Στην εγκατάσταση ειδικής τέντας για τη φύλαξη των αποσκευών των επιβατών που θα έρχονται στο νησί μας με τα κρουαζιερόπλοια, προχωρά τελικά η διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου παρά την κόντρα που έχει ξεσπάσει με την Δ/νση του Τελωνείου Ρόδου.
Στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου που πραγματοποιήθηκε χθες, εγκρίθηκε συγκεκριμένα το πρακτικό του διαγωνισμού που διενεργήθηκε πριν λίγες ημέρες προκειμένου να ξεκινήσουν οι εργασίες για την εγκατάσταση της τέντας.
“Πήραμε τις εγκρίσεις από την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Εγκρίναμε το πρακτικό του διαγωνισμού που διενεργήσαμε για να ξεκινήσει το έργο και να είναι έτοιμο τον Ιούνιο. Ο προϊστάμενος του Τελωνείου κ. Κούρτης εκτιμά ότι στον χώρο που προορίζεται για την τέντα θα πρέπει να εγκατασταθούν τα κατασχεμένα οχήματα. Αυτό δεν μπορεί να γίνει. Η διαχείριση του χερσαίου χώρου του λιμένα γίνεται από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο”, δήλωσε ο κ. Στάθης Κουσουρνάς και πρόσθεσε πως ο Δήμος Ρόδου έχει παραχωρήσει χώρο στο Τελωνείο για τη φύλαξη των οχημάτων.
“Σε καμία περίπτωση δεν θα δεχθούμε να αναστείλουμε την δραστηριότητά μας αυτή. Θα κατασκευάσουμε την τέντα που θα βελτιώσει τη λειτουργία του Home Port”, τόνισε ο κ. Κουσουρνάς, που αναφέρθηκε και στο έργο κατασκευής ξύλινου πεζοδρομίου, που θα αναβαθμίσει την παραλιακή ζώνη.
“Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο προσπαθεί να καλύψει τις ανάγκες όλων των λιμένων. Δεν επιθυμούμε να περιέλθει όμως το τουριστικό λιμάνι του νησιού μας στο ΤΑΙΠΕΔ. Αντιδρούμε στην ιδιωτικοποίηση που επιχειρείται. Η προσφυγή που καταθέσαμε έχει εξεταστεί από το ΣτΕ και περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει”, δήλωσε ο κ. Κουσουρνάς.
Στη συνεδρίαση έγινε συζήτηση και για τις απαιτήσεις που έχει η εταιρεία MSC προκειμένου να καταστήσει από τις 7 Ιουνίου του 2014 το λιμάνι του νησιού μας ως πύλη εισόδου- εξόδου για τους επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου “Lirica”.
“Μας ζήτησαν, μεταξύ άλλων, να εγγυηθούμε για την ασφαλή διακίνηση των επιβατών της εταιρείας και για την πλαγιοδέτηση του πλοίου μπροστά από την είσοδο της αίθουσας επιβατών στο τουριστικό λιμάνι. Αυτά έχουν γίνει ήδη και για την εταιρεία Costa”, δήλωσε ο δήμαρχος Ρόδου κ. Στάθης Κουσουρνάς που αναφέρθηκε και στην αξίωση της εταιρείας να μειωθεί η τιμή του νερού κατά 50% για το πλοίο της.
“Θα εξετάσουμε και τα έσοδα που θα πρέπει να έχει το Λιμενικό Ταμείο γιατί δεν μπορούμε να πουλάμε τζάμπα και τα προϊόντα μας. Σας αναφέρω πως το διοικητικό συμβούλιο της ΔΕΥΑΡ έχει αποφασίσει να μεωθεί η τιμή του νερού για τις εταιρείες που χρησιμοποιούν το λιμάνι του νησιού μας ως πύλη εισόδου εξόδου κατά 30%”, δήλωσε ο κ. Στάθης Κουσουρνάς.
Μετά τη συζήτηση που έγινε το διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου αποφάσισε να υιοθετήσει την εισήγηση της ΔΕΥΑΡ για μείωση της τιμής του νερού κατά 30% στις εταιρείες MSC και Costa που θα χρησιμοποιούν το λιμάνι του νησιού μας ως πύλη εισόδου εξόδου.
Επισημαίνεται πως η εταιρεία θα θεωρεί υπεύθυνη τη διοίκηση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου για οποιοδήποτε συμβάν πλήξει τα δρομολόγια του πλοίου της.
