Αμείωτη η πρόθεση για ταξίδι

Ποσοστό άνω του 50% των καταναλωτών τουριστικών υπηρεσιών δηλώνουν ότι η οικονομική κατάσταση παγκοσμίως δεν έχει ασκήσει καμία επίδραση στην πρόθεσή τους να ταξιδέψουν το 2009, απαντώντας σε σχετική έρευνα του παγκοσμίου ομίλου ξενοδοχείων «The Leading Hotels of the World». Επιπλέον, το 90% των φιλοξενουμένων υποστηρίζουν ότι τα «ταξίδια αναψυχής είναι ύψιστης σημασίας και είναι πιο πιθανό να μεταθέσουν ή να ακυρώσουν άλλες δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου πριν ακυρώσουν ή μεταθέσουν τα ταξίδια τους το 2009». Σύμφωνα με την έρευνα ένα μικρό μόνο ποσοστό (μόλις 9%) των γενικών διευθυντών αναφέρει ότι πρόκειται να ακολουθήσει τη στρατηγική της μείωσης στις τιμές των ξενοδοχείων τους για να προσελκύσει περισσότερη πελατεία, γεγονός που δείχνει ότι επικρατεί ακόμη και σήμερα θετική κατάσταση προσφοράς και ζήτησης.
Αντίθετα, στις πρώτες τους επιλογές για μεγαλύτερη προβολή των ξενοδοχείων τους, βρίσκονται οι επιπρόσθετες παροχές προς τους πελάτες κατά τη διάρκεια της διαμονής τους, η δημιουργική προώθηση, κ.λπ. Τα πέντε πιο σημαντικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα ακόλουθα:
– Πολλοί καταναλωτές «πολυτελείας» πρόκειται να ταξιδέψουν κατά τη διάρκεια της κρίσης. 56% δείχνει ότι η κρίση δεν έχει ασκήσει επίδραση στα σχέδια του ταξιδιού τους. Για ένα μικρό ποσοστό (15%), η τρέχουσα κατάσταση της οικονομίας μπορεί να αποτελεί ένα κίνητρο για να ταξιδεύσει περισσότερο. Αντιθέτως, η πλειονότητα των business travelers που ερωτήθηκε, είπε ότι η εταιρεία τους έχει αλλάξει την πολιτική για τα ταξίδια ώστε να μειώσει τις δαπάνες των ταξιδιών αλλά και για να μην κατηγορηθεί για προκλητικές σπατάλες σε περίοδο ύφεσης.
– Η κρίση στα ταξίδια δεν είναι ίδια σε όλες τις αγορές. Οι ταξιδιώτες από πολλές χώρες στην Ευρώπη (π.χ. Ισπανία, Γερμανία, Σουηδία, Ελβετία, Αυστρία και Κάτω Χώρες) δείχνουν να επηρεάζονται λιγότερο και να αναφέρουν λιγότερες τροποποιήσεις στα σχέδια ταξιδιού τους σε σύγκριση με τους ταξιδιώτες από την Αμερική, τον Καναδά, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική.
– Η χρήση του διαδικτύου αυξάνεται γρηγορότερα μεταξύ των φιλοξενουμένων σε ξενοδοχεία πολυτελείας. Κατά συνέπεια, περισσότεροι διευθυντές εστιάζουν στην εμπειρία των φιλοξενουμένων κατά τη διάρκεια της παραμονής τους.
– Ο φιλοξενούμενος πολυτελείας αλλάζει.
– Τα ξενοδοχεία προστατεύουν την εμπειρία φιλοξενουμένων.