«Και φέτος η δημοτική επιχείρηση “ΔΕΡΜ. Α.Ε.” θα είναι κερδοφόρα»

«Για μια ακόμη χρονιά η εταιρεία «Πηγές Καλλιθέας ΑΕ» παρά τις όποιες διαδικαστικές δυσκολίες, θα είναι ανταγωνιστική, με παροχή υψηλών παρεχόμενων υπηρεσιών και κερδοφόρα».
Αυτό δηλώνει σε συνέντευξή του στη «δ», ο αντιπρόεδρος της εταιρείας κ. Βασίλης Ψυλλάκης και προσθέτει πως αν το κράτος καταλάβει τη σημασία της δομής τα αποτελέσματα θα είναι καλύτερα.
«Εάν καταλάβει το κράτος, ότι η εταιρία μας δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, ούτε τον προϋπολογισμό του Δήμου, αλλά με έσοδα δικά της στέκεται επιχειρηματικά, καλύπτοντας όλα τα λειτουργικά της έξοδα, παρουσιάζοντας κέρδη τα τελευταία δύο χρόνια, θα μπορούσαμε με πιο ευέλικτες διαδικασίες να έχουμε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, πετυχαίνοντας ακόμη υψηλότερους στόχους», δηλώνει ο κ. Ψυλλάκης.
Αναφορά κάνει ο κ. Ψυλλάκης και στο διαγωνισμό που θα γίνει σε λίγο καιρό για την ανάθεση της καθαριότητας των τουριστικών περιοχών του νησιού σε ιδιώτες. «Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί, όπως έχει προγραμματιστεί, διότι ο χρόνος πλέον είναι οριακός, στο θέμα της προετοιμασίας της νέας τουριστικής περιόδου. Αντιλαμβανόμαστε όμως την ανησυχία και την αγωνία των εργαζομένων στον τομέα της καθαριότητας», δηλώνει ο κ. Ψυλλάκης.
Η συνέντευξη του κ. Βασίλη Ψυλλάκη, αναλυτικά:
• Ο χρόνος μετράει αντίστροφα για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού για την καθαριότητα. Θεωρείτε πως θα προχωρήσουν οι διαδικασίες καθώς υπάρχουν αντιρρήσεις από τους εργαζόμενους του τομέα;
Αντιλαμβανόμαστε την ανησυχία και την αγωνία των εργαζομένων στον τομέα της καθαριότητας. Παρά τις φιλότιμες και υπεράνω των δυνάμεών τους μέχρι σήμερα προσπάθειες, δυστυχώς η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί, δεν μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του νησιού. Η υποστελέχωση της υπηρεσίας, ο παλαιωμένος έως ακατάλληλος πλέον στόλος των οχημάτων και το δυσκίνητο κράτος, δεν μας αφήνουν τα περιθώρια για άλλες επιλογές. Ο διαγωνισμός θα πραγματοποιηθεί, όπως έχει προγραμματιστεί, διότι ο χρόνος πλέον είναι οριακός, στο θέμα της προετοιμασίας της νέας τουριστικής περιόδου. Πολλά από τα ξενοδοχεία του νησιού ετοιμάζονται να υποδεχτούν τους πρώτους πελάτες τους περί τα τέλη Μαρτίου, και εμείς θα πρέπει να είμαστε έτοιμοι στον τομέα της καθαριότητας. Η κοινωνία της Ρόδου και όλος ο επιχειρηματικός κόσμος περιμένει πώς και πώς αυτή την περίοδο. Η δημοτική αρχή και εμείς, ως τομέας καθαριότητας, θα είμαστε στο πλευρό τους, φροντίζοντας για την καλύτερη εικόνα του νησιού μας. Είναι καιρός πια η δημοτική αρχή, να προλαβαίνει τα γεγονότα και όχι να ακολουθεί. Εμείς ορίζουμε την τύχη του τόπου μας.
• Ποια θα είναι τα οφέλη που θα έχει η Ρόδος από τη συνεργασία του Δήμου με ιδιώτες για την καθαριότητα;
Είναι πλέον διαπιστωμένο ότι ο ιδιωτικός τομέας είναι πιο ευέλικτος, από τον δημόσιο τομέα. Τα δοκιμασμένα μοντέλα καθαριότητας, στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις έχουν δώσει τα διαπιστευτήριά τους και έχουν τα καλύτερα αποτελέσματα. Σε μία μοντέρνα ευρωπαϊκή πόλη, όπως η Ρόδος μας, το 2013 είμαστε σε σημείο να μιλάμε σήμερα ακόμη για το πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της «αποκομιδής» των απορριμμάτων, όταν άλλες πόλεις έχουν λύσει και το πρόβλημα της «διαχείρισης». Πέρα από τα οικονομικά οφέλη που θα έχει ο Δήμος, επιπλέον οι υπηρεσίες καθαριότητας προς τους πολίτες και η εικόνα της πόλης θα είναι περισσότερο βελτιωμένες.
