Συνεντεύξεις

Γιώργος Βαρέλης: «Ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι μόδα, είναι εργαλείο για να αλλάξει η καθημερινότητα των δημοτών»

Σε μια εποχή όπου οι πόλεις ολόκληρου του κόσμου στρέφονται προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό, η Ρόδος επιχειρεί να περάσει από τη θεωρία στην πράξη. Ο αντιδήμαρχος Ρόδου, Γιώργος Βαρέλης, εξηγεί ότι η τεχνολογία από μόνη της δεν αρκεί, χρειάζεται σωστή επιλογή εργαλείων, εκπαίδευση προσωπικού και ενημέρωση των πολιτών για να αποδώσει καρπούς. Παράλληλα, μιλά για τις προτεραιότητες της δημοτικής αρχής στον Αρχάγγελο, όπου τα ζητήματα ύδρευσης, αποχέτευσης και αντιπλημμυρικής προστασίας παραμένουν στην πρώτη γραμμή. «Με δουλειά, υπομονή και επιμονή» όπως τονίζει, στόχος είναι «να παραδώσουμε μια Ρόδο καλύτερη από αυτήν που παραλάβαμε».
Αναλυτικά η συνέντευξη:
• Κύριε Βαρέλη, όλοι μιλούν για «ψηφιακό μετασχηματισμό» των δήμων. Τι σημαίνει όμως αυτό πρακτικά για τον δημότη της Ρόδου σήμερα;
Κυρία Παμπρή κατ’ αρχήν ευχαριστώ για τη φιλοξενία και εσάς και την εφημερίδα. Με τον όρο ψηφιακό μετασχηματισμό εννοούμε όλες τις εφαρμογές και τα ψηφιακά εργαλεία που χρησιμοποιούμε πλέον σε όλες τις διευθύνσεις του δήμου μας προκειμένου να καταγράφουμε, να ελέγχουμε και να απλοποιούμε διαδικασίες και υπηρεσίες.
• Πολλοί πολίτες λένε πως «οι πλατφόρμες υπάρχουν, αλλά δεν δουλεύουν εύκολα». Συμφωνείτε ότι χρειάζεται καλύτερη ενημέρωση και εκπαίδευση του κοινού;
Είναι γεγονός πως υπάρχουν ψηφιακά εργαλεία που όντως είναι δύσχρηστα ή δεν έχουν έντονη συμβολή στην απλοποίηση των υπηρεσιών και των διαδικασιών. Ακριβώς εκεί είναι που εστιάζουμε ώστε να κρατήσουμε τα ψηφιακά εργαλεία που θα είναι απλοϊκά στη χρήση από τους δημότες και θα μας προσφέρουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Το ίδιο ακριβώς προσπαθούμε να εφαρμόσουμε και στις πλατφόρμες που χρησιμοποιούμε ήδη για την εσωτερική λειτουργία του δήμου μας. Ψηφιακές εφαρμογές που είναι απόλυτα χρήσιμες για τους υπηρεσιακούς μας, ώστε να τους λύνουν τα χέρια και όχι να δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο το έργο και την καθημερινότητά τους. Φυσικά για όλα αυτά απαιτείται εκπαίδευση του προσωπικού η οποία και γίνεται, αλλά και ενημέρωση του κοινού για τον τρόπο λειτουργίας που είναι και το πιο δύσκολο, διότι έχει να κάνει με την εξοικείωση του συνόλου των δημοτών μας με τις νέες τεχνολογίες.
• Ποια είναι η πιο δύσκολη «αντίσταση» που συναντάτε στη μετάβαση προς την ψηφιακή εποχή – η τεχνολογία, η γραφειοκρατία ή οι συνήθειες του ανθρώπινου παράγοντα;
Η δυσκολία είναι αρχικά στην επιλογή του ψηφιακού εργαλείου. Θα πρέπει από μια μεγάλη γκάμα να επιλεγεί τον πλέον κατάλληλο για την οποιανδήποτε χρήση. Μετά θα πρέπει να ξεπεραστούν όλα τα γραφειοκρατικά που απαιτούν μια δεδομένη χρονική περίοδο εγκατάστασης και εφαρμογής, σύμφωνα πάντα με τις διαδικασίες του δήμου και τέλος θα χρειαστεί να αφομοιώσει η κοινωνία του νησιού τη λειτουργία. Αυτό είναι και το πλέον σημαντικό, γιατί είναι και το κριτήριο που θα μας δώσει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Αν το αγκαλιάσουν και το καταστήσουν λειτουργικό οι συνδημότες μας.

