Για καλά διαβασμένους τα χθεσινά θέματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Με τα μαθήματα της Βιολογίας, Φυσικής, των Μαθηματικών και Στοιχείων Στατιστικής και της Ιστορίας, όλα Γενικής Παιδείας, συνεχίστηκαν χθες οι Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Σύμφωνα με τα πρώτα σχόλια της ΟΕΦΕ, πολλά και με εντυπωσιακές εκφωνήσεις ήταν τα φετινά μαθηματικά.
Τα θέματα χαρακτηρίστηκαν πολύ δύσκολα και απαιτητικά και φαίνεται ότι απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους υποψηφίους καθόλη τη διάρκεια της χρονιάς. (σ.σ. οι λύσεις δημοσιεύονται στη σελ. 33).
Σε ό,τι αφορά στη Βιολογία τα θέματα χαρακτηρίστηκαν αναμενόμενα και χωρίς προβλήματα.
Για πρώτη φορά, όπως δήλωσε ο βιολόγος κ.Μιχάλης Χαλκιόπουλος, οι υποψήφιοι κλήθηκαν να λύσουν θέμα που δεν είχε μπει ξανά στις Πανελλαδικές, ωστόσο τα θέματα χαρακτηρίζονται ως βατά. Οι μέτριοι μαθητές μπορούσαν να γράψουν άνετα για έναν καλό βαθμό ενώ οι πολύ καλά διαβασμένοι μαθητές, είχαν την δυνατότητα να πάρουν ακόμα και άριστα.
Σε ό,τι αφορά στη Φυσική τα θέματα όπως δήλωσε ο φυσικός κ. Σπύρος Δαμιανός, σε πρώτη ανάγνωση φαίνονταν σχετικά εύκολα και κατανοητά. Ωστόσο, οι καθηγητές υποστηρίζουν ότι ένα ερώτημα είναι «ιδιαίτερα δυσνόητο».
Οι μαθητές εξετάστηκαν χθες και στην Ιστορία όπου τα θέματα ήταν για πολύ καλά διαβασμένους μαθητές.
Οι Πανελλήνιες θα συνεχιστούν αύριο Τετάρτη, 22 Μαΐου με μαθήματα κατευθύνσεων και συγκεκριμένα τη Νεοελληνική Λογοτεχνία Θεωρητικής Κατεύθυνσης και τη Φυσική Θετικής και Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (και των δύο κύκλων).

Ανακοίνωση της
Μαθηματικής Εταιρείας
Σε ανακοίνωσή της η Μαθηματική Εταιρεία αναφέρει ότι τα θέματα στα Μαθηματικά ήταν «μεγαλύτερου βαθμού δυσκολίας από τα αντίστοιχα περσινά και απαιτούσαν περισσότερο χρόνο».
«Τα ερωτήματα καλύπτουν το σύνολο σχεδόν της ύλης με πολλά ερωτήματα κλιμακούμενης δυσκολίας, που συνδυάζουν διαφορετικά κεφάλαια. Θα μπορούσε βέβαια να υπήρχε καλύτερη συνάφεια στα ερωτήματα.
Η επιτυχής αντιμετώπιση από τους υποψηφίους προϋποθέτει: πολύ καλή γνώση των εννοιών, βασικές γνώσεις από τις προηγούμενες τάξεις, κριτική ικανότητα, ευχέρεια στους υπολογισμούς και αυξημένη προσοχή και δυνατότητα συνδυασμού γνώσεων από διαφορετικά κεφάλαια».

