Οι Βρετανοί τουρίστες σχεδιάζουν τις διακοπές τους πιο νωρίς από οποιονδήποτε άλλον στην περιοχή EMEA. Ταυτόχρονα, αναμένεται να ταξιδέψουν πιο συχνά το 2026, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα Ticket to Travel 2026 της Marriott Bonvoy.
Οι νεότερες γενιές είναι ιδιαίτερα ενθουσιώδεις. Κάνουν περισσότερα ταξίδια υιοθετώντας καινούργιους τρόπους σχεδιασμού, από την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) έως τα δρομολόγια σε πολλές χώρες.
Οι διακοπές επικεντρώνονται ολοένα και περισσότερο σε ό,τι έχει μεγαλύτερη σημασία. Από την απόλαυση εξαιρετικού φαγητού, έως την προσθήκη μιας luxury πινελιάς σε μια απόδραση.
Σχεδόν τέσσερις στους πέντε σκοπεύουν να κάνουν τα ίδια ή περισσότερα ταξίδια τον επόμενο χρόνο.
Οι νεότερες γενιές ηγούνται της ζήτησης με περισσότερες κρατήσεις για διακοπές.
Υιοθετούν εργαλεία σχεδιασμού ΑΙ διαμορφώνοντας τις διακοπές τους γύρω από τα πάθη και τις πολυτελείς παροχές.
Κατά μέσο όρο, οι νεαροί τουρίστες από το Ηνωμένο Βασίλειο θα κάνουν 4 ταξίδια το 2026 (2 εγχώρια, 1 σε κοντινές αποστάσεις και 1 σε μακρινές αποστάσεις).
Η Gen Ζ και οι Millennials δίνουν τον ρυθμό με 6 και 5 ταξίδια αντίστοιχα.
Οι Βρετανοί κάνουν έξυπνες κρατήσεις
Το Ηνωμένο Βασίλειο ηγείται στην περιοχή EMEA στον έγκαιρο προγραμματισμό, με την ΑΙ να αυξάνεται σε δημοτικότητα για κρατήσεις.
Οι Βρετανοί ταξιδιώτες είναι οι πρώτοι που σχεδιάζουν τις διακοπές τους στην περιοχή EMEA. Kάνουν κράτηση κατά μέσο όρο 4,9 μήνες νωρίτερα σε σύγκριση με τον μέσο όρο των 3,4 μηνών.
Η Gen Ζ και οι Millennials είναι ελαφρώς πίσω, σχεδιάζοντας 4,4 και 4,5 μήνες νωρίτερα, αλλά δίνουν ώθηση στην αγορά κάνοντας πιο πολλές αποδράσεις συνολικά.
Οι συμπεριφορές κράτησης εξελίσσονται επίσης. Το 29% κάνει κράτηση απευθείας με αεροπορικές εταιρείες ή ξενοδοχεία.
Το 26% χρησιμοποιεί διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία και το 13% εξακολουθεί να προτιμά να κάνει κράτηση αυτοπροσώπως.
Οι νεότεροι ταξιδιώτες πρωτοστατούν στην υιοθέτηση της τεχνολογίας, με το 62% της Gen Ζ και το 57% των Millennials να χρησιμοποιούν την ΑΙ για να σχεδιάσουν ή να αναζητήσουν ταξίδια σε σύγκριση με το 35% συνολικά.
Η άνεση με την κράτηση μέσω τεχνητής νοημοσύνης πλήττει επίσης τους νεότερους, με το 56% της Gen Ζ και το 59% των Millennials να είναι ανοιχτοί σε κρατήσεις με αυτόν τον τρόπο, έναντι 38% των ενηλίκων στο Ηνωμένο Βασίλειο συνολικά.
Η αλλαγή χώρας (country hopping) βρίσκεται σε άνοδο. Το 19% σχεδιάζει σίγουρα και το 22% πιθανώς ταξίδια σε πολλές χώρες το 2026 (2 ή περισσότερες χώρες σε ένα ταξίδι).
