Πλήγμα για την οικοδομή η αύξηση των αντικειμενικών αξιών

Σοβαρά προβλήματα στην τοπική οικονομία, θα προκαλέσει η αύξηση των αντικειμενικών αξιών, που θα είναι γεγονός το φθινόπωρο. Ο κλάδος που φαίνεται ότι θα πληγεί περισσότερο, είναι αυτός της οικοδομής όπως έχει επισημανθεί εδώ και αρκετό καιρό. Ήδη εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, είναι λιγότερες κατά 70% οι οικοδομικές άδειες, που εκδίδονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες.
Εκτιμάται ότι η νέα αύξηση των αντικειμενικών αξιών που ετοιμάζει πυρετωδώς το επιτελείο της κυβέρνησης, θα δώσει τη χαριστική βολή, στον κλάδο της οικοδομής ο οποίος, επηρεάζει και πλειάδα άλλων επαγγελμάτων.
Το θέμα αυτό θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης, στην προσεχή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου, του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου, που θα πραγματοποιηθεί μέσα στον ερχόμενο μήνα. “Είναι σημαντικό ζήτημα για το οποίο θα πρέπει εκ νέου να γίνουν παρέμβάσεις”, δήλωσε στη “δ” ο Γενικός Γραμματέας του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Νίκος Παπασταματίου.
Σημειώνεται πως έχει ήδη εκπονηθεί μελέτη από το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, με την οποία αποδεικνύεται, πως η αύξηση των αντικειμενικών αξιών δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην τοπική οικονομία. Η μελέτη είχε εκπονηθεί λίγο πριν ανακοινωθεί η προηγούμενη αύξηση των αντικειμενικών αξιών, από το υπουργείο Οικονομικών, πριν από δύο χρόνια. Στη μελέτη είχε αποτυπωθεί η κατάσταση και κυρίως οι διαφορές των αντικειμενικών από τις εμπορικές τιμές των ακινήτων ανά περιοχή. Είχε διαπιστωθεί μάλιστα, πως θα ήταν ολέθρια κάθε αύξηση των τιμών στο κέντρο της πόλης. Τα στελέχη του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου όπως επεσήμανε ο κ . Παπασταματίου, παρακολουθούν στενά το θέμα και θα παρέμβουν όταν γίνουν γνωστές επισήμως, οι θέσεις του υπουργείου Οικονομικών. Επισημαίνεται πως εδώ και καιρό έχει ζητηθεί και η άποψη, της αρμόδιας επιτροπής του νομού που εισηγείται για τις αντικειμενικές αξίες στο υπουργείο Οικονομικών.
Στην προσεχή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Επιμελητηρίου θα γίνει συζήτηση και για το νέο αναπτυξιακό νόμο, που ήδη έχει κατατεθεί στη Βουλή και αποτελεί αντικείμενο επεξεργασίας από την αρμόδια επιτροπή. Ως γνωστόν με το νέο αναπτυξιακό νόμο, επιχειρείται να πριμοδοτηθούν επιχειρήσεις και στη δική μας περιοχή. Βασικό κριτήριο για την έγκριση των επιδοτήσεων όπως τουλάχιστον έχει επισημανθεί είναι το οικονομικό επίπεδο της περιοχής που συγκρίνεται ακόμη και με το ΑΕΠ της χώρας.
Το νομοσχέδιο έχει τεθεί ήδη σε δημόσια διαβούλευση με καταληκτική ημερομηνία τις 23 Αυγούστου. ” Ο χρόνος που δίνεται για διάλογο δεν επαρκεί για να κατατεθούν οι προτάσεις. Ακόμη και η Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος δεν θα καταθέσει τώρα προτάσεις αλλά το φθινόπωρο ενδεχομένως”, τόνισε ο κ. Νίκος Παπασταματίου.
Η σημαντικότερη τομή ως προς τις μορφές ενίσχυσης, που προβλέπει ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος, αφορά στο φορολογικό κίνητρο, όπου τροποποιείται τόσο ο τρόπος ενίσχυσης όσο και η επιλεξιμότητα των σχεδίων, που μπορούν να υπαχθούν στο καθεστώς αυτό. Οι προτάσεις θα υποβάλλονται καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Δυνατότητα υποβολής προτάσεων έχουν όλοι σχεδόν οι κλάδοι, καθώς και εκείνοι που υπάγονται σε ειδικά καθεστώτα.
Εξαιρούνται κλάδοι με δραστηριότητες που απαγορεύονται από την κοινοτική νομοθεσία, και άλλοι που αφορούν στην παροχή δημόσιων αγαθών και υπηρεσιών. Η διαδικασία προσκλήσεων θα διενεργείται δύο φορές ετησίως, εντός δύο εξαμηνιαίων περιόδων με τις αιτήσεις υπαγωγής να υποβάλλονται τον Ιανουάριο και τον Ιούλιο κάθε έτους.
Ήδη η διοίκηση της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου έχει ξεκαθαρίσει τη θέση της, τονίζοντας πως δεν θα πρέπει μέσω του νέου αναπτυξιακού νόμου να επιδοτηθεί η κατασκευή καινούργιων ξενοδοχειακών μονάδων. Το καλύτερο όπως εκτιμάται είναι η ενίσχυση των προσπαθειών που έχουν στόχο την επισκευή και αναβάθμιση των υφιστάμενων καταλυμάτων.

Συζήτηση στην προσεχή συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του ΕΒΕΔ θα γίνει και για την αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ, που θα επιβαρύνει προϊόντα και υπηρεσίες που παρέχονται. Μπορεί όπως τονίζεται η αύξηση των συντελεστών να μην επηρεάζει άμεσα τον τομέα των τροφίμων αλλά θα πλήξει τις μεταφορές. Και η Ρόδος είναι ήδη στις περιοχές όπου το κόστος για την μεταφορά των εμπορευμάτων είναι εξαιρετικά μεγάλο.