«Καλύτερα θα πάει το 2014 ο τουρισμός από την Σκανδιναβία»

“Σε υψηλό επίπεδο θα κυμανθούν οι αφίξεις τουριστών απο την Σκανδιναβία και το επόμενο καλοκαίρι. Η λογική ορίζει ότι θα πάμε καλύτερα εφόσον και εμείς παρουσιαστούμε πιο συγκροτημένοι και πιο δυναμικοί».
Αυτό δηλώνει, σε συνέντευξή του στη «δ», ο διευθυντής της εταιρείας «North Events» κ. Λεωνίδας Μπαμπάνης που ήρθε στη Ρόδο και είχε συνεργασία με φορείς του τουρισμού.
Σε ερώτηση σχετικά με την ανάπτυξη προγραμμάτων τουρισμού για ανθρώπους της τρίτης ηλικίας από τη Σκανδιναβία ο κ. Μπαμπάνης τονίζει:
“Θα πρέπει να ενεργοποιηθούν και οι φορείς και να αναπτυχθούν και οι κατάλληλες υποδομές. Με την συνεργασία των πρακτόρων, που ειδικεύονται στο κομμάτι, αν μας καταθέσουν τις απόψεις τους, μπορεί να ξεκινήσει σιγά-σιγά η ανάπτυξη και αυτού του ειδικού τουρισμού.Σίγουρα το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αεροπορική σύνδεση γιατί δεν υπάρχουν charter πτήσεις”, δηλώνει ο κ. Λ. Μπαμπάνης.
Η συνέντευξη του κ. Λεωνίδα Μπαμπάνη, αναλυτικά:
• Πώς εξελίχθηκε η φετινή τουριστική σεζόν για την τουριστική αγορά της Σκανδιναβίας;
Για τη Ρόδο μέχρι 245.000 αφίξεις έως 30.08.2013 και μέχρι 30.10.2013 υπολογίζουμε τις 360.000. Σημειώνουμε ότι η Σκανδιναβία, όπως και πέρσι έτσι και φέτος, είναι στην 1η θέση.
• Υπάρχουν ενδείξεις για το πώς θα κυμανθούν οι αφίξεις από τη Σουηδία, τη Νορβηγία και τη Φινλανδία το επόμενο καλοκαίρι;
Μέχρι σήμερα δεν υπάρχουν αρνητικά σχόλια. Η λογική είναι ότι θα πάμε καλύτερα εφόσον και εμείς παρουσιαστούμε πιο συγκροτημένοι και πιο δυναμικοί.
• Ποιο είναι το κλίμα που επικρατεί στην Σκανδιναβία για την Ελλάδα και ειδικά για τη Ρόδο;
Πολύ θετικό, οι repeaters της Ρόδου επιμένουν. Μαζί και με άλλες προσπάθειες για τον θεματικό τουρισμό, όπως γάμοι και η 3η ηλικία, μπορούμε να δημιουργήσουμε την επιμήκυνση που χρειάζεται.
• Με ποιες δράσεις θα προβληθούν η χώρα μας και ειδικά τα νησιά μας στη Σκανδιναβία;
Αρμόδιο είναι το Υπουργείο Τουρισμού. Ως ιδιώτες έχουμε προγραμματισμένες τις παρακάτω εκθέσεις, μεταξύ των οποίων και η μεγάλη έκθεση για την Ελλάδα, η 1η που γίνεται στην Σκανδιναβία αποκλειστικά για την χώρα μας, την GREKLAND PANORAMA.
SENIOR, Έκθεση για την 3η ηλικία, Σουηδία, 15-17.10.2013
TT WARSAW, Διεθνής Έκθεση Τουρισμού, Πολωνία, 28-30.11.2013
REISELIVSMESSEN, Διεθνής Έκθεση Τουρισμού Νορβηγίας, 10-12.01.2014
MATKA, Διεθνής Έκθεση Τουρισμού Φινλανδίας, 16-19.01.2014
GREKLAND PANORAMA, Globe Arenas, Annexete, 1η Έκθεση για την Ελλάδα στην Σουηδία, 14-16.02.2014
FERIE FOR ALLE, Διεθνής Έκθεση Τουρισμού Δανίας, 21-23.02.2014
• Ποια είναι τα θετικά και ποια τα αρνητικά στοιχεία που συναντούν οι Σκανδιναβοί κατά τις διακοπές τους στη Ρόδο;
Δεν είμαι αρμόδιος να απαντήσω σε αυτό.
• Είναι δυνατό να περπατήσει το εγχείρημα της επιμήκυνσης της θερινής περιόδου για την αγορά της Σκανδιναβίας;
Ναι, είναι, και όπως γνωρίζετε εδώ και πολλά χρόνια, κάθε Φεβρουάριο έρχονται πολλοί Φινλανδοί, άρα πρέπει να παρουσιάσουμε ένα προϊόν τρίτης ηλικίας για να το επιτύχουμε.
• Πώς μπορεί να αναπτυχθεί ο τουρισμός τρίτης ηλικίας ξανά για τη Ρόδο;
Θα πρέπει να ενεργοποιηθούν και οι φορείς και να αναπτυχθούν και οι κατάλληλες υποδομές. Με την συνεργασία των πρακτόρων, που ειδικεύονται στο κομμάτι, αν μας καταθέσουν τις απόψεις τους μπορεί ξεκινήσει σιγά-σιγά η ανάπτυξη και αυτού του ειδικού τουρισμού. Σίγουρα το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αεροπορική σύνδεση γιατί δεν υπάρχουν charter πτήσεις. Πρέπει να πείσουμε τους tos και τα travel agencies ότι έχουμε το κατάλληλο προϊόν για να ξεκινήσει η Ρόδος και να καλύψει την κίνηση στην αρχή και το τέλος της σαιζόν.
• Πώς έχει εξελιχθεί η συνεργασία της εταιρείας «North Events» με την Περιφέρεια, την ΕΞΡ και τον ΠΡΟΤΟΥΡ;
Με την Περιφέρεια συνεργαζόμαστε πάνω από 5 χρόνια επιτυχημένης πορείας, και από κοινού έχουμε υλοποιήσει πολλές δράσεις. Και με τον ΠΡΟΤΟΥΡ και την Ένωση Ξενοδόχων έχουμε επίσης ξεκινήσει καλές συνεργασίες τα τελευταία έτη.
• Ποιους στόχους έχετε θέσει για τη «North Events» την περίοδο 2013 -2014;
Ξεκάθαροι οι στόχοι, να βρίσκουμε καινοτόμα προγράμματα και υπηρεσίες, να είμαστε δίπλα στον Σκανδιναβό. Να συνάπτουμε συνεργασίες με όλους τους φορείς για να προβάλλουμε την Ελλάδα όλο τον χρόνο. Προς την κατεύθυνση αυτή συνεισφέρει σημαντικά η εταιρία PRAXIS PLUS, η οποία ως αποκλειστικός μας αντιπρόσωπος για τα Δωδεκάνησα, αφουγκράζεται την αγορά και μας μεταφέρει τα ειδικότερα μηνύματα της περιοχής.