To «πράσινο φως» για την υλοποίηση του μεγαλόπνοου έργου της κατασκευής της νέας Εθνικής Οδού στο νησί της Ρόδου, που θα αρχίζει από το Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου και θα καταλήγει στον κόμβο του αεροδρομίου δόθηκε με τη δημοσίευση στην εφημερίδα της κυβερνήσεως της απόφασης του υπουργού κ. Μ. Χρυσοχοϊδη για τον χαρακτηρισμό της και την απαγόρευση δόμησης στις απαλλοτριούμενες εκτάσεις που θα διασχίσει.

Με την απόφαση που δημοσιεύθηκε στο υπ’ αριθμ. 159 φύλλο του Τεύχους Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως γίνεται συγκεκριμένα ο χαρακτηρισμός του νέου οδικού τμήματος Ρόδος – Αεροδρόμιο Διαγόρας, μήκους 8.619,80 μέτρων, από τον Ισόπεδο Κόμβο Νοσοκομείου μέχρι το σημείο συναρμογής με το υφιστάμενο οδικό τμήμα τετράιχνης διατομής της οδικής αρτηρίας Αεροδρόμιο-Ανατολικές Ακτές, στο πλαίσιο του έργου: Μελέτη οδού σύνδεσης πόλης Ρόδου με αεροδρόμιο (μεσογειακή χάραξη), ως Εθνικής Οδού του Δευτερεύοντος Δικτύου.

Επιπλέον απαγορεύεται η έκδοση οικοδομικών αδειών στη ζώνη διέλευσης του έργου για τις εγκεκριμένες μελέτες «οδοποιΐας αρτηρίας και του παράλληλου δικτύου» και «Προμελέτη Ισόπεδων Κόμβων» του νέου οδικού τμήματος Ρόδος−Αεροδρόμιο Διαγόρας.

Η εν θέματι οδός έχει μήκος 8.619,80 μέτρα, δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση πλάτους 3,50 μ. εκάστη με κεντρική νησίδα και αμφίπλευρο στηθαίο, ενώ το συνολικό εύρος οδοστρώματος ανέρχεται σε 17 μέτρα.
Η λειτουργική σημασία της νέας χάραξης είναι βαρύνουσα, διότι αναβαθμίζεται η οδική ασφάλεια στη διασύνδεση του πολεοδομικού ιστού Ρόδου με το αεροδρόμιο της νήσου, καθώς η επικοινωνία σήμερα μεταξύ πόλεως Ρόδου και αεροδρομίου γίνεται μέσω της υφιστάμενης επαρχιακής οδού που έχει ανεπαρκή γεωμετρικά και λειτουργικά στοιχεία και εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για την ασφάλεια πεζών και οχημάτων, αφού αδυνατεί πλέον να εξυπηρετήσει υπό ικανές κυκλοφοριακές συνθήκες τον διαρκώς αυξανόμενο κυκλοφοριακό φόρτο στην διεύθυνση Ρόδος − Αεροδρόμιο.

Οι ανατολικές ακτές της νήσου αποκτούν εύκολη, ταχεία και ασφαλή πρόσβαση στο αεροδρόμιο μέσω της υφιστάμενης αρτηρίας «Αεροδρόμιο – Ανατολικές Ακτές» και της νέας οδού, αποφεύγοντας τοιουτοτρόπως τη χρονοβόρα διέλευση μέσα από αστικές περιοχές.
Ο εν λόγω οδικός άξονας πληροί τις προϋποθέσεις ένταξής του στο Δευτερεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο, καθόσον συνδέει:

-Το βασικό εθνικό οδικό άξονα «Αεροδρόμιο − Ανατολικές Ακτές» με το μεγάλο αστικό κέντρο της Ρόδου,
-Το αεροδρόμιο με την πρωτεύουσα της νήσου που συνιστά τόπο εξαιρετικού τουριστικού ενδιαφέροντος.
Για να προστατευθεί η ζώνη διέλευσης του έργου για μια τετραετία αποφασίστηκε:

-Η απαγόρευση έκδοσης οικοδομικών αδειών για ανέγερση κτισμάτων και εκτέλεση οικοδομικών εργασιών μέσα σε αυτή.
-Η τήρηση των ελάχιστων αποστάσεων Ο.Γ., όπως καθορίζονται στο άρθρο 2 του Π.Δ. 209/98 για τα κτίσματα εκτός της ζώνης διέλευσης.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