Η συμμετοχή
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης χθες έλαβαν μέρος στις εξετάσεις 1258 απόφοιτοι ενώ είχαν δηλώσει συμμετοχή 1292. Απουσίαζαν 34 άτομα.
Ομιλώντας στη “δ” ο επικεφαλής της Επιτροπής των Πανελληνίων Εξετάσεων κ. Δημήτρης Καβάλας τόνισε πως η διαδικασία κύλησε χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα.
“Η μετάδοση των θεμάτων έγινε κανονικά χωρίς να δημιουργηθούν καθυστερήσεις. Δεν υπήρξαν προβλήματα στις εξετάσεις στη Ρόδο και τα άλλα νησιά που είναι υπό την ευθύνη μας”, δήλωσε ο κ. Καβάλας.
Σε ερώτηση σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν στα Μαθηματικά και τη Φυσική, ο κ. Καβάλας δήλωσε:
“Δυσκολίες πάντα υπάρχουν στα διαγωνίσματα που διεξάγονται στο πλαίσιο των Πανελληνίων Εξετάσεων. Δεν είμαστε εκείνοι οι οποίοι θα μιλήσουν για τις δυσκολίες”, δήλωσε ο κ. Καβάλας.

Τι είπαν οι μαθητές
Για τις δυσκολίες που συνάντησαν στα διαγωνίσματά τους, μίλησαν στη “δ” χθες οι υποψήφιοι.
“Διαγωνίστηκα στη Βιολογία. Τα πρώτα τρία ερωτήματα που τέθηκαν ήταν σχετικά εύκολα. Το τέταρτο όμως ήταν δύσκολο. Για να απαντήσει κάποιος όπως έπρεπε και να πάρει καλό βαθμό ήταν αναγκαίο να έχει διαβάσει και μάλιστα πολύ”, δήλωσε στη “δ” ο απόφοιτος του 1ου Λυκείου κ. Εμμανουήλ Μανώλης που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και θέλει να γίνει οπτικός.
Στη βιολογία διαγωνίστηκε και η απόφοιτη της ΓΆ τάξης του 1ου Λυκείου κ. Μαρία Χατζησταυρίδη.

“Δεν ήταν ιδιαίτερα δύσκολα τα θέματα. Όμως οι απαντήσεις στα περισσότερα ερωτήματα ήθελαν σκέψη. Υπήρχαν θέματα από όλο το βιβλίο της Βιολογίας. Αυτό σημαίνει πως χρειαζόταν αρκετό διάβασμα για να υπάρχει καλή απόδοση στις εξετάσεις”, δήλωσε η κ. Χατζησταυρίδη που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να σπουδάσει ψυχολογία ή δημοσιογραφία.
“Ηταν εύκολα σχετικά τα θέματα πιστεύω. Οποιος διάβαζε συστηματικά το μάθημα της Βιολογίας και δεν είχε αφήσει κενά θα μπορούσε να γράψει. Τα ερωτήματα ήταν κατανοητά. Δεν δυσκολεύτηκα να γράψω”, δήλωσε η απόφοιτος του 1ου Λυκείου κ. Χρυσούλα Διαμαντή που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να γίνει Λογοθεραπεύτρια.
Στις απαιτητικές ερωτήσεις που τέθηκαν στο διαγώνισμα των μαθηματικών αναφέρθηκε, ομιλώντας στη “δ”, ο απόφοιτος της ΓΆ τάξης του 1ου Λυκείου κ. Τόμυ Μ.
“Τα περισσότερα θέματα στο διαγώνισμα των μαθηματικών ήταν απαιτητικά. Δεν μπορώ να πω ότι ήταν εύκολα. Δεν ήταν όμως και φοβερά δύσκολα. Όποιος είχε διαβάσει θα μπορούσε να γράψει σχετικά καλά”, δήλωσε ο κ. Τόμυ Μ. που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στην τουριστική σχολή. “Ζούμε σε ένα νησί που είναι από τους ομορφότερους προορισμούς. Είναι ενδιαφέρουσα η ενασχόληση με τον τουρισμό”, δήλωσε ο κ.Τόμυ Μ.
Στις δυσκολίες που συνάντησε στα περισσότερα ερωτήματα που τέθηκαν στα πλαίσια του διαγωνίσματος των μαθηματικών αναφέρθηκε ο απόφοιτος του 1ου Λυκείου κ. Ρούσος Μ.
“Τα περισσότερα από τα ερωτήματα που τέθηκαν με δυσκόλεψαν. Πιστεύω ότι μόνο οι πολύ καλά διαβασμένοι τα πήγαν καλά και απάντησαν σωστά”, δήλωσε ο κ. Ρούσος Μ. που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να ασχοληθεί με τον τουρισμό.

