ΕΙΔΗΣΕΙΣ

H μεγάλη παγίδα που ακυρώνει τις 100 δόσεις προς την εφορία

news room 1 λεπτό ανάγνωση
δόσεις
Μέγεθος γραμμάτων

Του Σπύ­ρου Δη­μη­τρέ­λη

Μια αρ­νη­τι­κή έκ­πλη­ξη βιώ­νουν κα­θη­με­ρι­νά χι­λιά­δες φο­ρο­λο­γού­με­νοι οι οποί­οι δια­πι­στώ­νουν ότι χά­νουν τη ρύθ­μι­ση των 100 δό­σε­ων ενώ θε­ω­ρούν ότι έχουν κι­νη­θεί εντός των πλαι­σί­ων που επι­τρέ­πουν την πα­ρα­μο­νή τους σε αυτήν. Ο λόγος; Κα­θυ­στε­ρούν να ρυθ­μί­σουν νέες φο­ρο­λο­γι­κές οφει­λές ή τις εξο­φλούν εκτός της προ­θε­σμί­ας που προ­βλέ­πει ο νόμος.

Ας δούμε, λοι­πόν, τι προ­βλέ­πει η νο­μο­θε­σία για την απώ­λεια της ρύθ­μι­σης σε σχέση με τις νέες φο­ρο­λο­γι­κές οφει­λές κάθε φο­ρο­λο­γού­με­νου. Για να πα­ρα­μεί­νει ένας φο­ρο­λο­γού­με­νος στη ρύθ­μι­ση των 100 δό­σε­ων, τότε για κάθε νέα φο­ρο­λο­γι­κή οφει­λή θα πρέ­πει είτε να την ρυθ­μί­σει με την πάγια ρύθ­μι­ση των 12 ή 24 δό­σε­ων πριν αυτή κα­τα­στεί λη­ξι­πρό­θε­σμη είτε, αφού κα­τα­στεί λη­ξι­πρό­θε­σμη να την εξο­φλή­σει πλή­ρως εντός 15 ημε­ρών από τη προ­θε­σμία που είχε τεθεί για την πλη­ρω­μή της.

Πολ­λοί φο­ρο­λο­γού­με­νοι θε­ω­ρούν ότι αν εντός 15 ημε­ρών από τη λήξη της προ­θε­σμί­ας πλη­ρω­μής της νέας φο­ρο­λο­γι­κής οφει­λής προ­χω­ρή­σουν στη ρύθ­μι­σή της τότε πα­ρα­μέ­νουν και στη ρύθ­μι­ση των 100 δό­σε­ων. Αυτό όμως δεν ισχύ­ει και έτσι απο­βάλ­λο­νται από τις 100 δό­σεις.

Πα­ρα­δείγ­μα­τα

Φο­ρο­λο­γού­με­νος έχει εντα­χθεί στη ρύθ­μι­ση των 100 δό­σε­ων και κα­λεί­ται στο τέλος Οκτω­βρί­ου να πλη­ρώ­σει τη δεύ­τε­ρη δόση του ΕΝΦΙΑ. Η δόση λήγει και υπο­βάλ­λει στις 3 Νο­εμ­βρί­ου ηλε­κτρο­νι­κή αί­τη­ση ρύθ­μι­σης σε 12 δό­σεις της οφει­λής του ΕΝΦΙΑ. Δυ­στυ­χώς επει­δή δεν ρύθ­μι­ση εμπρό­θε­σμα, δη­λα­δή πριν λήξει, την οφει­λή του ΕΝΦΙΑ χάνει τη ρύθ­μι­ση των 100 δό­σε­ων. Αντι­θέ­τως αν εξο­φλή­σει πλή­ρως τη δεύ­τε­ρη δόση του ΕΝΦΙΑ έως τα μέσα Νο­εμ­βρί­ου τότε πα­ρα­μέ­νει στη ρύθ­μι­ση των 100 δό­σε­ων.

Άλλος φο­ρο­λο­γού­με­νος που έχει εντα­χθεί στη ρύθ­μι­ση των 100 δό­σε­ων κα­λεί­ται στο τέλος Νο­εμ­βρί­ου να πλη­ρώ­σει την τε­λευ­ταία δόση του φόρου ει­σο­δή­μα­τος φυ­σι­κών προ­σώ­πων. Στις 28 Νο­εμ­βρί­ου επι­σκέ­πτε­ται την εφο­ρία και υπο­βάλ­λει χει­ρό­γρα­φη αί­τη­ση ρύθ­μι­σης της νέας οφει­λής με την πάγια ρύθ­μι­ση των 12 δό­σε­ων. Ο φο­ρο­λο­γού­με­νος δια­τη­ρεί τη ρύθ­μι­ση των 100 δό­σε­ων επει­δή ρύθ­μι­σε τη νέα οφει­λή εμπρό­θε­σμα.

Φο­ρο­λο­γού­με­νος που έχει εντα­χθεί στη ρύθ­μι­ση των 100 δό­σε­ων κα­λεί­ται στο τέλος Οκτω­βρί­ου να πλη­ρώ­σει την δεύ­τε­ρη δόση του ΕΝΦΙΑ. Δεν την ρυθ­μί­ζει και προ­χω­ρά στην εξό­φλη­ση της νέας οφει­λής στις 16 Νο­εμ­βρί­ου. Δυ­στυ­χώς χάνει τη ρύθ­μι­ση των 100 δό­σε­ων επει­δή δεν ρύθ­μι­σε εμπρό­θε­σμα τη νέα οφει­λή και δεν την εξό­φλη­σε εντός 15 ημε­ρών από τη λήξη της.

capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.