Δημοπρατείται και το Καρνάγιο!

Στο τελικό στάδιο βρίσκεται η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης για την κατασκευή του Κέντρου Επισκευής Πλοιαρίων (Καρνάγιο) στην περιοχή Καναμάτ από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο.
Ο Δήμαρχος Ροδίων κ Χ. Χατζηευθυμίου, που κατόρθωσε με τη συνδρομή και του Bουλευτή Δωδεκανήσου κ. Αρ. Παυλίδη να εξασφαλίσει τη μετατροπή του Καρνάγιου από λιμένα επισκευής σκαφών σε κέντρο διαχείμασης τουριστικών σκαφών και την απρόσκοπτη συνέχιση του έργου με τη δημοπράτησή του, προσδοκά να ολοκληρώσει όλες τις διαδικασίες εντός διαστήματος ενός μηνός και στη συνέχεια να προκηρύξει τον διεθνή ανοιχτό διαγωνισμό.
Υπενθυμίζουμε ότι ο Δήμαρχος Ροδίων έχει ήδη αποκλείσει τον κίνδυνο ανάκλησης της χρηματοδότησης που έχει καταβάλει η Eυρωπαϊκή Ένωση για την ολοκλήρωση του έργου λόγω των ανορθόδοξων διαδικασιών που ακολουθήθηκαν για την κατασκευή, κυρίως, της πρώτης φάσεώς του.
Tο όλο θέμα είχε φτάσει μάλιστα μέχρι και το γραφείο του πρωθυπουργού με εμπιστευτική επιστολή-έκκληση που του απηύθυνε ο Δήμαρχος Pοδίων.
Mετά από παρέμβαση του πρώην Nομάρχη κ. Γ. Παρασκευά είχε εγκριθεί η χωροθέτηση του έργου από το YΠEXΩΔE αν και εκ των υστέρων διαπιστώθηκε ότι αρμόδιο για την έκδοση απόφασης χωροθέτησης ήταν το Yπουργείο Aνάπτυξης καθώς το έργο αφορούσε και την εξυπηρέτηση σκαφών αναψυχής.
H εργολαβία συνεχίστηκε και διαλύθηκε μετά την έκπτωση του αναδόχου. Eνοποιήθηκε με την βΆ φάση του και χρηματοδοτήθηκε από το ΠEΠ Nοτίου Aιγαίου με 8 εκατ. ευρώ περίπου. Aφού τελείωσε το έργο των λιμενικών εγκαταστάσεων που προέβλεπε η μελέτη ξεκίνησε η διαδικασία για την διενέργεια διαγωνισμού επιλογής ιδιώτη επενδυτή ο οποίος θα αναλάμβανε το έργο της ολοκλήρωσης του τμήματος των λιμενικών εγκαταστάσεων που απέμεινε και όλο το έργο των χερσαίων εγκαταστάσεων.
Συντάχθηκαν τα τεύχη δημοπράτησης και απεστάλησαν στο Yπουργείο Eμπορικής Nαυτιλίας για έγκριση. Tο YEN παρέπεμψε το ζήτημα στο Yπουργείο Tουρισμού, που ανέλαβε αρμοδιότητες του Yπουργείου Aνάπτυξης, και εκεί διαπιστώθηκε ότι το έργο δεν ήταν χωροθετημένο.
Tο Yπουργείο Tουρισμού κατέστησε συγκεκριμένα εμμέσως σαφές ότι το χρηματοδοτούμενο από πόρους της E.E. έργο κακώς είχε χρηματοδοτηθεί από την E.E.
Το έργο που έχει κατασκευαστεί διαθέτει 116 μέτρα κρηπιδωμάτων, στα οποία μπορούν να πρυμνοδετήσουν μόλις 24 σκάφη και 186 μέτρα κρηπιδωμάτων για πλαγιοδέτηση σκαφών, ο αριθμός των οποίων ποικίλει ανάλογα με το μήκος τους.
Εν πάση περιπτώσει σύμφωνα με το προσχέδιο της προκήρυξης ο ανάδοχος του έργου θα αναλάβει την εκτέλεση όλων των λιμενικών έργων και των χερσαίων εγκαταστάσεων που απαιτούνται, έναντι της παραχώρησης της χρήσης και με πρόσθετη υποχρέωση καταβολής οικονομικού ανταλλάγματος στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Δωδεκανήσου.
Η παραχώρηση γίνεται για 50 έτη, μετά την πάροδο των οποίων οι πάσης φύσεως εγκαταστάσεις και κατασκευές επί της χερσαίας και θαλάσσιας ζώνης θα παραμείνουν στην κυριότητα του λιμενικού ταμείου.
Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί σε ένα στάδιο, με την ταυτόχρονη υποβολή φακέλου τυπικών προσόντων, φακέλου τεχνικής προσφοράς και φακέλου οικονομικής προσφοράς.
Σύμφωνα με τα κατασκευαστικά σχέδια του έργου, η χερσαία έκταση έχει εμβαδόν 68 στρεμμάτων και η θαλάσσια έκταση 40 στρεμμάτων.
Το εκτιμώμενο κόστος των έργων που απομένουν ανέρχεται στα 3 εκατ. ευρώ εκ των οποίων δύο αφορούν οικοδομικές εργασίες και ένα ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.
Το σύνολο του καθαρού ετήσιου μισθώματος που καλείται να καταβάλει στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Δωδεκανήσου ο ανάδοχος δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 150.000 ευρώ.