Πορεία διαμαρτυρίας που ξεκίνησε από την περιοχή «Τσαίρι» και κατέληξε στην πλατεία του δημαρχείου Ρόδου, πραγματοποίησαν χθες το πρωί, οι ιδιοκτήτες των μεγάλων φορτηγών δημοσίας χρήσεως.
Εξαιτίας του μεγάλου αριθμού των βαρέων οχημάτων, προκλήθηκαν προβλήματα, στην κυκλοφορία, κυρίως στο κέντρο της πόλης παρά τα μέτρα που είχαν ληφθεί από την Τροχαία και τη Δημοτική Αστυνομία. Τα φορτηγά έφεραν μαύρες σημαίες και μικρά πανό, με τα οποία, οι ιδιοκτήτες τους, θέλησαν να εκφράσουν την αντίθεση τους, στο νομοσχέδιο, που προωθήθηκε στη Βουλή και όπως θεωρούν τους αδικεί. “Μας κλέψατε τη δουλειά μας μοιράζοντας 1.260.000 άδειες με διάφορα “κόλπα” οι περισσότερες συντηρώντας ένα σύστημα που λαδώνονταν η κρατική μηχανή”, έγραφε ένα πανό που ήταν αναρτημένο στο παρμπρίζ ενός αυτοκινήτου. “Δεν αγοράστηκε με λεφτά που υπεξαίρεσα από τον ελληνικό λαό … βρήκα σε pampers… προέρχονται από χορηγίες”, έγραφε ένα δεύτερο πανό. “Κύριε Ρέππα φέρτε πίσω αυτά που κλέψατε και μετά έλα να πάρεις αυτά που εμείς δουλέψαμε”, έγραφε ένα τρίτο.
Στην συνέχεια αντιπροσωπεία των ιδιοκτητών, με επικεφαλής τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας κ Γιάννη Κουνάκη και τον αντιπρόεδρο Τσαμπίκο Γιαννά, μετέβησαν στη νομαρχία και συναντήθηκαν, με τον αντινομάρχη κ Φώτη Χατζηδιάκο. Του εξέθεσαν το πρόβλημα το οποίο αντιμετωπίζουν, με το επίμαχο νομοσχέδιο, που προώθησε η κυβέρνηση στη Βουλή.
Οι επαγγελματίες της περιοχής, πέραν όλων των άλλων διαφωνιών τους, υπογράμμισαν, την απουσία ρυθμίσεων και ειδικών προβλέψεων για τις νησιωτικές περιοχές, γεγονός που θα έχει σοβαρές επιπτώσεις τόσο στον κλάδο όσο και στο σύνολο της κοινωνίας. Eπιφυλάχθηκαν όμως και για συνέχιση των κινητοποιήσεών τους, και μετά τη ψήφιση του νομοσχεδίου, τονίζοντας ότι αυτό θα γίνει χωρίς αιφνιδιασμούς αλλά μετά από έγκαιρη ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι στην παράγραφο 8 του σχεδίου νόμου αναφέρεται ότι ποσά της ειδικής εισφοράς που περιγράφονται και σε άλλο σημείο μειώνονται σταδιακά μέσα στη μεταβατική περίοδο. Η μείωση μάλιστα λαμβάνει χώρα στην αρχή κάθε ημερολογιακού έτους κατά 30% από του αρχικού ποσού την 1η Ιανουαρίου του 2012 και κατά 35% επί του αρχικού ποσού την 1η Ιανουαρίου του 2013. Αυτό το σημείο έχει εξοργίσει τους ιδιοκτήτες των οχημάτων, που θεωρούν πως αδικούνται κατάφωρα από την κυβέρνηση που όχι μόνο ανοίγει, το επάγγελμα τους αλλά θα δίνει και πάμφθηνα τις άδειες. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παράγραφο 2 του σχεδίου νόμου μέσα σε δέκα έτη από τη λήξη της μεταβατικής περιόδου, στις 30 Ιουνίου του 2013 οι υφιστάμενες άδειες των φορτηγών δημοσίας χρήσεως μετατρέπονται σε άδειες οδικών μεταφορών.