• Ειδικά για τον καθαρισμό του λιμένα τι έχει αποφασιστεί;
Ειδικά ο χώρος του λιμένα, και οι υπηρεσίες που παρέχονται από αυτό, ανήκει αποκλειστικά στο Λιμενικό Ταμείο. Εμείς, πάντα σε συνεργασία με τους αρμόδιους, θα είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε, οποιαδήποτε στιγμή χρειαστεί, έτσι ώστε η εικόνα που αντικρίζουν οι επισκέπτες μας στην περιοχή του λιμένα, να είναι η πρέπουσα.
• Υπάρχει εναλλακτικό σχέδιο για την καθαριότητα του νησιού τους θερινούς μήνες στην περίπτωση που δεν καρποφορήσει ο διαγωνισμός;
Τόσο ο αντιδήμαρχος ο κος Περδίκης, όσο και εγώ προσωπικά, τα τελευταία δύο χρόνια σε ό,τι έχουμε αναλάβει, πιστεύουμε ότι έχουμε φέρει ικανοποιητικά αποτελέσματα. Η επιθυμία μας είναι ο διαγωνισμός να έχει αίσιο τέλος το συντομότερο, προς όφελος όλων μας, πολιτών και Δήμου. Για την όποια διαφορετική έκβαση του διαγωνισμού, να είστε σίγουροι ότι θα υπάρξει λύση.
• Έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την πρόσληψη του εποχικού προσωπικού από την εταιρεία «Πηγές Καλλιθέας ΑΕ». Πόσο προσωπικό θα χρειαστεί και σε ποιους τομείς;
Κατ’ αρχήν θα ήθελα να ενημερώσω εσάς και τους αναγνώστες σας ότι η εταιρία μας μετονομάστηκε σε ΔΕΡΜ.ΑΕ (Δημοτικές Επιχειρήσεις Ρόδου Μονομετοχική Ανώνυμη Εταιρία). Στη συνέχεια την επωνυμία «Πηγές Καλλιθέας Α.Ε.» θα την χρησιμοποιούμε για συναισθηματικούς λόγους.
Όσον αφορά την πρόσληψη του εποχικού προσωπικού, είμαστε σε αναμονή έγκρισης 28 ατόμων (εποχικών) μέσω ΑΣΕΠ, οι οποίοι θα απασχοληθούν σε όλους του τομείς λειτουργίας της εταιρίας μας. Στην συνέχεια ανάλογα με τις ανάγκες και σύμφωνα με τον προγραμματισμό για την εύρυθμη λειτουργία της εταιρίας, θα ζητήσουμε εκ νέου επιπλέον άτομα, για την κάλυψη των κενών θέσεων που πιθανόν να προκύψουν.
• Γιατί έκλεισε το «ΑΚΤΑΙΟΝ» και σε πόσο καιρό θα είναι και πάλι προσβάσιμο για το κοινό;
Στο «Ακταίον» έχουν ξεκινήσει σε πρώτη φάση, οι εργασίες διαμόρφωσης του εξωτερικού χώρου, συγχρόνως η αντικατάσταση ηλεκτρομηχανολογικών και υδραυλικών εγκαταστάσεων, και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αυτών, θα προβούμε και στην προμήθεια νέων τραπεζο – καθισμάτων. Γίνεται προσπάθεια να ολοκληρωθούν οι εργασίες το συντομότερο δυνατόν, έτσι ώστε το «ΑΚΤΑΙΟΝ» να μπορεί να σταθεί επάξια στον ανταγωνισμό, και να έχει την αίγλη του παρελθόντος.
• Πώς πήγε πέρσι η κοιλάδα των Πεταλούδων και τι προβλέπεται να γίνει φέτος;
Εδώ θα πρέπει να σας διευκρινίσω ότι η αποκλειστική διαχείριση της κοιλάδας γίνεται απευθείας από τον Δήμο. Στην εταιρία μας ανήκει μόνο το εμπορικό μέρος.
Πέρσι η κοιλάδα των Πεταλουδών λειτούργησε πολύ ικανοποιητικά, χωρίς προβλήματα. Όπως γνωρίζετε, η εταιρία μας την περσινή χρονιά έχει κάνει αρκετές παρεμβάσεις καλλωπισμού και υποδομών στην κοιλάδα. Φέτος, οι παρεμβάσεις στις οποίες θα προχωρήσουμε θα είναι αποκλειστικά και μόνο στα αναψυκτήρια και στα τουριστικά καταστήματα. Θα αποκαταστήσουμε τις μικροζημιές που προκλήθηκαν κατά την διάρκεια του χειμώνα και στην συνέχεια θα προβούμε στην επιλογή του ανθρώπινου δυναμικού που θα εργαστεί στην συγκεκριμένη περιοχή. Σύμφωνα πάντα με τις νόμιμες διαδικασίες και το ΑΣΕΠ.
