Με τα μαθήματα των Λατινικών Θεωρητικής Κατεύθυνσης, Χημείας Θετικής, Ηλεκτρολογίας Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (κύκλος Τεχν/γιας-Παραγωγής) και Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος Πληροφορικής και Υπηρεσιών) συνεχίστηκαν χθες, Τετάρτη, 29 Μαΐου, οι Πανελλαδικές εξετάσεις (σημ.: οι απαντήσεις στο μάθημα της χημείας δημοσιεύονται στη σελ. 33).
Η χθεσινή διαδικασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων ξεκίνησε με μία μικρή καθυστέρηση στο μάθημα των Λατινικών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία τα θέματα των Λατινικών των Εσπερινών διανεμήθηκαν στα Γενικά Λύκεια, ωστόσο πριν φθάσουν στα χέρια των μαθητών διαπιστώθηκε το λάθος και διορθώθηκε.
Οι εκτιμήσεις της ΟΕΦΕ
Δύσκολα χαρακτήρισε τα θέματα της Ανάπτυξης Εφαρμογής σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ο γενικός γραμματέας της ΟΕΦΕ κ.Γιάννης Βαφειαδάκης, εκτιμώντας ότι θα συμπαρασύρει σε πτωτική πορεία τις βάσεις στο 2ο και 4ο επιστημονικό πεδίο.
Σύμφωνα με την ΟΕΦΕ, τα θέματα ήταν απαιτητικά, για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές, κλιμακούμενης δυσκολίας, και χρειαζόταν ιδιαίτερη προσοχή στην ανάπτυξη των ερωτημάτων.
Μάλιστα ο κ. Βαφειαδάκης εκτιμά ότι η πτώση στα δύο αυτά πεδία, που περιλαμβάνουν Πολυτεχνικές και Φυσικομαθηματικές Σχολές, θα ξεκινά και από τα υψηλόβαθμα τμήματα. Ο συνδυασμός της κακής εικόνας των γραπτών σε Φυσική και Μαθηματικά καθώς και τα δύσκολα θέματα στο χθεσινό μάθημα οδηγούν στο συμπέρασμα ότι οι βάσεις θα κινηθούν πτωτικά από πάνω έως κάτω, όπως είπε ο κ. Βαφειαδάκης.
Σε ό,τι αφορά στα Λατινικά τα θέματα κρίνονται ως κατανοητά και πιο εύκολα από πέρυσι, ενώ η Χημεία κρίνεται ότι κινείται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Σημειώνεται ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις ολοκληρώνονται την Παρασκευή, 31 Μαΐου, με τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, που είναι μάθημα επιλογής, όλων των κατευθύνσεων.
Η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας
Στην καθυστέρηση που σημειώθηκε στη μετάδοση των θεμάτων στο διαγώνισμα των Λατινικών, αναφέρθηκε, ομιλώντας στη “δ”, ο πρόεδρος της Επιτροπής Εξετάσεων κ. Δημήτρης Καβάλλας.
“Διαπιστώθηκε πως υπήρχαν κάποια τυπογραφικά λάθη σε κάποια θέματα. Χρειάστηκε να γίνουν νέες εκτυπώσεις και να διανεμηθούν στους υποψηφίους. Επίσης εστάλη και διευκρίνιση στο διαγώνισμα των Λατινικών”, δήλωσε ο κ. Καβάλλας.
Οι υποψήφιοι
Την αγωνία τους για τα αποτελέσματα των εξετάσεων μοιράστηκαν χθες με τη “δ” οι υποψήφιοι. Στην πλειοψηφία τους οι απόφοιτοι των Λυκείων του νησιού μας ανησυχούν γιατί τα θέματα που τέθηκαν φέτος δεν ήταν ιδιαίτερα εύκολα. Αρκετοί νέοι έχουν λάβει ήδη τις αποφάσεις τους και μετά τις Πανελλήνιες θα αναχωρήσουν για το εξωτερικό προκειμένου να σπουδάσουν και να εργασθούν.
“Στην Ελλάδα δεν υπάρχει μέλλον και κυρίως εργασίες για τους νέους. Αποφασίσαμε να φύγουμε γιατί θεωρούμε πως στο εξωτερικό θα έχουμε περισσότερες ευκαιρίες”, δήλωσαν πολλοί υποψήφιοι στη “δ”.
