Ανεστάλη η κατάσχεση του πλοίου της Τήλου «Sea Star»

Mε την υπ’ αρίθμ. 534/2013 απόφαση που εξέδωσε το Μονομελές Πρωτοδικείο Ρόδου ανεστάλη η εκτέλεση διαταγής πληρωμής και αναγκαστικής κατάσχεσης του πλοίου «Sea Star» της ναυτικής εταιρείας «ΤΗΛΟΣ 21ος ΑΙΩΝΑΣ», από την εταιρεία «ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΜΟΝ.ΕΠΕ», που εδρεύει στο Πέραμα Αττικής.
Όπως έγραψε η “δ”, την 30η Ιουλίου 2013 η ναυτιλιακή εταιρεία του Δήμου Τήλου βρέθηκε για δεύτερη φορά αντιμέτωπη με κατάσχεση του πλοίου της ύστερα από αίτηση της εταιρείας των Αθηνών και σε εκτέλεση διαταγής πληρωμής, για οφειλή ύψους 38.992,96 ευρώ. Το πλοίο επρόκειτο να εκτεθεί σε δημόσιο αναγκαστικό πλειστηριασμό ενώπιον συμβολαιογράφου της Ρόδου, με τιμή πρώτης προσφοράς 600.000 ευρώ, προκειμένου από το εκπλειστηρίασμα να καλύψει η επισπεύδουσα την απαίτησή της. Ο πλειστηριασμός είχε προγραμματιστεί για την 18η Σεπτεμβρίου 2013.
Η ναυτική εταιρεία ωστόσο ανέκοψε την έκθεση αναγκαστικής κατάσχεσης, επισημαίνοντας ότι κινήθηκε καταχρηστικά σε βάρος της διότι δεν οφείλει στην εταιρεία των Αθηνών αλλά αντιθέτως έχει και διατηρεί ανταπαίτηση που στηρίζεται σε αγωγή που έχει ήδη καταθέσει στο Πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιώς, δικάσιμος της οποίας ορίστηκε, μετά από αναβολή, η 7η Ιανουαρίου 2014.
Σύμφωνα με την αγωγή της εταιρείας «ΤΗΛΟΣ 21ος ΑΙΩΝΑΣ» συνεργάστηκε με την εταιρεία «ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΜΟΝ.ΕΠΕ» από το έτος 2001. Την άνοιξη του έτους 2012 της ανέθεσε να πραγματοποιήσει τη συντήρηση των μηχανών του πλοίου της. Αμέσως όμως μετά την συντήρηση/επισκευή των μηχανών από συνεργείο της «ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΜΟΝ.ΕΠΕ» παρουσιάστηκαν σοβαρά προβλήματα σε αυτές, με αποτέλεσμα να καθυστερούν ή να ματαιώνονται τα προγραμματισμένα δρομολόγια του πλοίου. Όπως υποστηρίζει η ναυτιλιακή εταιρεία της Τήλου κατά τη διάρκεια δοκιμαστικού ελέγχου, που πραγματοποιήθηκε και λίγο μετά την εν λόγω «επισκευή», διαπιστώθηκε σοβαρότατη βλάβη στη μηχανή. To γεγονός αυτό είχε ως συνέπεια την επέλευση ιδιαίτερα σημαντικής βλάβης στη μηχανή με αποτέλεσμα την πλήρη ακινητοποίησή του.
Κατόπιν συνεχών οχλήσεών της προς την αθηναϊκή εταιρεία, εκπρόσωποί της προέβησαν, με σημαντική μάλιστα καθυστέρηση, σε νέα «επισκευή» της μηχανής, χωρίς, ωστόσο, να μπορέσουν να επισκευάσουν τη σοβαρή βλάβη που είχε υποστεί από την προηγούμενη «συντήρηση/επισκευή». Τούτο είχε ως συνέπεια την διακοπή των δρομολογίων του πλοίου για το από 27-7-2012 έως και τον Σεπτέμβριο του 2012 χρονικό διάστημα και την πλήρη ανατροπή του προγράμματος κρατήσεων όλου του Καλοκαιριού, με την ολοκληρωτική σχεδόν απώλεια των εσόδων της εταιρείας κατά τη θερινή περίοδο.
Η διακοπή αυτή των δρομολογίων του μοναδικού πλοίου, που εκμεταλλεύεται η εταιρεία και μάλιστα κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου, είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική απώλεια εσόδων, πέραν της δαπάνης που απαιτήθηκε για την αποκατάσταση της ζημίας. Η ναυτιλιακή εταιρεία του Δήμου Τήλου διεκδικεί συγκεκριμένα αποζημίωση ύψους 455.518,15 ευρώ από την εταιρεία των Αθηνών!
