«Φλέγοντα» ζητήματα θα συζητήσει η διοίκηση του Επιμελητηρίου

Παρέμβαση ετοιμάζεται να κάνει στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας η διοίκηση του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα.
Παρά τις ανακοινώσεις συγκεκριμένα που γίνονται κατά καιρούς, οι θαλάσσιες συγκοινωνίες δεν είναι στο επιθυμητό επίπεδο γεγονός που προβληματίζει ιδιαίτερα τους επιχειρηματίες του νησιού μας.
Και τούτο γιατί η οικονομική κρίση έχει φέρει σε εξαιρετικά δύσκολη θέση τις περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Τα βασικότερα προβλήματα των ακτοπλόων είναι οι αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων, η καθυστέρηση στην καταβολή των χρημάτων για την κάλυψη των άγονων γραμμών και η μείωση της επιβατικής κίνησης.
“Γνωρίζουμε τα προβλήματα που υπάρχουν στον κλάδο. Πρέπει και το κράτος να κατανοήσει ότι θα πρέπει να εξυπηρετούνται τα νησιά. Επιβάλλεται να γίνουν αλλαγές που θα συμβάλουν στη βελτίωση της κατάστασης”, δήλωσε στη “δ” ο πρόεδρος του Εμπορικού Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου κ. Γιάννης Πάππου.
Το θέμα, όπως τόνισε ο κ. Πάππου, θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης στη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου που θα πραγματοποιηθεί την προσεχή Τρίτη, 19 Φεβρουαρίου.
“Θα συζητήσουμε για τις αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν ώστε η κατάσταση σε ό,τι αφορά τις θαλάσσιες συγκοινωνίες να βελτιωθεί”, δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΒΕΔ.
Στη συνεδρίαση, όπως εξήγησε ο κ. Πάππου, τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου του Επιμελητηρίου θα κληθούν να καταθέσουν τις προτάσεις τους για το ακτοπλοϊκό πρόβλημα.

