Γράφει ο
Εμμανουήλ Μοράρης
Διαιτολόγος-Διατροφολόγος

Διατροφικές επιλογές για την ανακούφιση των συμπτωμάτων είναι:

Μήλο: Περιέχει κερσετίνη (βαλανοκετόνη), ένα φλαβονοειδές που προστατεύει από τις αλλεργίες και το άσθμα, καθώς έχει αντιφλεγμονώδη και αντισταμινική δράση, (π.χ. Αλλεργική ρινίτιδα).
Μπρόκολο: Περιέχει σουλφοραφάνη, μια σύνθετη ουσία με ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση. Είναι αντιοξειδωτική κι έτσι καταπολεμά τις φλεγμονές στο αναπνευστικό, (π.χ. Άσθμα, Χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια).
Σολομός: Είναι πλούσιος σε Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία καταπολεμούν τις φλεγμονές και εξουδετερώνουν την επίδραση των Ω-6 λιπαρών οξέων, τα οποία παίζουν ρόλο στην εκδήλωση της φλεγμονής.
Σκόρδο: Περιέχει κερσετίνη και ενισχύει το ανοσοποιητικό, ώστε ο οργανισμός να αντιστέκεται πιο σθεναρά στα αλλεργιογόνα.
Ξηροί καρποί: Τα θρεπτικά συστατικά των ξηρών καρπών, κυρίως τα ωφέλιμα λιπαρά που μας παρέχουν, καταστέλλουν τις φλεγμονές στους ιστούς της ρινικής κοιλότητας και του λαιμού.
Γιαούρτι: Τα προβιοτικά του γιαουρτιού μπορούν να περιορίσουν την αλλεργική αντίδραση στη γύρη. Ενισχύουν την λειτουργία του ανοσοποιητικού και καταστέλλουν την αντίδραση του οργανισμού στα αλλεργιογόνα.
Εσπεριδοειδή: Περιέχουν βιταμίνης C, που ενισχύει το ανοσοποιητικό μας, (π.χ. Πορτοκάλια, Γκρέιπφρουτ, Λεμόνια).
Λαχανίδα: Αποτελεί υπερτροφή και είναι πλούσια σε καροτενοειδή και χρωστικές ουσίες που ότι βοηθούν στην καταπολέμηση των συμπτωμάτων της αλλεργίας.
Σέσκουλα: Τα καροτενοειδή που περιέχει βοηθούν στον καλύτερο έλεγχο των αλλεργιών, (π.χ. Αλλεργική ρινίτιδα).
Τσουκνίδα: Περιέχει ισταμίνη, τη χημική ουσία που παράγει το σώμα μας κατά τη διάρκεια μιας αλλεργικής αντίδρασης, κι έτσι βοηθά στο να αποκτάμε ανοχή, αλλά και στην αντιμετώπιση της φλεγμονής που εμφανίζεται όταν εκδηλώνονται συμπτώματα αλλεργίας.

Μαϊντανός: Ο αρωματικός μαϊντανός αναστέλλει την έκκριση ισταμίνης που προκαλεί τα δυσάρεστα αλλεργικά συμπτώματα.
Πιπεριές: Περιέχουν κουερσετίνη, μία φλαβονοειδή ουσία που έχει την ιδιότητα να ελαττώνει τις ισταμινικές αντιδράσεις.
Ακτινίδιο: Πλούσιο σε βιταμίνη C και μειώνει τις ισταμίνες.
Ανανάς: Διαθέτει ένα ένζυμο με το όνομα βρομελίνη, που μπορεί να μειώσει την ευερεθιστότητα από παθήσεις σχετικές με την αλλεργία, (π.χ. Άσθμα).
Μέλι: Η κατανάλωση σε μικρές δόσεις, πριν αρχίσουν οι ανοιξιάτικες αλλεργίες, βοηθά στην ανάπτυξη αντοχής στην γύρη.
Ελαιόλαδο: Τα Ω3 λιπαρά οξέα που περιέχει, μπορούν να ανακουφίσουν από τις επιπτώσεις της εποχιακής αλλεργίας στον οργανισμό.
Ντομάτες: Περιέχουν βιταμίνη C και το ισχυρό αντιοξειδωτικό λυκοπένιο που βρίσκετε στην φλούδα τους. Οι ουσίες αυτές ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού κατά του άσθματος και των αναπνευστικών προβλημάτων.
Σταφύλια: Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες όπως η ρεσβερατρόλη. Πρόκειται για μια πολυφαινόλη με ισχυρές αντιοξειδωτικές δράσεις που ελαττώνει τη φλεγμονή.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