Εν πάση περιπτώσει η εταιρεία «ΤΗΛΟΣ 21ος ΑΙΩΝΑΣ» επικαλείται επίσης ότι επί των τιμολογίων-δελτίων αποστολής της εταιρείας «ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΜΟΝ.ΕΠΕ» δεν έχει τεθεί εταιρική σφραγίδα, προκειμένου να προκύπτει άνευ ετέρου ότι έγινε νομότυπη αποδοχή του περιεχομένου των τιμολογίων από τον εκπρόσωπό της. Τονίζει ότι σε κανένα από τα πέντε τιμολόγια δεν έχει τεθεί υπογραφή του νομίμου εκπροσώπου της «ΤΗΛΟΣ 21ος ΑΙΩΝΑΣ» και σφραγίδα της και κατά συνέπεια μη νόμιμα εκδόθηκε η διαταγή πληρωμής.
Το δικαστήριο με την απόφαση του επιβεβαίωσε ότι τα τιμολόγια δεν φέρουν ούτε τη σφραγίδα της αγοράστριας ούτε την υπογραφή του νόμιμου εκπρόσωπου της και η διαταγή πληρωμής , βάσει της οποίας επισπεύδεται η προσβαλλόμενη εκτέλεση ακύρως εκδόθηκε λόγω διαδικαστικού απαραδέκτου.

«Είμαστε εδώ όρθιοι και αποφασισμένοι να αντισταθούμε»
Η δήμαρχος Τήλου κ. Μαρία Καμμά – Αλειφέρη προέβη χθες στις ακόλουθες δηλώσεις – ανακοινώσεις:
Θέμα: «Δηλώσεις Δημάρχου Τήλου, κυρίας Μαρίας Καμμά- Αλειφέρη με αφορμή κατασχετήρια έκθεση που δημοσιεύθηκε το Σάββατο σε ημερήσια εφημερίδα της Ρόδου»
Είπα να μην υποκύψω, είπα να μην απαντήσω στα όσα ακουστήκανε και γράφτηκαν, είπα άσε οι πράξεις μας, τα έργα μας, απάντηση σε όλα… όμως δεν μπορώ… πνίγομαι όπως πνίγονται από την αδικία και οι άνθρωποι που αγαπάνε αυτό εδώ το νησί!
Θέλω να πω λίγα λόγια για αυτόν εδώ τον τόπο και τους ανθρώπους του που πράγματι τίποτα και κανείς δεν του χαρίστηκε! Ότι απέκτησε το απέκτησε μέσα από συνεχείς αγώνες και με στοχευμένες ενέργειες, γιατί τελικά, τίποτα δεν είναι τυχαίο στη ζωή…
Κατηγορηθήκαμε από διάφορους για διάφορα που έγιναν ή όχι όμως η αλήθεια είναι πως το «πείραμα» της Τήλου πέτυχε και πέτυχε όχι τυχαία και συμπτωματικά!
Ας ξεκινήσουμε με την φύση, την περιβόητη απαγόρευση του κυνηγιού και την δημιουργία του Φυσικού Πάρκου Τήλου. Ποιος μπορεί σήμερα να ισχυριστεί ότι αυτές οι ενέργειες δεν ήταν ορθές; Ότι δεν αποτέλεσε ουσιαστικό παράγοντα ανάπτυξης του νησιού μας ο τουριστικός προσανατολισμός στην ορθή διαχείριση, ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντός;
Η φύση της Τήλου είναι ένας πλούτος που το μόνο που χρειάστηκε είναι ανάπτυξη, ανάδειξη και προστασία και από εκεί έδωσε δωρεάν θετική διαφήμιση με πολύ καλή απήχηση. Αφήσαμε λοιπόν τη φύση να κάνει αυτό που θέλει και δημιουργήθηκαν θαύματα όπως αυτό του να περπατάς στα μονοπάτια του νησιού και δίπλα σου να είναι και να περπατάνε καμαρωτές οι πέρδικες! Μα αυτό ακριβώς συμβαίνει όταν δεν παρεμβαίνεις στο έργο της μητέρας φύσης, συμβαίνουν όμορφα πράγματα και είμαστε πλασμένοι για τα όμορφα έτσι δεν είναι Τάσο;
Μέσα από αυτή λοιπόν την σκληρή μα και όμορφη διαδρομή του αγώνα που δώσαμε, καταφέραμε σήμερα να εξασφαλίσουμε όχι μόνο όμορφα πράγματα γύρω μας για εμάς και τους επισκέπτες μας αλλά και βιωσιμότητα των επιχειρήσεων μας.