Τα θέματα στα οποία διαγωνίστηκαν χθες οι υποψήφιοι τα χαρακτήρισαν βατά, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες.
«Διαγωνίστηκα στο μάθημα των Λατινικών. Τα θέματα ήταν βατά και δεν αντιμετώπισα ιδιαίτερες δυσκολίες. Δεν θα μπορούσε όμως να γράψει κάποιος αν δεν είχε διαβάσει», δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Βαλσαμίνα Ισκά που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να σπουδάσει Φιλολογία.
«Δεν βρήκα πως ήταν δύσκολα τα θέματα στο διαγώνισμα των Λατινικών. Μπορούσε κάποιος να γράψει αν είχε μελετήσει καλά την ύλη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Ορτένσα Ν.
Σε ερώτηση για τα μαθήματα στα οποία διαγωνίστηκε μέχρι τώρα δήλωσε πως την δυσκόλεψαν τα Αρχαία.
«Δεν μπορώ να πω ότι δυσκολεύθηκα να γράψω στο μάθημα των Λατινικών. Όποιος είχε διαβάσει κατάφερε να έχει μια καλή απόδοση», δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Νίκη Χατζηπέτρου που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση.
Αποφασισμένη να μεταβεί στο εξωτερικό για να σπουδάσει δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ . Αλεξάνδρα Χριστοφάκη.
«Διαγωνίστηκα στα Λατινικά. Δεν δυσκολεύθηκα να γράψω. Δεν θα σπουδάσω στην Ελλάδα. Επέλεξα να μεταβώ στην Αυστρία και να ακολουθήσω σπουδές που έχουν να κάνουν με την ζαχαροπλαστική. Θα με βοηθήσουν και οι συγγενείς μου που ζουν εκεί», δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Αλεξάνδρα Χριστοφάκη.
«Τα θέματα που επελέγησαν για το διαγώνισμα των Λατινικών ήταν για πολύ καλά διαβασμένους. Δεν έγραψαν όσοι προετοιμάστηκαν λίγο», δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Ελευθερία Γ. που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να ασχοληθεί με τα παιδαγωγικά.
Σε ερώτηση σχετικά με τα μαθήματα που την δυσκόλεψαν η νεαρή υποψήφια δήλωσε πως ήταν η Ιστορία.
«Δεν δυσκολεύθηκα με τα θέματα που τέθηκαν στο μάθημα των Λατινικών. Δεν θα μπορούσαν να γράψουν όσοι δεν είχαν διαβάσει προσεκτικά», δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Κική Γιαλουράκη που θέλει να γίνει νηπιαγωγός.
«Τα θέματα ήταν για τους μαθητές που είχαν διαβάσει προσεκτικά και δεν είχαν κενά στο μάθημα των Λατινικών», δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Ελένη Καστελοριζιού που θέλει να γίνει οδοντοτεχνίτης.
«Ήταν μέτριας δυσκολίας τα θέματα που τέθηκαν στο διαγώνισμα των Λατινικών. Μπόρεσα να γράψω γιατί είχα μελετήσει καλά την ύλη που μας δόθηκε», δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Δήμητρα Γ.
«Δεν ήταν και τόσο εύκολα τα θέματα στα οποία διαγωνιστήκαμε για το μάθημα των Λατινικών. Χρειάζονταν προσοχή και σωστή κρίση για ένα καλό αποτέλεσμα», δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Μαρία Παρτσακουλάκη που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση.
«Διαγωνίστηκα στην «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον». Για τις απαντήσεις χρειάζονταν περισσότερη σκέψη. Δεν θα μπορούσε εύκολα κανείς να γράψει χωρίς να έχει μελετήσει», δήλωσε ο υποψήφιος του 1ου Λυκείου κ. Γιώργος Κρητικός που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και θέλει να σπουδάσει πληροφορική στο εξωτερικό.
«Τα θέματα στα οποία διαγωνιστήκαμε σε ό,τι αφορά την «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον» ήταν μέτριας δυσκολίας. Κάποιος που είχε διαβάσει θα μπορούσε να γράψει καλά», δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Ελεονώρα Ν. που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση.
«Τα θέματα που τέθηκαν στο μάθημα των Λατινικών ήταν για διαβασμένους. Είχα μελετήσει και έγραψα καλά» , δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Σοφία Ποιμενίδου που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση.