“Θα συγκεντρώσουμε τις προτάσεις, θα τις επεξεργαστούμε και στη συνέχεια θα καταθέσουμε υπόμνημα στο υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Είναι και ευθύνη του κράτους η βελτίωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στα νησιά μας”, τόνισε ο κ. Γιάννης Πάππου.
Υπενθυμίζεται πως η διοίκηση του ΕΒΕΔ έχει συναντηθεί με τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Μουσουρούλη και του έχει θέσει τα προβλήματα που παρουσιάζουν οι θαλάσσιες συγκοινωνίες στα νησιά.
Συζήτηση στη συνεδρίαση θα γίνει και για τη διοργάνωση του Forum που θα έχει ως θέμα τον θαλάσσιο τουρισμό στο νησί μας. Οι προετοιμασίες για την πραγματοποίηση του συνεδρίου, που θα διεξαχθεί τον Απρίλιο, είναι σε εξέλιξη. Τα μέλη της επιτροπής που έχει συσταθεί εργάζονται πυρετωδώς προκειμένου να υπάρξει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
“Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι ένα σημαντικό κεφάλαιο για τη Ρόδο. Τα στοιχεία δείχνουν υστέρηση σε ό,τι αφορά τον αριθμό των κατάπλων που θα έχουμε το καλοκαίρι του 2013 στο νησί μας. Για το λόγο αυτό διοργανώνουμε συνέδριο στο οποίο θα προσκληθούν για να ομιλήσουν εκπρόσωποι μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας”, δήλωσε ο κ. Γιάννης Πάππου.
Η διοργάνωση, όπως τόνισε ο κ. Πάππου, είναι ιδιαίτερα σημαντική τόσο για τη Ρόδο όσο και για την Κω, που δέχονται κάθε χρόνο αρκετά κρουαζιερόπλοια.
Συζήτηση θα γίνει στη συνεδρίαση και για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις του νησιού μας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
“Δεν πρόκειται να έρθουν καλύτερες ημέρες και να ανακάμψει η οικονομία αν δεν εφαρμοσθούν μέτρα που θα φέρουν την πολυπόθητη ανάπτυξη. Μέχρι τώρα το μόνο που κάνουν είναι να μειώνουν τους μισθούς και να φέρνουν σε αδιέξοδα τους εργαζόμενους. Όταν μειώνεται η αγοραστική δύναμη δεν μπορεί να λειτουργήσει και η αγορά”, επεσήμανε ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου.
“Πρέπει να εφαρμοσθούν μέτρα που θα φέρουν ανάπτυξη. Μόνο έτσι θα πάψει να υπάρχει ύφεση. Επίσης θα πρέπει να στηριχθεί και η επιχειρηματικότητα. Αυτό δεν θα γίνει με την επιβολή νέων φόρων. Όσο επιβαρύνονται με τον τρόπο αυτό οι επιχειρηματίες τόσο θα επιδεινώνεται η κατάσταση”, δήλωσε ο κ. Γιάννης Πάππου.
“Αγκάθι” και για τους επιχειρηματίες είναι και το “χαράτσι” της ΔΕΗ που φαίνεται πως θα καθιερωρεί ως φόρος.
“Η εκτίμησή μας είναι πως δεν θα τηρηθεί η δέσμευση που έχει αναληφθεί. Το χαράτσι της ΔΕΗ θα γίνει μόνιμη κατάσταση”, δήλωσε ο κ. Πάππου και πρόσθεσε πως ο συγκεκριμένος φόρος μαζί με άλλες επιβαρύνσεις θα δώσουν την χαριστική βολή στην αγορά που τα τελευταία δύο χρόνια αργοπεθαίνει.
“Αν το χαράτσι γίνει μόνιμη κατάσταση τότε η οικοδομή θα σβήσει και αυτό θα έχει απρόβλεπτες συνέπειες”, τόνισε ο κ. Πάππου.
Πηγή μεγάλου προβληματισμού και ανησυχίας είναι και οι οφειλές των επιχειρηματιών προς τον ΟΑΕΕ και τις τράπεζες. Τα στοιχεία που έχουν παρουσιαστεί για τις οφειλές στον ΟΑΕΕ ήταν συντριπτικά και δείχνουν το μέγεθος του προβλήματος.
Στα πλαίσια της ενημέρωσης, στη συνεδρίαση του ΕΒΕΔ, θα γίνει αναφορά και στο ζήτημα της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές.
Το θέμα αυτό απασχολεί έντονα τους επιχειρηματίες που θεωρούν πως το ζήτημα δεν είναι πόσες ημέρες θα λειτουργούν τα καταστήματα αλλά η αγοραστική δύναμη των καταναλωτών.
Για το θέμα αυτό έχει εκπονηθεί μελέτη από την ΓΣΕΒΕΕ που δείχνει πως η πρόταση του υπουργείου θα αποτελέσει το “Δούρειο Ιππο” για την οικονομική εξάντληση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων έτσι ώστε να συντελεστεί η πολυπόθητη υπερσυγκέντρωση οικονομικής δραστηριότητας σε όσο το δυνατό λιγότερες επιχειρήσεις, με συνέπεια και τον περιορισμό της απασχόλησης.
Δεν θα βοηθήσει η λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές ούτε και τον τουρισμό. Όπως αναφέρεται στην έρευνα η υπόθεση της αύξησης της τουριστικής ζήτησης λόγω λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές είναι αμφιλεγόμενη. «Οι τουρίστες- καταναλωτές έχουν ένα συγκεκριμένο εισοδηματικό περιορισμό που αφορά τα χρήματα που θα ξοδέψουν για αγορές, ο οποίος δεν εξαρτάται από το ωράριο λειτουργίας. ¶λλωστε, το ισχύον πλαίσιο ωραρίου στην Ελλάδα (06:00-21:00) – σε σύνολο ωρών λειτουργίας -είναι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη, αν όχι το μεγαλύτερο, παρά την αργία της Κυριακής. Επίσης, απελευθερωμένο ωράριο την Κυριακή έχουν σήμερα όλα τα ακόλουθα καταστήματα: ψιλικατζίδικα, περίπτερα, αρτοποιεία, ζαχαροπλαστεία, καφετέριες, εστιατόρια, ανθοπωλεία, κέντρα διασκέδασης, βενζινάδικα (μερικώς), κάβες, καταστήματα ξηρών καρπών, video club, τουριστικά καταστήματα και όλα τα καταστήματα τουριστικών περιοχών», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο σχετικό κείμενο που δημοσιοποίησε η ΓΣΕΒΕΕ.
Σύμφωνα με την ΓΣEBEE η υποτιθέμενη λειτουργία μόνο των μικρών επιχειρήσεων την ημέρα της Κυριακής, προσκρούει σε 2 πολύ βασικές αντίθετες συνθήκες:
– Υπάρχει η τάση από τα μεγαλύτερα καταστήματα να επεκτείνονται στις τοπικές αγορές δημιουργώντας μικρότερα καταστήματα, αποσπώντας σημαντικό μερίδιο κατανάλωσης.

– Η απαγόρευση λειτουργίας των μεγαλύτερων επιχειρήσεων είναι νομικά διάτρητη και ανεδαφική, αφού οι μεγάλες επιχειρήσεις θα εγείρουν ζητήματα τήρησης της ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ανταγωνισμού. Η όποια συμφωνία κυρίων αναμένεται να καταστρατηγηθεί μερικούς μήνες μετά από την εφαρμογή του νέου πλαισίου.