Αλήθεια αυτό μπορεί κάποιος να το αμφισβητήσει; Αν ναι εδώ είμαστε να τον ακούσουμε.
Ας περάσουμε τώρα στο άλλο μεγάλο κομμάτι μας, αυτό του πλοίου μας… προσέξτε πάω στα δύο μεγάλα ζητήματα του νησιού μας που είχαν πολλούς και ισχυρούς υπέρμαχους αλλά -ευτυχώς λίγους- και δυνατούς…μη υποστηρικτές!
Είναι γεγονός πως η δημοτική αρχή κατηγορήθηκε και κυνηγήθηκε για την απόκτηση αυτού του πλοίου, οι αντιρρήσεις, μπορεί για ορισμένους λογικές -καταχρεώθηκε ο δήμος, δεν ήταν σωστή η επιλογή του τύπου του σκάφους, αυτό λειτουργεί κατά πως συμφέρει ορισμένους και άλλα- όλα αυτά έσωθεν. Βέβαια κυνηγήθηκε το πλοίο μας και από ορισμένους εξωτερικούς παράγοντες οι οποίοι νόμιζαν ότι το Sea Star τους χαλάει…την πιάτσα.
Την ουσία όμως του θέματος την βλέπουμε; Εγώ άντε και να συμφωνήσω μαζί τους, είναι αυτό όμως αρκετό; Είναι αρκετό για να καλύψει την πραγματικότητα η οποία είναι ότι τα νησιά μας δεν έχουν πάρει ότι και η υπόλοιπη Ελλάδα; Δηλαδή ποιος μπορεί να μου δείξει ένα δρόμο, έναν σιδηρόδρομο, ένα αεροδρόμιο που δεν τα έφτιαξε το κράτος για την εξυπηρέτηση των πολιτών του; Επιδοτούνται τα εισιτήρια των λεωφορείων, των τρένων ακόμη και των αεροπλάνων αλλά το πρόβλημα είναι οι επιδοτήσεις που παίρνουν τα πλοία! Στα νησιά τις συγκοινωνίες πρέπει να της πληρώσει ο ιδιώτης επιχειρηματίας ή ο δήμος και η τιμολόγηση του εισιτηρίου να ξεπερνάει το 200% αυτού του αντίστοιχου της ξηράς! Δηλαδή στα νησιά μας εάν έπρεπε να κατασκευαστεί δρόμος για να έχουν οι κάτοικοι πρόσβαση ας πούμε στο νοσοκομείο, αυτόν ποιος θα τον πλήρωνε; Ο ιδιώτης επιχειρηματίας ή ο κάτοικος του νησιού που το κόστος διαβίωσης τους είναι κατά πολύ παραπάνω από κάθε άλλον Ευρωπαίο πολίτη;
Αυτές είναι οι πολιτικές θέσεις που πρέπει να προωθήσουμε για να έχουμε επιτέλους ισονομία και ισοπολιτεία και όχι να υπάρχουν εκπρόσωποι φορέων, επιχειρήσεων, πολίτες ή πολιτικοί (!) που να μην στηρίζουν ένα πλοίο το οποίο αποδεδειγμένα έδωσε φτερά ανάπτυξης στο νησί μας, αλλά αντί αυτού να προβαίνουν σε ενέργειες που στόχο έχουν να το εξαφανίσουν! Και αυτά από νησιώτες! Έπειτα έχουμε την απαίτηση να μας καταλάβει ο κάτοικος του λεκανοπεδίου Αττικής που δεν μπορεί να φανταστεί τι σημαίνει να είσαι εγκλωβισμένος πάνω σε ένα τόπο!
Ποιος πρέπει να πληρώσει τελικά το «μάρμαρο»; ο νησιώτης που έτυχε να γεννηθεί και να ζει πάνω στους βράχους; ή μήπως οι επισκέπτες τους που πρέπει να πληρώσουν το χαράτσι των θαλάσσιων συγκοινωνιών για να κάνουν ήρεμες διακοπές; Τα νησιά μας είναι οι ακριβότεροι προορισμοί και κανείς δεν κάνει κάτι γι’ αυτό!
Πείτε μας ποιος πρέπει να πληρώσει για όλα αυτά;;;
Τοπικό αναπτυξιακό πρόγραμμα, συνειδητό έργο υποδομής του νησιού μας είναι το SEA STAR! Η επικοινωνία είναι αγαθό που πρέπει να έχει ο κάθε πολίτης, γιατί λοιπόν για τον νησιώτη πρέπει να είναι απαγορευτικό;
«Κάποιοι» κατά το παρελθόν αποφάσισαν ότι ο Αλιφέρης πρέπει να φύγει από τη μέση, προκάλεσαν όλων των ειδών τους ελέγχους στο δήμο και στο πλοίο και κατά κάποιο τρόπο συνέβαλαν στην ….βιολογική του εξόντωση γιατί πολιτικά δεν μπορούσαν να τον αγγίξουν!
