Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν και τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων

Αρκετά είναι τα προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν λόγω της οικονομικής κρίσης οι ιδιοκτήτες καταστημάτων ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων. Παρά την αυξημένη τουριστική κίνηση στα νησιά, οι επιχειρηματίες έρχονται αντιμέτωποι με την έλλειψη ρευστότητας από τις τράπεζες, η οποία σαφώς δυσχεραίνει την κατάσταση, αφού παρατηρείται αδυναμία ανανέωσης του στόλου και απουσία χρηματοδοτήσεων με κεφάλαια κίνησης, γεγονός που οδηγεί πολλές επιχειρήσεις ενοικιάσεων αυτοκινήτων σε αδιέξοδο.
Αυτή τη στιγμή, βάσει στοιχείων του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενοικιάσεως Αυτοκινήτου (ΣΤΕΕΑ), ο κλάδος αριθμεί γύρω στις 2.300 επιχειρήσεις σε πανελλαδικό επίπεδο με τον αριθμό του απασχολούμενου προσωπικού να αγγίζει τις 30.000 αν και οι περισσότεροι απασχολούνται κατά την καλοκαιρινή σεζόν. Ο συνολικός στόλος ανέρχεται σε 160.000 αυτοκίνητα από τα οποία 60.000 περίπου απασχολούνται σε βραχυχρόνιες μισθώσεις τουριστικής κυρίως μορφής, με ετήσιο τζίρο περίπου 340 εκ. ευρώ και 90.000 σε μακροχρόνιες μισθώσεις με διάρκεια 3,4 ή 5 χρόνια και ετήσιο τζίρο περίπου 400εκ. ευρώ.
Αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί στη Ρόδο στον εν λόγω κλάδο, ο ιδιοκτήτης της εταιρίας «Budget» κ. Βασίλειος Κασάπης δήλωσε: “Ο τομέας των ενοικιάσεων αυτοκινήτων έχει επηρεαστεί δραματικά από την κρίση. Οι τιμές έχουν πέσει κατακόρυφα και ο κλάδος μας πλέον αγνοεί την έννοια των αυξήσεων. Η ζήτηση είναι αρκετά μειωμένη και πέραν τούτου το γεγονός της έλλειψης ρευστότητας δημιουργεί μεγαλύτερη δυσκολία. Ακόμη και η ανανέωση του στόλου για κάποιους είναι ανέφικτη, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως οι παλιοί στόλοι ενδεχομένως να καθίστανται επικίνδυνοι για την ασφάλεια των επιβατών. Επίσης, αρκετά είναι τα προβλήματα που προκύπτουν από την επιβολή υψηλών τελών κυκλοφορίας και την υποχρεωτική ύπαρξη ασφάλειας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Δυστυχώς, δεν υπάρχει ακόμη νομοθεσία αποκλειστικά για τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα παρά το γεγονός ότι έχουν κατατεθεί αιτήματα από την Ομοσπονδία, προκειμένου να διευκολυνθεί η κατάσταση”.
Ο ιδιοκτήτης της εταιρίας «Etos rent a car» κ. Θεμιστοκλής Τζεδάκης δήλωσε: ” Ο κλάδος είναι αρκετά επηρεασμένος από την κρίση, με αποτέλεσμα αρκετές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο συγκεκριμένο τομέα να σφραγίζονται. Ζήτηση υπάρχει κατά τη θερινή σεζόν, αλλά πλέον ως επί το πλείστον προτιμούνται τα μικρά αυτοκίνητα με πολύ χαμηλή τιμή. Συνεπώς, συχνό είναι το φαινόμενο να κυκλοφορούν αρκετά παράνομα αυτοκίνητα, τα οποία έχουν υπερβεί το διάστημα της 7ετούς κυκλοφορίας που προβλέπεται και ορίζεται από τον ΕΟΤ. Βέβαια, το βασικό πρόβλημα για το νησί μας είναι ότι η αγορά στον τομέα των rent a car κινείται μόνο 6 μήνες το χρόνο. ¶ρα τα έσοδα είναι αρκετά μειωμένα και η αγορά νέου στόλου κρίνεται εξαιρετικά δύσκολη, αν ληφθεί υπ’ όψιν και το γεγονός της έλλειψης ρευστότητας. Ενέργειες από το Σύλλογο της Ρόδου για την ομαλοποίηση της κατάστασης δεν έχουν παρατηρηθεί. Ο Σύλλογος Κρήτης δραστηριοποιείται σημαντικά, χωρίς όμως να προκύπτουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ελπιδοφόρο όμως, είναι το γεγονός ότι μετά από απαραίτητες ενέργειες εκ μέρους της Ομοσπονδίας έχει τεθεί το ζήτημα της εξαίρεσης των rent a car από την υποχρεωτική 12μηνη ασφάλιση”.

Ο ιδιοκτήτης της εταιρίας «ORION Car Rental» κ. Μιχαήλ Ζερβός δήλωσε: “Ακόμη και οι εταιρίες που λειτουργούν και κατά τη χειμερινή σεζόν, έχουν σημειώσει απελπιστική μείωση στη δραστηριότητά τους, σε ποσοστό της τάξης 50%. Σαφώς και την θερινή σεζόν τα πράγματα είναι δύσκολα, εφόσον οι τιμές έχουν μειωθεί σημαντικά. Πλέον, δεν δίνονται χρηματοδοτήσεις από τις τράπεζες ούτε σε κεφάλαια κίνησης, ούτε σε αγορά αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα να μην καθίσταται εφικτή για πολλούς επιχειρηματίες η ανανέωση του στόλου. Βεβαίως, γίνεται όσο το δυνατόν καλύτερη συντήρηση αλλά δεν αρκεί. Δυστυχώς, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει εκ μέρους της Ομοσπονδίας για την παροχή οικονομικών και γραφειοκρατικών ελαφρύνσεων, δεδομένων των συνθηκών, είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει αλλαγή”.