Με την υπ΄ αριθμ. 30/2014 απόφαση του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Ρόδου, που εκδόθηκε χθες, έγινε δεκτή η αίτηση επικύρωσης της συμφωνίας συνδιαλλαγής της Ανώνυμης Ναυτιλιακής Εταιρείας Σύμης και ουσιαστικά ολοκληρώνεται η διαδικασία υπαγωγής της στις διατάξεις του άρθρου 99 του πτωχευτικού κώδικα.
Το δικαστήριο επικύρωσε την συμφωνία με την πλειοψηφία των πιστωτών της, που περιλαμβάνεται στην έκθεση-γνωμοδότηση του μεσολαβητή κ. Κωνσταντίνου Λάπατου.

Η ΑΝΕΣ φέρεται να έχει ξεπεράσει τον σκόπελο των χρεών της και να είναι πλέον έτοιμη να θέσει σε εφαρμογή σχέδιο για την εξυγίανσή της, αφού πρώτα εξασφαλίσει την έγκριση του δικαστηρίου.
Βασική κατεύθυνση του περιεχομένου της συμφωνίας συνδιαλλαγής με κάθε προμηθευτή και εργαζόμενο (νυν και πρώην) της εταιρείας ήταν η συμμετοχή του στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας με το 50% του πιστωτικού του υπολοίπου και η καταβολή του υπολοίπου ποσού σε δόσεις, καταβλητέες κατά τους καλοκαιρινούς μήνες των επόμενων ετών, με τα πιστωτικά ιδρύματα, η επιμήκυνση της περιόδου αποπληρωμής των δανειακών υποχρεώσεων της εταιρίας και με το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, η ρύθμιση των οφειλών σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.

Στις αρχές Ιουνίου 2012, ο μεσολαβητής προχώρησε στη σύνταξη έκθεσης – πρότασης προς τη διοίκηση της ΑΝΕΣ, στην οποία ανέφερε πως πέραν της ενδεχόμενης συμφωνίας με τους πιστωτές, η εταιρεία θα πρέπει, λαμβάνοντας υπόψη πως υπάρχει πλοίο της το οποίο παραμένει “δεμένο” στο λιμάνι της Ρόδου (Ε/Γ ΣΥΜΗ ΙΙ) χωρίς να ναυλώνεται, είτε να προβεί σε μείωση των λειτουργικών εξόδων με την πώληση ενός από τα ήδη δρομολογημένα πλοία (Ε/Γ-Ο/Γ ΠΡΩΤΕΥΣ και Ε/Γ-Ο/Γ ΑΓ. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ) και αντικατάστασή του με τον εφοπλισμό του «ΣΥΜΗ ΙΙ», είτε τον ταυτόχρονο με τα υπόλοιπα πλοία, εφοπλισμό του «ΣΥΜΗ ΙΙ», με σκοπό την αύξηση των εσόδων, δρομολογώντας ένα εκ των πλοίων σε κάποια άλλη γραμμή (Σποράδες, Κεραμωτή – Θάσου).

Η διοίκηση της ΑΝΕΣ επέλεξε να προχωρήσει σε ενέργειες για την ναύλωση πλοίου σε νέα γραμμή για το 2013, προσβλέποντας σε αυξημένα μελλοντικά έσοδα.
Ταυτόχρονα με τις παραπάνω ενέργειες για την εξεύρεση νέων οικονομικών πόρων για την ΑΝΕΣ, συνέχισε τις συζητήσεις με το σύνολο σχεδόν των πιστωτών και εν τέλει, ένας σημαντικός αριθμός πιστωτών (η πλειοψηφία αυτών) έχει αποδεχτεί και έχει υπογράψει συμφωνία για το διακανονισμό των οφειλών.
Πιο συγκεκριμένα η ΑΝΕΣ ήλθε σε συμφωνία με 37 πιστωτές της που εκπροσωπούν το 60,06% των οφειλών της, που “μεταφράζεται” σε 4.449.343,84 ευρώ.

