Σύντομα θα αρχίσει η εξόφληση των χρεών του Δήμου Ρόδου

Αντίστροφα μετράει ο χρόνος για την έναρξη της διαδικασίας  εκκαθάρισης  στις εταιρείες «ΡΟΔΩΝ  ΑΕ» και «ΑΔΕΚΑΜ ΑΕ». 
Χθες έληξε η προθεσμία που είχε δοθεί από το Δήμο Ρόδου για την κατάθεση προσφορών από εταιρείες που έχουν τη δυνατότητα να κάνουν εκκαθάριση, να συντάξουν ισολογισμούς και να  διεξάγουν διαχειριστικούς  ελέγχους  σύμφωνα με την προκήρυξη, που δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα.
Επελέγη, όπως δήλωσε στη «δ», ο εκκαθαριστής κ. Μάριος Μαραβέλιας, η εταιρεία που κατέθεσε την οικονομικότερη προσφορά  και θα διεξάγει τους ελέγχους λαμβάνοντας ως αμοιβή το ποσό των 14.000 ευρώ.
«Η εταιρεία που επιλέξαμε  (Sol)  έχει την έδρα της στην Αθήνα. Τα στελέχη της θα  ξεκινήσουν τους ελέγχους αμέσως μετά την υπογραφή της σύμβασης με το Δήμο Ρόδου. ¶μεσα θα τους σταλεί και το πρακτικό του διαγωνισμού που διεξήχθη», δήλωσε ο κ. Μάριος Μαραβέλιας και πρόσθεσε πως η εργασία που θα αναλάβει με την υπογραφή της σύμβασης η εταιρεία  θα πρέπει να ολοκληρωθεί σε τριάντα ημέρες.
Επισημάνθηκε πως η έναρξη της συγκεκριμένης  διαδικασίας  δεν αποκλείει την επίσκεψη στη Ρόδο επιθεωρητών του υπουργείου Οικονομικών για τη διεξαγωγή ελέγχων.
«Δεν σταματήσαμε να πιέζουμε το υπουργείο Οικονομικών να μας στείλει  επιθεωρητές για να διεξάγουν ελέγχους. Μακάρι να έρθουν στη Ρόδο», τόνισε ο κ. Μαραβέλιας.
Αξίζει να επισημανθεί πως οι διαχειριστικοί έλεγχοι για τους οποίους τόσες συζητήσεις έχουν γίνει στις συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου, θα αναδείξουν και το ύψος των οφειλών των δύο εταιρειών στο δημόσιο και σε  επιχειρήσεις της περιοχής.
«Εκτιμούμε πως τα περισσότερα χρήματα  οφείλονται στο δημόσιο. Δεν παραγνωρίζουμε και τα χρήματα που θα πρέπει να δοθούν σε επιχειρηματίες.  Θα είναι ακόμη ένα μεγάλο ακανθώδες  ζήτημα που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε με προσοχή και επιμέλεια», δήλωσε στη «δ» ο αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Νίκος Τσουκαλάς.
«Θα καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για να τακτοποιήσουμε το θέμα αυτό και να πληρώσουμε έστω και με δόσεις τα χρήματα που θα δείξει ο διαχειριστικός έλεγχος ότι οφείλουμε», τόνισε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών.
Ο Δήμος Ρόδου στο μεταξύ τελεί σε αναμονή της καταβολής των χρημάτων από τα Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων  για την πληρωμή των  ληξιπρόθεσμων οφειλών σε τρίτους.
«Περιμένουμε από ημέρα σε ημέρα να σταλούν τα χρήματα για να ξεκινήσουμε και εμείς να  πληρώνουμε τις υποχρεώσεις μας. Δεχόμαστε καθημερινά πιέσεις από τους προμηθευτές που ζητούν να πληροφορηθούν πότε θα ξεκινήσει η διαδικασία. Δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτε άλλο παρά να αναμένουμε τα χρήματα και να προετοιμαζόμαστε για να ανταποκριθούμε όπως πρέπει», δήλωσε ο κ. Τσουκαλάς.
Οι οικονομικές υπηρεσίες του Δήμου Ρόδου ετοιμάζονται και για την κατάθεση του απολογισμού του πρώην Δήμου Πεταλούδων για τη  χρήση του έτους 2010.  Το θέμα θα τεθεί προς συζήτηση σε επόμενη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής.
Αξίζει να σημειωθεί πως η οικονομική διαχείριση των πρώην Δήμων Αρχαγγέλου και Πεταλούδων  αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης στην πρόσφατη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου.
Οι αποκαλύψεις που έγιναν στη διάρκεια της συζήτησης και τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν από τους ορκωτούς ελεγκτές  δημιούργησαν  την αίσθηση ότι πολύ δύσκολα θα αποφευχθεί η διεξαγωγή κατασταλτικών ελέγχων από το Ελεγκτικό Συνέδριο  για  τους πρώην Δήμους Αρχαγγέλου και Πεταλούδων.