Στην συνέχεια ο κ.κ. Τσαμπίκος Γιαννάς και Γιάννης Κουνάκης παραχώρησαν συνέντευξη τύπου, γιατί θέλησαν να έχει γνώση η τοπική κοινωνία των λόγων που οδήγησαν τον κλάδο σε κινητοποιήσεις που θα κλιμακωθούν. “Ζητάμε συγνώμη, για την όποια ταλαιπωρία προκληθεί. Προχωρήσαμε σε κινητοποιήσεις γιατί δημεύεται η δική μας περιουσία”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαμπίκος Γιαννάς που στη συνέχεια έκανε αναδρομή στην ιστορία της χορήγησης των αδειών στους επαγγελματίες του κλάδου. Μίλησε για το νόμο 1060/71 που ίσχυε τότε που αποφασίστηκε από την κυβέρνηση να κλείσει το επάγγελμα. “Στη συνέχεια ήρθε νέος νόμος και μπήκαν διαδικασίες έκδοσης αδειών. Τότε τα αυτοκίνητα ήταν βάρους πέντε τόνων και σήμερα, έχουν φθάσει τους 120. Την εποχή εκείνη οι άδειες δεν ήταν τσάμπα, αλλά πληρώνονταν. Υπολογίζεται πως η άδεια για ένα πεντάτονο όχημα κόστιζε τότε 50.000 δραχμές ποσό που την εποχή εκείνη δεν ήταν μικρό. Από τότε υπάρχει άδηλη αξία που υπολογίζεται ανάλογα με το τονάζ των αυτοκινήτων. Φθάσαμε όμως και στην ανεξέλεγκτη αδειοδότηση. Ήδη υπάρχουν 1.240.000 φορτηγά δημοσίας χρήσεως ,σε όλη τη χώρα και οι τόνοι που υπάρχουν είναι υπεριδιπλάσιοι από ότι στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης”, τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαμπίκος Γιαννάς.
Στην Ιταλία τα αυτοκίνητα δημοσίας χρήσεως, υπολογίζονται στους 2.872 τόνους στην Αγγλία στους 1876 στη Γερμανία στους 1033 . “Στην Ελλάδα είναι 5.547 φθάσαμε δηλαδή σε ένα σημείο όπου η χώρα μας έχει δεχθεί επίπληξη από την Ευρωπαϊκή Ένωση για τον υπερβολικό αριθμό των αδειών για φορτηγά δημοσίας χρήσεως που διαθέτει”, είπε ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως τονίζοντας πως ο κλάδος δεν είναι κατά του ανοίγματος του επαγγέλματος και δεν φοβάται κάτι τέτοιο. “Φοβόμαστε ότι με τον τρόπο του το υπουργείο ανοίγει την πόρτα για να βγούμε εμείς έξω” , είπε ο κ. Γιαννάς, για να αναρωτηθεί στη συνέχεια αν όλα ήταν μέρος ενός σχεδίου που είχε στηθεί εδώ και πολύ καιρό δηλαδή από τον περασμένο Μάιο που υπήρχαν και το μνημόνιο και η …τρόικα. “Παρόλα αυτά μέσα στο καλοκαίρι, μας παρουσίασαν νέο νομοσχέδιο, μας αιφνιδίασαν, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν τα γνωστά προβλήματα που μας έφεραν αντιμέτωπους με όλες τις παραγωγικές τάξεις.
Θεωρούμε ότι πέραν, από το μηδενισμό της αξίας των αδειών υπήρξαν και σημαντικές αλλαγές που ξεκίνησαν από το πρώτο άρθρο του νομοσχεδίου. Τους ζητήσαμε, να προχωρήσουν σε διορθώσεις και δεν το αποδέχθηκαν. Δεν υποχωρεί λοιπόν η κυβέρνηση. Δεν θα υποχωρήσουμε και εμείς γιατί δεν έχουμε, να χάσουμε τίποτε. Ζητάμε την κατανόηση όλων και ευχόμαστε να μην βρεθεί κανείς, στη θέση τη δική μας. Πολύ φοβάμαι ότι η ένταση θα κορυφωθεί”, επεσήμανε ο κ. Τσαμπίκος Γιαννάς τονίζοντας πως ο κλάδος θα προσπαθήσει να κρατήσει χαμηλούς τόνους στις κινητοποιήσεις. “Δεν ξέρουμε όμως τι θα επακολουθήσει. Δεν μας αφήνουν και τίποτε. Δεν θα μείνουμε και αμέτοχοι εδώ αν στην υπόλοιπη χώρα κλιμακώσουν τις κινητοποιήσεις”, είπε ο αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας, τονίζοντας πως οι συνδικαλιστές θα φροντίσουν να δημιουργηθούν τα λιγότερα προβλήματα, στην περιοχή μας αλλά δεν θα μπορέσουν να καλύψουν τις ελλείψεις όταν τα καράβια έρχονται άδεια από φορτηγά. Η συνέχιση των κινητοποιήσεων θα αποφασιστεί από τη γενική συνέλευση, του κλάδου.