“Αν εισαχθώ στην τουριστική σχολή θα ασχοληθώ με τον συγκεκριμένο κλάδο. Με ενδιαφέρει όμως και η ηχοληψία”, δήλωσε ο κ. Ρούσος Μ.
Μεσαίας δυσκολίας χαρακτήρισε τα θέματα στα οποία κλήθηκε να διαγωνιστεί η κ. Ιακωβίνα Χρήστου απόφοιτη του 1ου Λυκείου.
“Υπήρχαν ερωτήματα που δεν ήταν απολύτως ξεκάθαρα στο μάθημα που διαγωνιστήκαμε. Αρκετοί μπερδεύτηκαν και έγραψαν για τον κύκλο του αζώτου”, δήλωσε ο κ. Ιακωβίνα Χρήστου.
Εύκολα χαρακτήρισε τα θέματα που τέθηκαν στο διαγώνισμα της βιολογίας ο απόφοιτος του 2ου Λυκείου κ. Αγαπητός Πέρος.
“Πιστεύω ότι δεν ήταν δύσκολα τα θέματα. Ακόμη και οι μαθητές που δεν είχαν προετοιμαστεί πολύ θα μπορούσαν να γράψουν σχετικά καλά. Υπήρχαν όμως και ερωτήματα που ήθελαν προσοχή”, δήλωσε ο κ. Αγαπητός Πέρος που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στο τμήμα Ψυχολογίας που λειτουργεί στη Θεσσαλονίκη.
Δύσκολο χαρακτήρισε το τέταρτο ερώτημα που τέθηκε στο διαγώνισμα των μαθηματικών η απόφοιτη του 2ου Λυκείου κ. Ειρήνη Π.
“Ηθελε πολύ διάβασμα. Πιστεύω ότι το τέταρτο ερώτημα δυσκόλεψε τους περισσότερους υποψηφίους”, δήλωσε η κ. Ειρήνη Π. που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση.
Μέτριας δυσκολίας χαρακτήρισε τα θέματα που τέθηκαν στο διαγώνισμα της βιολογίας ο απόφοιτος του 2ου Λυκείου κ. Θανάσης Χασάπης.
“Ήταν μέτριας δυσκολίας τα θέματα στα οποία μας έβαλαν να διαγωνιστούμε. Αυτό που μπέρδεψε τους περισσότερους υποψηφίους ήταν το ζήτημα της ανοσοβιολογικής απόκρισης. Οσοι είχαν διαβάσει καλά πιστεύω ότι θα ανταποκρίθηκαν καλά”, δήλωσε ο κ.Θανάσης Χασάπης.
Την άποψη ότι και οι όχι πολύ καλά προετοιμασμένοι υποψήφιοι θα μπορούσαν να γράψουν καλά στο μάθημα της Βιολογίας εξέφρασε η απόφοιτη του 2ου Λυκείου κ. Φλώρα Επιφάνη.
“Δεν ήταν δύσκολα τα θέματα. Και οι μαθητές που είχαν μέτριες επιδόσεις θα μπορούσαν να γράψουν καλά”, δήλωσε η κ. Επιφάνη που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να γίνει νηπιαγωγός.
“Για μένα ήταν λίγο δύσκολα τα θέματα στο διαγώνισμα της βιολογίας. Για να γράψει κανείς θα έπρεπε και να έχει διαβάσει”, δήλωσε ο απόφοιτος του 2ου Λυκείου κ. Ραφαήλ Μ. που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να ακολουθήσει σπουδές παιδοψυχολογίας.
“Σχετικά εύκολο ήταν το θέμα. Αυτό δεν σημαίνει πως θα μπορούσαν να γράψουν εκείνοι που δεν είχαν διαβάσει γιατί τα ερωτήματα ήταν από τα περισσότερα κεφάλαια του βιβλίου της Βιολογίας”, δήλωσε η απόφοιτη του 2ου Λυκείου κ. Παναγιώτα Σφακιανού που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στη Νομική.