Στην επαναφορά του θέματος της λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων τις Κυριακές προχωρά το υπουργείο Ανάπτυξης, αυτή τη φορά επιδιώκοντας να παραμείνουν ανοικτά τα καταστήματα και την τελευταία Κυριακή του χρόνου, δηλαδή στις 29 Δεκεμβρίου. Αν και όπως ορίζει ο νόμος, τα καταστήματα θα είναι ανοικτά 7 Κυριακές το χρόνο, εκ των οποίων τις δύο Κυριακές πριν από τα Χριστούγεννα, και παρότι αρμόδιοι για οποιαδήποτε τέτοια απόφαση είναι οι αντιπεριφερειάρχες, το υπουργείο, σύμφωνα με τα όσα ανέφεραν κύκλοι του, εξετάζει το ενδεχόμενο να καταθέσει ρύθμιση ώστε όλα τα καταστήματα να λειτουργήσουν και την Κυριακή 29 Δεκεμβρίου.
Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, «η πρόθεση αυτή υπαγορεύεται από τα αιτήματα πολλών εμπορικών συλλόγων, που ζητούν να ανοίξουν τα καταστήματα και την τελευταία Κυριακή του χρόνου». Ωστόσο, όπως σημείωναν, «δεν έχει αποφασιστεί ακόμη, αλλά είναι μια προοπτική που εξετάζεται θετικά». Οσο για τον τρόπο με τον οποίο θα παραβιαστούν οι διατάξεις του πλέον πρόσφατου νόμου που εισηγήθηκε το ίδιο υπουργείο, αναφερόταν ότι πιθανόν να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση.
Η χριστουγεννιάτικη
αγορά
Στο μεταξύ, στη χριστουγεννιάτικη αγορά, που κατά παράδοση καλύπτει το 25% του ετήσιου τζίρου, προσβλέπουν οι έμποροι, οι οποίοι, έχοντας υποστεί τεράστιο πλήγμα από την ύφεση τα τελευταία χρόνια, αισιοδοξούν τουλάχιστον για λιγότερες απώλειες το 2014, συγκριτικά με το χρόνο ο οποίος κλείνει οσονούπω. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΣΕΕ, Βασίλη Κορκίδη, ακόμα και στη σημερινή δύσκολη οικονομική κατάσταση, η αγορά των εορτών εξακολουθεί να αποτελεί ευχάριστο διάλειμμα από την καθημερινότητά μας, τονώνοντας, κατά περίπτωση, την ψυχολογία των πολιτών. Οι συνήθεις προτιμήσεις των καταναλωτών για αγορές χριστουγεννιάτικων δώρων είναι τα ρούχα και τα παπούτσια, τα αξεσουάρ, τα gadgets και κινητά, τα καλλυντικά, τα βιβλία, καθώς και εισιτήρια διασκέδασης και ταξιδιών αναψυχής. Ο εορταστικός τζίρος το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Δεκεμβρίου κυμαίνεται στα 7 δισ. ευρώ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όπως σημειώνει, παρουσιάζουν οι προσαρμοσμένες προσφορές του Δεκεμβρίου για τις αγορές των εορτών με τη χρήση πιστωτικών καρτών. Τα μπόνους των προγραμμάτων επιβράβευσης είναι έκπτωση, επιστροφή μετρητών, μετάθεση πληρωμής και άτοκες δόσεις. Προϋπόθεση, βεβαίως, όλων είναι η επάρκεια του διαθέσιμου πιστωτικού ορίου και η δυνατότητα εμπρόθεσμης μεταχρονολογημένης καταβολής των δόσεων.
Το προφίλ
των καταναλωτών
Η ΕΣΕΕ και το ΙΝΕΜΥ καταγράφουν ότι ο Ελληνας καταναλωτής συνηθίζει πλέον να ενημερώνεται επαρκώς, προκειμένου να αγοράσει ένα προϊόν ή μία υπηρεσία που τον ενδιαφέρει. Συνήθως, η ενημέρωση γίνεται είτε με μία βόλτα στις βιτρίνες είτε ψηφιακά, μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, ενώ η τελική αγορά πραγματοποιείται από φυσικά καταστήματα. Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία, οι 7 στους 10 Ελληνες χρήστες του Διαδικτύου ψάχνουν συχνά πληροφορίες στο Internet και στη συνέχεια επισκέπτονται τα εμπορικά καταστήματα, κυρίως όταν πρόκειται για αγορές ένδυσης και υπόδησης. Οσον αφορά το προφίλ του Ελληνα αγοραστή, αναγνωρίζεται ότι από την προ κρίσης εποχή μέχρι τη σημερινή περίοδο της ύφεσης η συμπεριφορά του έχει αλλάξει κατά πολύ, καθώς η συνεχής ενημέρωση και η έρευνα αγοράς έχουν πλέον, πολύ σωστά, γίνει καταναλωτικές συνήθειες. Παλαιότερα αγόραζε «πρώτα το μάτι και μετά η τσέπη», ενώ σήμερα το περιεχόμενο της τσέπης κατευθύνει αισθήσεις και επιθυμίες. Παράλληλα, ο Ελληνας καταναλωτής είναι σε εγρήγορση, ενώ διατηρεί την αγωνία του αναζητώντας αξιοπρεπείς λύσεις για τις οικογενειακές και κοινωνικές υποχρεώσεις του. Οι 3 στους 5 καταναλωτές στην ελληνική αγορά, λόγω μείωσης του εισοδήματός τους, κατά τουλάχιστον 35%, νιώθουν φόβο, δισταγμό και αβεβαιότητα, ενώ αναζητούν έξυπνες αγορές, που συνδυάζουν τιμή, εξυπηρέτηση και ασφάλεια. Οι καλές τιμές, το φιλικό περιβάλλον και η εξασφάλιση της ποιότητας κάνουν τον καταναλωτή να νιώθει ικανοποίηση και επιβεβαίωση ότι έπραξε το καλύτερο δυνατό, αφού διακατέχεται περισσότερο από ποτέ από κοινωνική ευαισθησία.
https://www.dimokratiki.gr/arxeio/paremvasi-gia-ti-litourgia-tou-emporiou-ke-8i-kiriaki/