Η πολιτική λοιπόν του Αλιφέρη ήταν αυτή που χάλασε την…σούπα ορισμένων βολεμένων, έδωσε όμως νέα πνοή και ορθή πολιτική διαχείριση στα προβλήματα κυρίως των μικρών νησιών, διεκδικώντας πόρους και δράσεις που μέχρι τότε ήταν «απαγορευτικοί» για εμάς!
Όσες όμως τρικλοποδιές και κόλπα επινοήσουν ορισμένοι, ένα πράγμα τους φωνάζουμε: ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΡΘΙΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ!
Εμείς όλοι που αγαπάμε την Τήλο και πιστεύουμε στις μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης και ευημερίας που έχει αυτός ο ευλογημένος τόπος, καμαρώνουμε και είμαστε υπερήφανοι για όσα έχουμε καταφέρει μέχρι σήμερα. Ο στόχος μας είναι να μην παραμείνουμε εδώ που είμαστε σήμερα, αλλά να προχωρήσουμε, να προχωρήσουμε μπροστά!
Το χρωστάμε στον Τάσο, στους προγόνους μας, στα παιδιά μας!
Είμαστε αποφασισμένοι με όποιο κόστος να πετύχουμε, εξάλλου είπαμε είμαστε μαθημένοι, τίποτα και κανείς δεν μας χαρίστηκε! Θα πετύχουμε λοιπόν τους στόχους μας που είναι η συνεχής και αδιάκοπη προσπάθεια ανάπτυξης του τόπου μας, δημιουργώντας ένα υγιές κοινωνικό σύνολο που στο επίκεντρό του θα έχει τον άνθρωπο και την ευτυχία του γιατί όπως μας έλεγε εκείνος…ήρθαμε στον κόσμο για να ζήσουμε τη ζωή μας και να τη ζήσουμε καλά, δεν ήρθαμε για να βασανίσουμε και να βασανιστούμε….
Η Τήλος, αυτή την Τήλο που οραματίστηκε ο Τάσος ο Αλιφέρης και που μας επέβαλε, είναι υπόθεση των νέων και σε καμία περίπτωση δεν είναι και δεν θα γίνει χαμένη υπόθεση!

Δεν θα σας αφήσουμε να κάνετε τα Ελληνικά Μικρά Νησιά ΙΜΙΑ…
Την δήλωση αυτή έκανε η δήμαρχος της Τήλου Μαρία Καμμά σχετικά με την λειτουργία του πλοίου SEA STAR.
Το πλοίο της Τήλου SEA STAR είναι το μοναδικό φωτεινό παράδειγμα ανάπτυξης μικρού νησιού στην πατρίδα μας και ο πρόεδρος του Ελληνικού Δικτύου Μικρών Νησιών (ΕΔΜΝ) Λευτέρης Κεχαγιόγλου απευθύνει ερώτημα προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς των κρατικών και ευρωπαϊκών ενισχύσεων: εάν έχουν ποιο πετυχημένο μοντέλο ανάπτυξης σε ελληνικό νησί από την Τήλο ας μας το πουν και σε μας να το ξέρουμε. Τα θέλουμε τα μικρά νησιά ΝΑΙ η ΟΧΙ???
Εξάλλου προ ολίγων ημερών ήλθε και η απάντηση του ευρωπαίου επίτροπου Χοακίν Αλμούνια η οποία δίνει τη δυνατότητα χρησιμοποίησης πόρων για την αγορά και διατήρηση στη γραμμή πλοίων από κονδύλια του ΕΣΠΑ τα οποία καλύπτουν ανάγκες μικρών νησιών.
Για το λόγο αυτό το ΕΔΜΝ ζητά συνάντηση με τον σημερινό Υπουργό Ναυτιλίας και συντάσσει επιστολή απευθυνόμενη στους Έλληνες Αρχηγούς των κομμάτων και στους ευρωπαίους επίτροπους και τον πρόεδρο της Κομισιόν.
Επίσης το ΕΔΜΝ κατέθεσε σήμερα στην πανευρωπαϊκή ομοσπονδία μικρών νησιών αίτημα για την δημιουργίας ξεχωριστής ευρωπαϊκής νησιωτικής περιφέρειας.