Δημοφιλείς προορισμοί για τους Βρετανούς τουρίστες
Όσλο, Νορβηγία
Κοπεγχάγη, Δανία
Ραμπάτ, Μαρόκο
Σπλιτ/Ζάγκρεμπ, Κροατία
Τα ταξίδια παραμένουν προτεραιότητα
Παρά τις ευρύτερες οικονομικές προκλήσεις, οι ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο δίνουν προτεραιότητα στις διακοπές τους. Το 77% να σχεδιάζει τα ίδια ή περισσότερα ταξίδια το 2026 σε σύγκριση με φέτος.
Οι κορυφαίοι παράγοντες που επηρεάζουν τη μετατροπή του ενδιαφέροντος σε κρατήσεις είναι μια ειδική προσφορά (38%) και μια θετική κριτική (34%).
Οι διακοπές μόνο με σύντροφο είναι οι πιο δημοφιλείς (44%). Ακολουθούν οι οικογενειακές διακοπές (34%) και τα ταξίδια με φίλους (9%).
Η ευελιξία εκτιμάται επίσης.Οι ταξιδιώτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν επιπλέον για late check-out (31%), μια προτιμώμενη τοποθεσία δωματίου (27%) και early check-in (27%).
Πάθος για τις αναζητήσεις
Τα ενδιαφέροντα του τρόπου ζωής διαμορφώνουν τις ταξιδιωτικές αποφάσεις του Ηνωμένου Βασιλείου.
Φαγητό και ποτό (49%) καθώς και ο χρόνος με την οικογένεια (45%) βρίσκονται στην κορυφή με τις προτεραιότητες.
Περισσότεροι από τους μισούς (56%) έχουν κάνει ένα ταξίδι για να ακολουθήσουν ένα πάθος τους. Μετατρέπουν τις αποδράσεις σε ευκαιρίες για να βυθιστούν σε ότι αγαπούν.
Οι συναυλίες, τα φεστιβάλ και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις αποτελούν σημαντικό πόλο έλξης. Σχεδόν οι μισοί (49%) Βρετανοί έχουν ταξιδέψει για τη μουσική.
Ο αθλητισμός ασκεί εξίσου μεγάλη επιρροή, με το 45% να σχεδιάζει τις διακοπές του γύρω από την παρακολούθηση ή τη συμμετοχή σε τουρνουά ή Σαββατοκύριακα αγώνων.
Η περιπέτεια παίζει επίσης ρόλο, με το 31% να επιλέγει ασχολίες όπως πεζοπορία ή δραστήριες υπαίθριες αποδράσεις.
Ένας στους πέντε (20%) ηλικίας 25-34 ετών κάνει τουρισμό με γνώμονα το πάθος του αρκετές φορές τον χρόνο.
Αυτό, υπογραμμίζει πώς οι νέες γενιές επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο με τον οποίο επιλέγονται και βιώνονται οι διακοπές.
Lux-scaping: Τα έξυπνα πρόσθετα πολυτελείας κερδίζουν έδαφος
Η τάση της «πολυτελούς διαβίωσης» –η προσθήκη μιας πινελιάς απόλαυσης σε διακοπές με μια σύντομη πολυτελή διαμονή– κερδίζει έδαφος.
Το 46% έχει κάνει κράτηση σε ξενοδοχείο υψηλής ποιότητας στην αρχή ή στο τέλος ενός ταξιδιού, αντανακλώντας μια αυξανόμενη επιθυμία για έξυπνες πολυτελείς αναβαθμίσεις.
Οι εμπειρίες all-inclusive παραμένουν επίσης ελκυστικές, καθώς επιλέγονται από το 26% συνολικά και φτάνουν περίπου το ένα τρίτο των luxury ταξιδιωτών.
«Το 2026 φαίνεται ότι θα είναι μια χρονιά-ορόσημο για τους Βρετανούς ταξιδιώτες, τονίζει ο Andrew Watson, Εμπορικός Διευθυντής της Marriott International σε EMEA.
Βλέπουμε τους ανθρώπους να σχεδιάζουν τις διακοπές τους πιο νωρίς από οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη, ενώ παράλληλα είναι πιο επιλεκτικοί ως προς το πώς ξοδεύουν και με ποιον ταξιδεύουν.»
Το σαφές μήνυμα είναι αυτό της αισιοδοξίας. Τα ταξίδια να συνεχίζουν να αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο.
Πηγή: tourismtoday.gr


