Υπενθυμίζεται πως για τον πρώην Δήμο Αρχαγγέλου ανακοινώθηκε πως   δεν είχαν εκδοθεί εντάλματα για κάποιες δαπάνες. Αναφέρθηκε ακόμη ότι από τον πρώην Δήμο Πεταλούδων  δεν συντάσσονταν ισολογισμοί από το έτος  2005. 
Με αυτά τα δεδομένα αν διενεργηθούν κατασταλτικοί έλεγχοι  για τους δύο πρώην Δήμους τα  στοιχεία  που ενδεχομένως προκύψουν,  θα φέρουν σε πολύ δύσκολη θέση σε πρώτη φάση τους υπηρεσιακούς παράγοντες οι οποίοι είχαν την ευθύνη.
Τον Απρίλιο αναμένεται να  «ανοίξει» ξανά το θέμα  της είσπραξης των προστίμων που είχαν επιβληθεί από το 2006 στους οδηγούς για διάφορες παραβάσεις.
«Τώρα πληρώνουν όσοι  δεν έχουν πρόβλημα με τις κλήσεις που έλαβαν.  Για εκείνους που προσέφυγαν  στα δικαστήρια ή ετοιμάζονται να προσφύγουν θα επιληφθεί η επιτροπή επίλυσης φορολογικών διαφορών. Σε σύντομο χρονικό διάστημα θα προβούμε σε ανακοινώσεις προκειμένου να γνωρίζουν και οι πολίτες  τι πρέπει να κάνουν», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Οικονομικών.
Ο Δήμος Ρόδου ετοιμάζεται να  ζητήσει από τις  αρμόδιες υπηρεσίες την επιβολή τέλους φωτισμού και στις αυθαίρετες κατασκευές οι οποίες έχουν νομιμοποιηθεί σε εφαρμογή του νόμου που είναι σε ισχύ.
«Ο δήμαρχος κ. Στάθης Κουσουρνάς έχει στείλει επιστολές στο αρμόδιο υπουργείο και στην ΚΕΔΕ προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία. Στόχος είναι να πληρώνουν οι ιδιοκτήτες των ακινήτων τα τέλη και για τις αυθαίρετες κατασκευές  τις οποίες τακτοποίησαν.  Τελούμε σε αναμονή των απαντήσεων των αρμοδίων», δήλωσε ο κ. Τσουκαλάς.
Σε ερώτηση αν ο Δήμος Ρόδου αντιμετωπίζει πρόβλημα στις  συναλλαγές, που ενδεχομένως έχει  με την Λαϊκή Τράπεζα της Κύπρου εξαιτίας των γεγονότων που έχουν ανακύψει,  ο κ. Τσουκαλάς δήλωσε:
«Εδώ και πολύ καιρό είχαμε διαπιστώσει κάποιες δυσλειτουργίες και έτσι αποφασίσαμε να μην έχουμε συναλλαγές με το συγκεκριμένο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα. Αυτός είναι ο  λόγος που σήμερα  δεν έχουμε πρόβλημα».
Επισημαίνεται πως με την  βοήθεια σύγχρονου ηλεκτρονικού  λογιστικού προγράμματος ο αντιδήμαρχος κ. Τσουκαλάς  μπορεί ανά πάσα στιγμή να έχει στη διάθεσή του όλα τα στοιχεία που αφορούν  την οικονομική κατάσταση του Δήμου Ρόδου. Μέσω του προγράμματος αποτυπώνονται όλες οι συναλλαγές ακόμη και το ταμειακό διαθέσιμο του Δήμου Ρόδου.
Ο Δήμος Ρόδου τελεί σε αναμονή και για τα αποτελέσματα του διαγωνισμού που αφορά την ανάθεση του δημοτικού  ακινήτου  «Ήχος και Φως» σε ιδιώτες. Επισημαίνεται πως ο διαγωνισμός έχει προσδιοριστεί για τις 29 Μαρτίου. Τεύχη δημοπράτησης πήραν εκπρόσωποι τεσσάρων εταιρειών που εκδήλωσαν ενδιαφέρον.
Για την ανάθεση σε ιδιώτη του ακινήτου με την επωνυμία «Ιαλύσιον»  ο διαγωνισμός έχει προσδιοριστεί για τις 26 Απριλίου.   Μέχρι τώρα  ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί από μια εταιρεία.
Την επόμενη εβδομάδα ο δήμαρχος Ρόδου κ. Στάθης Κουσουρνάς, ο δημοτικός σύμβουλος κ. Μανώλης Σαββής  και τα στελέχη του Δήμου που χειρίζονται το θέμα της ακίνητης  περιουσίας θα έχουν συνάντηση με τη  διοίκηση της Ένωσης Ξενοδόχων.
Σκοπός της συνάντησης είναι να διερευνηθεί αν οι ξενοδόχοι του νησιού μας  ενδιαφέρονται για να αναλάβουν την διαχείριση των δημοτικών λουτρών στη Μεσαιωνική Πόλη και  να λάβουν μέρος στο διαγωνισμό που θα γίνει σε σύντομο χρονικό διάστημα.