Eλεύθερoς με τους περιοριστικούς όρους της καταβολής χρηματικής εγγύησης ύψους 50.000 ευρώ, της απαγόρευσης εξόδου του από τη χώρα και της εμφάνισής του 3 φορές κάθε μήνα στο αστυνομικό τμήμα του τόπου κατοικίας του (την 1η, 10η και 20;h μέρα κάθε μήνα) αφέθηκε χθες, μετά την απολογία του, με ομόφωνη απόφαση Ανακριτή και Εισαγγελέα ο πλοίαρχος του φορτηγού πλοίου “Nour M”, που μετέφερε 55 εμπορευματoκιβώτια με φυσίγγια, και βυθίστηκε στον λιμένα της Ακαντιάς.
Οι ίδιοι περιοριστικοί όροι επιβλήθηκαν στην εκπρόσωπο στη Ρόδο της ιδιοκτήτριας του, τουρκικής εταιρείας “TSS SILAH VE SAUMNA SANAYI DIS TICARET LIMITED SIRKETI” το απόγευμα της Τετάρτης, ενώ ελεύθεροι χωρίς όρους αφέθηκαν χθες ο ύπαρχος και ο Α’ μηχανικός του πλοίου.
Οι κατηγορούμενοι απολογήθηκαν χθες για τα αδικήματα της πρόκλησης ναυαγίου, από κοινού με δόλο, από την οποία θα μπορούσε να προκύψει κίνδυνος σε άνθρωπο, για διακεκριμένη περίπτωση φθοράς πράγματος, που χρησιμοποιείται για κοινό όφελος από κοινού και για ρύπανση του περιβάλλοντος.
Ο πλοίαρχος, που κατηγορήθηκε και για μεταφορά πολεμικού υλικού χωρίς τις προβλεπόμενες άδειες, κατέθεσε, σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις του πλοίου, που οδήγησαν στην απαγόρευση απόπλου του, ότι είχε προβεί σε ενέργειες αλλά δεν ενημέρωσε το Λιμεναρχείο. Ισχυρίστηκε ότι εγνώριζε για τον καιρό και ότι ζήτησε από ναυτικό πράκτορα να μεθορμίσει σε άλλο σημείο και έλαβε την απάντηση ότι αυτό απαγορεύεται. Ισχυρίστηκε ότι χρησιμοποίησε όλα τα σχοινιά του πλοίου για να το ασφαλίσει και ότι η μηχανή, οι άγκυρες και το πηδάλιο ήταν σε ετοιμότητα για να χρησιμοποιηθούν, όπως και οι αντλίες στο μηχανοστάσιο.
Υποστήριξε ακόμη ότι έδωσε εντολή στο μηχανικό να απομονώσει τις δεξαμενές πετρελαίου και λιπαντικών για αποφυγή ρύπανσης. Κατέθεσε ακόμη ότι όταν διαπίστωσε ότι η εισροή των νερών ήταν ανεξέλεγκτη, έδωσε εντολή να εγκαταλείψουν το πλοίο. Ισχυρίστηκε ακόμη ότι είχε ζητήσει βοήθεια από το Λιμενικό με ασύρματο αλλά δεν έλαβε απάντηση.
Ο ύπαρχος εξεταζόμενος κατέθεσε ότι την 11η Δεκεμβρίου 2013 είχαν ενημερωθεί για τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες και ξεκίνησαν τις διαδικασίες ασφαλούς πρόσδεσης, πιστεύοντας ότι το πλοίο ήταν ασφαλές.
Κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας, όπως είπε, το πλήρωμα βρισκόταν στο κατάστρωμα και ήλεγχε τα σχοινιά ενώ τόνισε ότι ο πλοίαρχος τους είπε ότι είχε ενημερώσει για τη δραματική κατάσταση μέσω ασυρμάτου και δεν έλαβε απάντηση.
Ως συνήγορος υπεράσπισης των κατηγορούμενων παρέστη ο δικηγόρος κ. Νικόλαος Σκούρτος.