Το δικαστήριο τονίζει ότι, δεν αποδείχθηκε, από οποιοδήποτε αποδεικτικό στοιχείο, ότι η εταιρεία ρύθμισε και τις ληξιπρόθεσμες οφειλές της προς το Ελληνικό Δημόσιο, που ανέρχονται σήμερα στο συνολικό ποσό των 983.989,24 ευρώ, περιλαμβανομένων οφειλών Φ.Π.Α., Φ.Μ.Υ., Τ.Α.Ν.Π.Υ. προς τον Ο.Λ.Π. και Λιμενικό Ταμείο Δωδεκανήσου εκ ποσού 363.872,20 ευρώ, καθώς και προς το Ι.Κ.Α. για το ποσό των 108.486,33 ευρώ και συνεπώς θεωρείται ότι οι ανωτέρω πιστωτές δεν εντάσσονται στο σύνολο των συναινούντων πιστωτών.
Η εταιρεία απασχολεί προσωπικό 11 ατόμων στα γραφεία της και 56 άτομα ως πλήρωμα των πλοίων της, τα οποία εξυπηρετούν τοπικές δρομολογιακές γραμμές της Δωδεκανήσου, καθώς και Πειραιά – Αίγινας.

Σύμφωνα δε με την προσκομιζόμενη από τον Ιούλιο 2012 επικαιροποίηση Υπολογιστικών Πινάκων Επιχειρηματικού Σχεδίου, εκτιμήθηκε ότι η δρομολόγηση των πλοίων της Ε/Γ -Ο/Γ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ και ΠΡΩΤΕΥΣ στη γραμμή Πειραιά – Αίγινα θ’ απέφερε καθαρά κέρδη 777.500 ευρώ, για το έτος 2012 – 2013 και η θερινή δρομολόγηση του Ε/Γ ΣΥΜΗ II στη γραμμή Ρόδου – Πανορμίτη -Σύμης καθαρά κέρδη 392.500 ευρώ, ενώ διαθέτει πάγιο ενεργητικό, ήτοι ενσώματες ακινητοποιήσεις ύψους 9.823.197,56 ευρώ.

Θυµίζουµε ότι το σχέδιο βιωσιµότητας και εξόδου από την κρίση της εταιρείας περιλαµβάνει µεταξύ άλλων και τα εξής:
-Αύξηση του µετοχικού κεφαλαίου κατά 2.097.616 ευρώ µε συµµετοχή όλων των πιστωτών και τραπεζών, εκτός των οφειλών του προσωπικού, µε συµψηφισµό του 30% του ποσού που τους οφείλει η ΑΝΕΣ.
-Διακανονισµός µε τους πιστωτές για την αποπληρωµή του υπολοίπου των απαιτήσεών τους µε χρονοδιάγραµµα 4ετίας.

– Αποπληρωµή του υφισταµένου υπολοίπου οφειλών του προσωπικού µε χρονοδιάγραµµα 4ετίας.
-Διαπραγµάτευση µε τις συνεργαζόµενες τράπεζες για την προεξόφληση των δεδουλευµένων τιµολογίων των επιδοτούµενων γραµµών.

-Τροποποίηση στη σειρά προσέγγισης των νησιών στην επιδοτούµενη δροµολογιακή γραµµή Ρόδο – Σύµη – Τήλο – Νίσυρο -Κω και επιστροφή ως ακολούθως: Ρόδο – Τήλο – Νίσυρο – Κω και επιστροφή δύο φορές την εβδοµάδα µε υποχρέωση εκτέλεσης τεσσάρων µη επιδοτούµενων δροµολογίων Ρόδο – Σύµη – Ρόδο.
-Μείωση του προσωπικού των γραφείων κατά 2 άτοµα µε εξοικονόµηση περίπου 50.000 ευρώ.
-Αλλαγή γραφείων στον Πειραιά και διαπραγµάτευση µε ιδιοκτήτες των γραφείων της εταιρείας στη Σύµη και στη Ρόδο για µείωση των µισθωµάτων µε εκτιµούµενη συνολική ετήσια εξοικονόµηση περίπου 15.000 ευρώ.
– Περικοπή των ετήσιων λειτουργικών δαπανών κατά 50.000 ευρώ.
Την ΑΝΕΣ εκπροσωπούν οι δικηγόροι κκ Στυλιανή Ρουµπέτη και Ασηµάκης Ασηµακόπουλος.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