s Cross Station, συνοδευόμενη από ένα ωραίο μήνυμα για το νησί και τον ευχαριστώ. Μετά το Βερολίνο, όπου συνεχίζει η καμπάνια για Σαντορίνη, Κω, Μύκονο και Ρόδο, τα νησιά μας ταξιδεύουν και στο Λονδίνο. Ταξιδεύουν στους δρόμους των χωρών αλλά κυρίως στο διαδίκτυο, στην τηλεόραση και στο κινητό τηλέφωνο εκατοντάδων εκατομμυρίων πολιτών. Εκεί απ’ όπου αντλούμε επισκέπτες, εκεί απ’ όπου αντλούμε δύναμη και αγάπη. Γιατί, αυτό είναι ο τουρισμός. Δύναμη καλού».
Η βρετανική αγορά αποτελεί μία από τις σημαντικότερες πηγές εισερχόμενου τουρισμού για τη χώρα. Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, την περίοδο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, οι αφίξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 4,5%, φτάνοντας τα 3,27 εκατομμύρια ταξιδιώτες, ενώ τα έσοδα σημείωσαν άνοδο 8,7%, αγγίζοντας τα 2,48 δισ. ευρώ. Μόνο τον Αύγουστο 2025, οι αφίξεις αυξήθηκαν κατά 12,4% και οι εισπράξεις κατά 40%, επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη και την αγάπη των Βρετανών για την Ελλάδα ως προορισμό υψηλής ποιότητας και αυθεντικής εμπειρίας.

Χρ. Μιχαλάκης: Το 2025 ήταν η καλύτερη χρονιά όλων των εποχών για τη Ρόδο σε όλους τους δείκτες
Μία πολύ δυνατή ομάδα από το Νότιο Αιγαίο –όλοι οι επαγγελματίες του τουρισμού και αυτοδιοικητικοί- βρίσκεται στη βρετανική πρωτεύουσα για την έκθεση, όπως δήλωσε στον Real Voice ο Χρήστος Μιχαλάκης, πρόεδρος της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων Δωδ/σου και αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού Νοτίου Αιγαίου, επισημαίνοντας πως τα μηνύματα και για την επόμενη χρονιά είναι εξίσου πολύ καλά και αισιόδοξα. «Το 2025 ήταν η καλύτερη χρονιά όλων των εποχών για τον τουρισμό στη Ρόδο, σε όλους τους δείκτες», τόνισε σχετικά ο κ. Μιχαλάκης.
«Τα μηνύματα για την περιοχή μας είναι θετικά, τα καλύτερα, από όλες τις περιοχές, κινούμαστε στα περσινά επίπεδα, παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον και για τη Βρετανία, όπου αναμένεται να ανακοινώσει μέτρα η κυβέρνηση το επόμενο διάστημα, πιέζοντας το εισόδημα των νοικοκυριών, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα ταξιδέψουν οι Βρετανοί, γιατί είναι στην κουλτούρα τους», όπως είπε. «Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα καταφέρουμε να έχουμε μία εξίσου πολύ καλή χρονιά το 2026», πρόσθεσε σχετικά ο κ. Μιχαλάκης.
Δ. Τσιλιγκίρης: Θα είναι ακόμη καλύτερη τουριστική χρονιά το 2026 για τη Ρόδο
“Θα είναι μία ακόμη καλύτερη τουριστική χρονιά το 2026 για τη Ρόδο”, δήλωσε από το Λονδίνο ο γενικός διευθυντής του ΠΡΟΤΟΥΡ Διονύσης Τσιλιγκίρης, μιλώντας στη «δ» στο περιθώριο της τουριστικής έκθεσης World Travel Market, μίας από τις μεγαλύτερες στον κόσμο, συγκεντρώνοντας κορυφαίους φορείς και επαγγελματίες του κλάδου, όπου ο Δήμος Ρόδου συμμετέχει με περίπτερο του Οργανισμού Προώθησης Ροδιακού Τουρισμού (ΠΡΟΤΟΥΡ). Ο κ. Τσιλιγκίρης επεσήμανε ότι το περίπτερο της Ρόδου στη βρετανική πρωτεύουσα βρίσκεται στη “βιτρίνα” της έκθεσης, απέναντι από αυτό του ΕΟΤ, στο κέντρο του εκθεσιακού κέντρου, με πλήθος κόσμου να το επισκέπτεται και με παράγοντες της διεθνούς τουριστικής αγοράς και κορυφαίους εκπροσώπους της βρετανικής τουριστικής βιομηχανίας. Σύμφωνα με τον ίδιο, από την πρώτη μέρα έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον επισκεπτών και επαγγελματιών του τουρισμού, αποτελώντας ένα σημαντικό κέντρο δικτύωσης και προβολής του νησιού.
Η βρετανική αγορά θα συνεχίσει και του χρόνου να έχει τα πρωτεία των τουριστικών αφίξεων στη Ρόδο, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, όπως τόνισε ο κ. Τσιλιγκίρης. «Είμαστε περισσότερο από μια χαρά. Στην έναρξη της έκθεσης την πρώτη ημέρα που άνοιξε τις πύλες της, υπήρχε πάρα πολύς κόσμος στο ελληνικό περίπτερο και το εντυπωσιακότερο ακόμα ότι βρισκόταν πολύς κόσμος στο περίπτερο της Ρόδου, το οποίο βρίσκεται σε περίοπτη θέση, ένα περίπτερο πολύ κομψό.
Τα μηνύματα είναι θετικά και τα μηνύματα δεν αποτυπώνονται αυτή τη στιγμή σε νούμερα και σε χαρτιά, αλλά αποτυπώνονται σε αίσθηση, αποτυπώνονται σε διάθεση και φαίνεται από τον τρόπο με τον οποίο οι Τ.Ο. και οι μικρότεροι πράκτορες έρχονται στο περίπτερο της Ρόδου, συνδιαλέγονται, συζητούν και μιλάνε για δουλειές με τους ξενοδόχους, τους τουριστικούς πράκτορες του νησιού και γενικώς υπάρχει μία διάθεση πολύ καλή.
Νομίζω ότι το 2026 θα είναι μία ακόμη καλύτερη χρονιά σε αυτή την ανοδική κλίμακα την οποία έχει το νησί όχι μόνο στη Βρετανική αγορά, αλλά γενικά στο σύνολό του και η αίσθησή μου είναι ότι αυτό το οποίο έχουμε, την πρωτοπόρο βρετανική αγορά να οδηγεί το τουριστικό άρμα της Ρόδου, θα συνεχιστεί και θα είναι κάτι το οποίο θα δώσει και άλλα πράγματα στο μέλλον», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Τσιλιγκίρης.