«Τα θέματα ήταν για προσεκτικούς μαθητές που είχαν μελετήσει πολύ καλά. Όσοι δεν είχαν μελετήσει δεν πιστεύω ότι τα κατάφεραν και στα Λατινικά», δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Δέσποινα Μαλανδρή που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση.
«Εκτιμώ πως τα θέματα που τέθηκαν για το μάθημα των Λατινικών ήταν σχετικά εύκολα. Για όποιον είχε διαβάσει δεν ήταν πρόβλημα οι απαντήσεις», δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Μαρία Χατζησταυρίδη που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να σπουδάσει ψυχολογία ή δημοσιογραφία.
«Δεν ήταν δύσκολα τα θέματα. Όσοι όμως δεν είχαν διαβάσει δεν τα κατάφεραν», δήλωσε η υποψήφια του 1ου Λυκείου κ. Χρυσούλα Διαμαντή.
«Ορισμένα από τα θέματα στα οποία διαγωνίστηκα ήταν δύσκολα. Προσπάθησα να κάνω το καλύτερο που μπορούσα. Όποιοι δεν είχαν μελετήσει δύσκολα έγραψαν», δήλωσε η υποψήφια του 3ου Λυκείου κ. Μαρία Πεθάκα, που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στη σχολή κοινωνιολογίας της Κρήτης.
«Τα θέματα που επελέγησαν για το διαγώνισμα των Λατινικών ήταν βατά. Όποιοι είχαν διαβάσει έγραψαν καλά.
Οι υπόλοιποι δυσκολεύθηκαν λίγο», δήλωσε η υποψήφια του 3ου Λυκείου κ. Ελίσα Ραμαντάνι που ακολούθησε τη θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στην ΑΣΤΕΡ για να μπορέσει μόλις αποφοιτήσει να βρει εργασία.
«Δεν μπορώ να πω ότι ήταν εύκολα τα θέματα που επελέγησαν για το διαγώνισμα των Λατινικών», δήλωσε ο υποψήφιος του 3ου Λυκείου κ. Εμμανουήλ Ζήφος.
Σε ερώτηση σχετικά με τα θέματα που τον δυσκόλεψαν δήλωσε πως ήταν αυτά που επελέγησαν για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών.
«Τα θέματα που επελέγησαν για το διαγώνισμα στην «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον” θεωρώ πως ήταν αρκετά δύσκολα. Μόνο όσοι είχαν προετοιμαστεί έγραψαν καλά”, δήλωσε ο υποψήφιος του 2ου Λυκείου κ. Θαρρενός Περίδης που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση.
“Θεωρώ πως τα ερωτήματα στο διαγώνισμα της «Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον” ήταν λίγο απαιτητικά. Δεν θα μπορούσε να ανταποκριθεί κάποιος που δεν είχε μελετήσει καλά την ύλη”, δήλωσε ο υποψήφιος του 2ου Λυκείου κ. Μιχάλης Καραχανής.
“Εκτιμώ πως τα θέματα στα οποία διαγωνιστήκαμε ήταν για καλά διαβασμένους στην “Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον”, δήλωσε η υποψήφια του 2ου Λυκείου κ. Αργυρώ Βογιατζή που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση.
“Δεν ήταν πολύ δύσκολα τα θέματα που επελέγησαν για το μάθημα των Λατινικών. Όποιος είχε διαβάσει έγραψε καλά”, δήλωσε ο υποψήφιος του 2ου Λυκείου κ. Ραφαήλ Μ. που ακολούθησε την θεωρητική κατεύθυνση και θέλει να εισαχθεί στην σχολή παιδοψυχολογίας στην Αθήνα.
“Θεωρώ πως δεν ήταν εύκολα τα θέματα στο διαγώνισμα για την “Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον”. Θα έπρεπε οι υποψήφιοι να μελετήσουν καλά για να έχουν ένα καλό αποτέλεσμα”, δήλωσε η υποψήφια του 2ου Λυκείου κ. Νεφέλη Παναγιά που ακολούθησε την τεχνολογική κατεύθυνση και επιθυμεί να εισαχθεί στην Φαρμακευτική Σχολή της Θεσσαλονίκης.















