Αύξηση ρεκόρ 54,6% στις πωλήσεις αυτοκινήτων

Αύξηση ρεκόρ 54,6% σημείωσαν οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων στο πρώτο δεκαπενθήμερο Αυγούστου καθώς διατέθηκαν 2.366 νέα Ι.Χ. έναντι 1.530 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Η ανατροπή των δεδομένων, ειδικά τον μήνα Αύγουστο όπου παραδοσιακά οι πωλήσεις βυθίζονται, έχει προκαλέσει την έκπληξη τόσο των εισαγωγέων όσο και των εμπόρων καθώς από τη μία τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα δεν εγκρίνουν σχεδόν κανένα δάνειο για αγορά αυτοκινήτου ενώ από την άλλη έχουν ήδη αποσταλεί εκατοντάδες χιλιάδες εκκαθαριστικά σημειώματα από τις εφορίες τα οποία είναι χρεωστικά! Βέβαια οι άκρως δελεαστικές τιμές των καινούριων αλλά και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων φαίνεται πως αποτέλεσαν ισχυρό κίνητρο για τους καταναλωτές που έχουν καταθέσεις ακόμη στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς, από τους οποίους εξόφλησαν τοις μετρητοίς τα νέα τους οχήματα. Πάντως και στο πρώτο δεκαπενθήμερο Αυγούστου οι πωλήσεις εταιρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε ποσοστό πλησίον του 40%, γεγονός που επιβεβαιώνει πως φέτος η αγορά βασίζεται στα Fleet Cars και όχι στους ιδιώτες.
Σε επίπεδο έτους οι πωλήσεις καταγράφουν οριακή μείωση 1,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι καθώς έως και τις 15 Αυγούστου έχουν διατεθεί 39.192 νέα Ι.Χ. έναντι 39.718 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα του 2012. Παρά τη θεαματική αύξηση των πωλήσεων στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου κανείς επαγγελματίας του κλάδου δεν φαίνεται να χαίρεται. Οι λόγοι εστιάζονται στο γεγονός ότι η εκρηκτική άνοδος των πωλήσεων θεωρείται ως «αναλαμπή» για πολλούς, ενώ για τους υπόλοιπους οι πωλήσεις παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα ώστε να μην μπορούν να διατηρήσουν σε λειτουργία τις μονάδες τους. Ειδικότερα το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος Ευριπίδης Κωνσταντινίδης, σχετικά με τη ραγδαία αύξηση των πωλήσεων, δήλωσε πως τα χειρότερα έρχονται και μεταξύ άλλων ανέφερε:
«Η αύξηση των πωλήσεων στο α’ δεκαπενθήμερο του Αυγούστου αφορά αποκλειστικά και μόνο τους καταναλωτές που είχαν παραγγείλει το νέο τους αυτοκίνητο για να πάνε διακοπές, ενώ υπήρξε ζήτηση και για εταιρικά αυτοκίνητα τόσο από εταιρείες ενοικιάσεων Ι.Χ. όσο και από πολυεθνικές. Εκτιμώ πως το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου θα είναι από τα χειρότερα που έχουν σημειωθεί την τελευταία εικοσαετία».

Οι φόβοι
Τους ίδιους φόβους εκφράζει και το μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος Κωνσταντίνος Τουλίτσης χαρακτηριστικά: «Παρ’ όλη τη φαινομενική αύξηση στην αγορά ο μεγάλος πρωταγωνιστής των πωλήσεων είναι αυτοκίνητα πόλης που ανήκουν στην κατηγορία Α’ και αποτελούν φθηνές λύσεις για τους καταναλωτές αλλά με ελάχιστα έσοδα για τους αντιπροσώπους» επισημαίνει.

Ο κλάδος δεν επιβιώνει με αυτές τις πωλήσεις, προσθέτει, καθώς τα λειτουργικά έξοδα για να καλυφθούν από τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων θα πρέπει να πουλά ο κάθε ένας τουλάχιστον 50 Ι.Χ.».