• Ποιες ενέργειες έχουν γίνει για την παραχώρηση των παραλιών στο Δήμο Ρόδου;
Το θέμα το χειρίζεται προσωπικά ο δήμαρχος, σε συνεργασία με την ΚΥΔ. Είναι θέμα χρόνου η παραχώρηση των παραλιών.
• Τι απαντάτε σε όσα είχε καταγγείλει ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου κ. Γιώργος Χατζημάρκος σχετικά με τον εξοπλισμό της «ΡΟΔΩΝ ΑΕ» που βγήκε σε πλειστηριασμό;
Σε πρόσφατο έκτακτο δημοτικό συμβούλιο, που προκάλεσε ο ίδιος ο κος Χατζημάρκος, για την «Ρόδων ΑΕ», εγώ προσωπικά, φαντάζομαι το ίδιο και οι συνάδελφοί μου, αισθανθήκαμε σαν κατηγορούμενοι και απολογητές για πράξεις και παραλείψεις που διαπράχτηκαν από τις προηγούμενες διοικήσεις της εταιρίας. Σε αυτό οφείλονταν η έκρηξη και η αποχώρησή μου από το δημοτικό συμβούλιο.
Οσον αφορά τις καταγγελίες σχετικά με τον εξοπλισμό της «ΡΟΔΩΝ ΑΕ» που βγήκε σε πλειστηριασμό ο πρόεδρος της εταιρίας μας κος Περδίκης, έδωσε τις απαραίτητες εξηγήσεις, και νομίζω ότι αυτοί που δεν θέλουν να καταλάβουν το κάνουν εκ του πονηρού.

• Πρέπει να προχωρήσει γρήγορα η διαδικασία της λύσης και εκκαθάρισης της «ΡΟΔΩΝ ΑΕ» και της «ΑΔΕΚΑΜ ΑΕ» και γιατί;
Υπάρχουν αποφάσεις του ΔΣ για το θέμα αυτό, υπάρχουν νόμοι οι οποίοι ορίζουν τις διαδικασίες και τα χρονοδιαγράμματα σε αυτές τις περιπτώσεις. Εμείς έχουμε επιλέξει την νόμιμη, ουσιαστική και διαφανή οδό στο θέμα αυτό, ανεξάρτητα από τον χρόνο που θα διαρκέσει. Εξ’ άλλου με αίτημα του δημάρχου και απόφαση του ΔΣ έχουμε ζητήσει ελεγκτές από το αρμόδιο υπουργείο για τον διαχειριστικό έλεγχο των δύο αυτών εταιριών. Έως σήμερα δεν έχει προχωρήσει αυτό το θέμα.
• Ποιοι είναι οι στόχοι σας για την λειτουργία της εταιρείας «Πηγές Καλλιθέας ΑΕ» φέτος;
Εάν καταλάβει το επίσημο κράτος, ότι η εταιρία μας δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, ούτε τον προϋπολογισμό του Δήμου, αλλά με έσοδα δικά της στέκεται επιχειρηματικά, καλύπτοντας όλα τα λειτουργικά της έξοδα, παρουσιάζοντας κέρδη τα τελευταία δύο χρόνια, θα μπορούσαμε με πιο ευέλικτες διαδικασίες να έχουμε ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, πετυχαίνοντας ακόμη υψηλότερους στόχους. Για μια ακόμη χρονιά η εταιρία μας παρά τις όποιες διαδικαστικές δυσκολίες, θα είναι ανταγωνιστική, με παροχή υψηλών παρεχόμενων υπηρεσιών και κερδοφόρα.
Κλείνοντας, θα ήθελα να επανέλθω στο θέμα της καθαριότητας.
Από την ημέρα που αναλάβαμε την Διεύθυνση Καθαριότητας στήθηκε μια γιγαντιαία επιχείρηση απομάκρυνσης των ογκωδών αντικειμένων που υπήρχαν μέσα στην πόλη. Υπολογίζουμε περίπου τους 80 τόνους ογκώδη αντικείμενα.
Αποτέλεσμα της προσπάθειας που έγινε από πλευράς μας είναι ότι αυτή τη στιγμή η εικόνα της πόλης μας είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από πριν.
Θα ήθελα λοιπόν να παρακαλέσω τους πολίτες όλου του νησιού και περισσότερο της πόλης μας, να βοηθήσουν και αυτοί από την πλευρά τους, έτσι ώστε η πόλη μας να έχει την εικόνα που πρέπει.
Παρακαλούμε όλους τους πολίτες της πόλης μας, που έχουν ογκώδη αντικείμενα να απευθύνονται στο τηλέφωνο 2241063108, για την εξυπηρέτησή τους.