“Χρειαζόμαστε τη διαβεβαίωση πως θα λειτουργήσουν όλα ομαλά χωρίς διακοπή με τη συνεργασία των πρακτόρων της εταιρείας μας στην Ελλάδα. Σε κάθε διακοπή των επιχειρήσεών μας θα θεωρήσουμε υπεύθυνο το Λιμενικό Ταμείο”, αναφέρεται στην επιστολή που εστάλη στο Λιμενικό Ταμείο.
“Δεν μπορούμε όμως εμείς να διασφαλίσουμε κάτι τέτοιο . Θα πληρώσουμε το μάρμαρο και για κινητοποιήσεις που τυχόν γίνουν; Πρέπει να αντιμετωπίσουμε το θέμα αυτό με μεγάλη προσοχή”, δήλωσε ο κ. Κουσουρνάς.
Η διοίκηση της εταιρείας MCS για να χρησιμοποιεί το λιμάνι του νησιού μας ως πύλη εισόδου εξόδου ζήτησε:
1 Εγγυμένη διαθεσιμότητα αποβάθρας για πλαγιοδέτηση του σκάφους στον προβλήτα μπροστά από την αίθουσα αναμονής και ελέγχου επιβατών κάθε Σάββατο από τις 7 Ιουνίου του 2014.
2. Εγγυημένη προτεραιότητα στην είσοδο πλαγιοδέτησης και απόπλου,
3. Εγγύηση ότι το Λιμενικό Ταμείο θα πράξει τα δέοντα για να γίνονται με ασφάλεια οι προσεγγίσεις του σκάφους.
4. Δέσμευση του Λιμενικού Ταμείου ότι ο διευθυντής του ΙSPS του λιμένα θα συνεργαστεί στενά με τους υπαλλήλους ασφαλείας του σκάφους.
5. Είναι απαραίτητη μια επίσκεψη εργασίας από ομάδα στελεχών της εταιρείας προκειμένου να παρακολουθήσουν την επιχείρηση αποβίβασης – επιβίβασης πλοίου άλλης εταιρείας.
6. Η ανάληψη ευθύνης από πλευράς του ΔΛΤΝΔ ότι η βελτίωση των δομών και των υπολοίπων που αναφέρθηκαν θα έχουν ολοκληρωθεί στις αρχές του 2014.
7. Εγγύηση ότι ο περιορισμός του καμποτάζ από τη κεντρική κυβέρνηση δεν θα λάβει χώρα στην επιχείρηση και οι όποιες κινητοποιήσεις θα περιοριστούν από το ΔΛΤΝΔ.
Τα οικονομικά αιτήματα της εταιρείας είναι τα ακόλουθα:
-Να γίνει έκπτωση 50% στην τιμή του νερού.
-Χωρίς χρέωση επιβίβασης αποβίβασης ή διαμετακόμισης επιβατών ηλικίας 0-18 ετών.
-Όχι τέλος ασφαλείας για επιβάτες μέχρι 18 ετών.
-Κλίμακα έκπτωσης για την εφαρμογή στη χρέωση ανάλογα με το συνολικό αριθμό επιβατών επιβίβασης και αποβίβασης ως ακολούθως: 0-5000 επιβάτες χωρίς έκπτωση, 5.001-7.500 έκπτωση 10% , 7.501 -10.000 επιβάτες έκπτωση 15% και 10.001 και πάνω επιβάτες έκπτωση 20%.
-Έκπτωση 50% στις τιμές ρυμούλκυσης της κάθε προσέγγισης.
-Έκπτωση 5% στις υπηρεσίες φόρτωσης και εκφόρτωσης αποσκευών.
-Όχι υπερωριακές χρεώσεις στα τέλη καβοδετών για όλες τις προσεγγίσεις.
-Όχι αύξηση των τιμών για την εταιρεία κατά το 2014 ή άλλου κόστους του λιμένα Ρόδου.
Οι οφειλές
των πλοιοκτητών
Το διοικητικό συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου ασχολήθηκε και με τις οφειλές των πλοιοκτητών.
“Επικυρώσαμε για μια φορά ακόμη την απόφαση που λάβαμε σε προηγούμενη συνεδρίασή μας για την απογόρευση απόπλου σε όσους δεν τακτοποιήσουν τις υποχρώσεις τους και δεν προσκομίσουν εγγυητικές επιστολές μέχρι τις 15 Μαΐου”, δήλωσε ο αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου κ. Τσαμπίκος Τσακίρης και πρόσθεσε πως ο απόπλους θα απαγορευθεί για όσους δεν τακτοποιήσουν τις οφειλές τους στις 16 Μαΐου.