• Περνώντας στον Αρχάγγελο -μια από τις πιο ζωντανές δημοτικές κοινότητες της Ρόδου-ποια είναι τα τρία βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η περιοχή;
Όσον αφορά στον Αρχάγγελο, νομίζω το θέμα της ύδρευσης ήταν το πλέον σοβαρό που κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε με την ανάληψη των καθηκόντων μας ως νέα δημοτική αρχή. Ήταν τέτοια η φύση του προβλήματος που απορρόφησε το σύνολο της προσοχής και της προσπάθειάς μας τον πρώτο χρόνο της θητείας μας. Ένα πρόβλημα που το βίωνε μεγάλο μέρος του οικισμού για αρκετά χρόνια. Οι παρεμβάσεις ήταν έντονες με τη σύσταση ειδικού συνεργείου, την εγκατάσταση αντλιοστασίων, ηλεκτρονικών συστημάτων, συντήρηση και αναβάθμιση γεωτρήσεων και πολλά άλλα που ταυτόχρονα με την αντικατάσταση των εσωτερικών δικτύων που ήδη τρέχει έφεραν ήδη μια ομαλοποίηση της κατάστασης και αυτό το επιβεβαιώνει η θερινή περίοδος που μόλις πέρασε με τις αυξημένες απαιτήσεις σε παροχή του πολύτιμου αγαθού που λέγεται νερό. Η συμβολή του δημάρχου μας, Αλέξανδρου Κολιάδη καθώς και του προέδρου της ΔΕΥΑΡ Σωτήρη Βαγιανού υπήρξε καθοριστική και τους ευχαριστώ εκ μέρους κάθε Αρχαγγελίτη, όπως ευχαριστώ και τον πρόεδρο της κοινότητας κ. Ίκουτα Χρήστο προσωπικά για την καθημερινή μάχη που δίνει για τον τόπο. Μετά την ύδρευση, θεωρώ σημαντικά προβλήματα του τόπου το αποχετευτικό και το αντιπλημμυρικό. Όσον αφορά στο αντιπλημμυρικό, με χαρά αναμένουμε τη δημοπράτηση της πρώτης φάσης του αντιπλημμυρικού Αρχαγγέλου από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, ένα έργο που εκκρεμεί χρόνια και αποτελεί μια σοβαρή παρέμβαση για τον οικισμό. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Αρχάγγελος με την Ιαλυσό είναι οι οικισμοί με τις περισσότερες και πλέον καταστροφικές πλημμύρες στο νησί διαχρονικά. Το αποχετευτικό που άφησα τελευταίο αποτελεί και το εντονότερο πρόβλημα του τόπου διαχρονικά. Η ύπαρξη δικτύων και η έλλειψη αποδέκτη είναι στην ουσία η αιτία της σημερινής άθλιας κατάστασης των ρεμάτων μας που επηρεάζει την καθημερινότητα των συγχωριανών μου και τη γενικότερη εικόνα του οικισμού. Γνωρίζοντας το πλάνο και την εστίαση της Δημοτικής αρχής και της ΔΕΥΑΡ στην επίλυση και του προβλήματος αυτού, θα είμαι ικανοποιημένος με την οποιανδήποτε θετική εξέλιξη που θα μας οδηγήσει στη δημιουργία βιολογικού, οπουδήποτε κι αν δημιουργηθεί, όσος χρόνος κι αν απαιτηθεί. Αρκεί να δούμε φως στην άκρη του τούνελ…!!!
• Οι κάτοικοι συχνά εκφράζουν ανησυχία για την κατάσταση των δρόμων, την καθαριότητα και δημοτικές υπηρεσίες κ.α. Βεβαίως αυτό δεν είναι τωρινό πρόβλημα, όμως δυστυχώς παραμένει ανεπίλυτο, ειδικά μετά την ενοποίηση και του Αρχαγγέλου λόγω Καλλικράτη;
Όσον αφορά την καθαριότητα, οφείλω να αναφέρω ότι γίνεται μια νέα προσπάθεια με την νέα σύμβαση που ενεργοποιήθηκε στις 4 Αυγούστου φέτος και ήδη μπορώ να περιγράψω ως καλύτερη, την εικόνα. Φυσικά ρόλο πάντα παίζει και η δική μας συμπεριφορά στην εναπόθεση των οικιακών σκουπιδιών ή ογκωδών αντικειμένων, όπου παρατηρείται μια υστέρηση ορθής συμπεριφοράς, που αφορά στη γενικότερη νοοτροπία μας και πρέπει να αλλάξει ή τουλάχιστον να βελτιωθεί. Οι δημοτικές υπηρεσίες είναι σε καλό επίπεδο, τηρουμένων των αναλογιών του ελάχιστου αριθμού υπαλληλικού προσωπικού που διαθέτει η ενότητα. Η κατάσταση των δρόμων και ειδικά αυτών, εντός οικισμού, όπου αντικαταστάθηκε το δίκτυο ύδρευσης, δεν είναι καλή. Είναι κάτι που το γνωρίζουμε και εκεί ακριβώς εστιάζουμε τις μελλοντικές παρεμβάσεις μας ως Δημοτική αρχή, προκειμένου να αποκατασταθούν οι κεντρικές αρτηρίες που δέχονται και τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο. Μιλάω φυσικά για ασφαλτοστρώσεις με ταυτόχρονη ανύψωση των φρεατίων.
• Αν σας ζητούσα να περιγράψετε το όραμά σας για τον Αρχάγγελο το 2030, τι εικόνα θα θέλατε να δουν στη γενέτειρα οι επόμενες γενιές;
Σας περιέγραψα παραπάνω, λεπτομερώς με τι θα είμαι ικανοποιημένος όσον αφορά τα επιμέρους θέματα και προβλήματα. Η προσπάθεια της Δημοτικής Αρχής του Αλέξανδρου Κολιάδη, ήδη έχει δώσει το δικό της στίγμα, στα θέματα του τόπου μου και θεωρώ ότι θα συνεχίσουμε με την ίδια υπομονή και επιμονή προκειμένου να παραδώσουμε μια Ρόδο, αρκετά καλύτερη από αυτήν που παραλάβαμε. Με δουλειά και συνεχή προσπάθεια, είναι βέβαιο ότι θα έχουμε τα αποτελέσματα για τα οποία ο δημότης μας επέλεξε. Έτσι θα συνεχίσουμε μέχρι το τέλος της θητείας μας, είτε αφορά στον Αρχάγγελο, είτε ολόκληρο το νησί. Σας ευχαριστώ.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου