ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Νέοι φόροι 2,8 δις ευρώ για όλους στον προϋπολογισμό του 2017

news room 1 λεπτό ανάγνωση
φόροι

Πρό­σθε­τες φο­ρο­λο­γι­κές επι­βα­ρύν­σεις 2,8 δις ευρώ από τα μέτρα συ­νο­λι­κού ύψους 5,4 δις ευρώ που ψη­φί­στη­καν τον πε­ρα­σμέ­νο Μάιο, φέρ­νει το προ­σχέ­διο του προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού του 2017 που κα­τα­τί­θε­ται τη Δευ­τέ­ρα στην Βουλή.

Το πα­κέ­το του 2017 έχει και πάλι φό­ρους (έμ­με­σους και άμε­σους ) για όλους. Το πρώτο πλήγ­μα, έρ­χε­ται για μι­σθω­τούς και συ­ντα­ξιού­χους και αφορά την μεί­ω­ση του αφο­ρο­λο­γή­του ορίου από τα 9.545 σε αφο­ρο­λό­γη­το που κυ­μαί­νε­ται στα 8.636 έως και τα 9.090 ευρώ για τους μι­σθω­τούς και τους συ­ντα­ξιού­χους χωρίς παι­διά και με 1 ή 2 παι­διά. Οι πρό­σθε­τες φο­ρο­λο­γι­κές επι­βα­ρύν­σεις επί των μι­σθών και των συ­ντά­ξε­ων ξε­κι­νούν πλέον πάνω από το όριο των 617 ευρώ το μήνα για τους ιδιω­τι­κούς υπαλ­λή­λους και πάνω από το ποσό των 720 ευρώ το μήνα για τους δη­μο­σί­ους υπαλ­λή­λους και τους συ­ντα­ξιού­χους, οι οποί­οι παίρ­νουν 12 μι­σθούς και συ­ντά­ξεις.

Πα­ρό­τι η μεί­ω­ση του μι­σθού μέσω της αυ­ξη­μέ­νης πα­ρα­κρά­τη­σης ισχύ­ει από 1/1/2016 αλλά φέτος θα υπάρ­ξει μια πρό­σθε­τη επι­βά­ρυν­ση με την εκ­κα­θά­ρι­ση των φο­ρο­λο­γι­κών δη­λώ­σε­ων. Η αυ­ξη­μέ­νη πα­ρα­κρά­τη­ση για το 2016 ίσχυ­σε από την 1η Ιου­νί­ου, με προ­ο­πτι­κή η αύ­ξη­ση της πα­ρα­κρά­τη­σης για το πρώτο εξά­μη­νο τους τρέ­χο­ντος έτους να έρθει φου­σκώ­νο­ντας το τε­λι­κό φόρο της δή­λω­σης.

Από εκεί και πέρα θα υπάρ­ξει μια πρό­σθε­τη επι­βά­ρυν­ση πε­ρί­που 450 -500 εκατ. ευρώ από το πα­κέ­το των έμ­με­σων φόρων που αφο­ρούν:

1. Τα υγρά καύ­σι­μα: Θα αυ­ξη­θούν οι Ει­δι­κοί Φόροι Κα­τα­νά­λω­σης (ΕΦΚ) κατά 3 λεπτά το λίτρο στη βεν­ζί­νη, κατά 8 λεπτά το λίτρο στο πε­τρέ­λαιο κί­νη­σης και 10 λεπτά το λίτρο στο υγρα­έ­ριο κί­νη­σης. Συ­νυ­πο­λο­γι­ζό­με­νου και του ΦΠΑ επί της πρό­σθε­της δια­φο­ράς φόρου που θα προ­κύ­ψει από την αύ­ξη­ση, η τε­λι­κή επί­πτω­ση στη λια­νι­κή τιμή πώ­λη­σης της βεν­ζί­νης θα είναι μια ανα­τί­μη­ση της τά­ξε­ως των 4 λε­πτών ανά λίτρο. Στο πε­τρέ­λαιο κί­νη­σης η αύ­ξη­ση του φόρου κατά 8 λεπτά το λίτρο, θα έχει ως συ­νέ­πεια η μέση λια­νι­κή τιμή να υπερ­βεί το 1,10 ευρώ, ενώ στο υγρα­έ­ριο κί­νη­σης κατά 12-13 λεπτά το λίτρο.

2. Τα Τσι­γά­ρα: Ο πά­γιος φόρος κα­τα­νά­λω­σης που επι­βα­ρύ­νει τον λε­πτο­κομ­μέ­νο καπνό θα αυ­ξη­θεί από τα 156,70 στα 170 ευρώ ανά κιλό. Ο ανα­λο­γι­κός φόρος θα αυ­ξη­θεί από 20% στο 26% της λια­νι­κής τιμής πώ­λη­σης. Το απο­τέ­λε­σμα των αυ­ξή­σε­ων αυτών στους ΕΦΚ των τσι­γά­ρων και του κα­πνού θα είναι να αυ­ξη­θούν οι λια­νι­κές τιμές πώ­λη­σης κατά 0,50 έως 1 ευρώ ανά πα­κέ­το.

3. Τον καφέ : Επι­βάλ­λε­ται ει­δι­κός φόρος κα­τα­νά­λω­σης στον ει­σα­γό­με­νο και εγ­χω­ρί­ως πα­ρα­γό­με­νο καφέ. Προ­βλέ­πε­ται η επι­βο­λή φόρου στην ει­σα­γω­γή και στην εγ­χώ­ρια πα­ρα­γω­γή καφέ, με συ­ντε­λε­στές από 2 έως 3 ευρώ ανά κιλό στον κα­βουρ­ντι­σμέ­νο καφέ και με συ­ντε­λε­στή 4 ευρώ ανά κιλό στο στιγ­μιαίο καφέ και στα πα­ρα­σκευά­σμα­τα από εκ­χυ­λί­σμα­τα, απο­στάγ­μα­τα ή συ­μπυ­κνώ­μα­τα του καφέ. Η επι­βο­λή του φόρου αυτού ανα­μέ­νε­ται να επι­βα­ρύ­νει με αυ­ξή­σεις κατά 10%-20% τις λια­νι­κές τιμές πώ­λη­σης των δια­φό­ρων ειδών καφέ.

4. Τα ηλε­κτρο­νι­κά τσι­γά­ρα ( ατμι­στές): Επι­βάλ­λε­ται ει­δι­κός φόρος κα­τα­νά­λω­σης στα υγρά που χρη­σι­μο­ποιού­νται στα ηλε­κτρο­νι­κά τσι­γά­ρα. Στα υγρά αυτά θα επι­βλη­θεί φόρος, το ύψος του οποί­ου θα είναι 10 λεπτά ανά ml υγρού.

5 Την κι­νη­τή τη­λε­φω­νία: Επι­βάλ­λε­ται φο­ρο­λο­γι­κό τέλος 5% σε κάθε μη­νιαίο ή δι­μη­νιαίο λο­γα­ρια­σμό τη­λε­πι­κοι­νω­νια­κών τελών στα­θε­ρής τη­λε­φω­νί­ας. Το νέο αυτό «χα­ρά­τσι» θα υπο­λο­γί­ζε­ται επί των κα­θα­ρών (προ ΦΠΑ) τη­λε­πι­κοι­νω­νια­κών τελών κάθε μη­νιαί­ου ή δι­μη­νιαί­ου λο­γα­ρια­σμού. Επί του νέου αυτού τέ­λους θα επι­βάλ­λε­ται εν συ­νε­χεία ο ΦΠΑ με συ­ντε­λε­στή 24%. Η τε­λι­κή επι­βά­ρυν­ση στους λο­γα­ρια­σμούς στα­θε­ρής τη­λε­φω­νί­ας θα αγ­γί­ξει το 6%.

Οι επι­χει­ρή­σεις

Οι επι­χει­ρή­σεις εκτός από την οι­κο­νο­μι­κή κρίση θα πρέ­πει να αντι­με­τω­πί­σουν και το δεύ­τε­ρο πα­κέ­το φόρων που επι­βάλ­λει το συ­μπλη­ρω­τι­κό μνη­μό­νιο του Ιου­νί­ου και αφορά:

1. Την αύ­ξη­ση του συ­ντε­λε­στή φο­ρο­λό­γη­σης από το 26% στο 29% για τις επι­χει­ρή­σεις με κέρδη έως 50.000 ευρώ.

2. Την αύ­ξη­ση της προ­κα­τα­βο­λής φόρου που φτά­νει πλέον το 100 % για το φο­ρο­λο­γι­κό έτος 2016 (δη­λα­δή τις δη­λώ­σεις του 2017) από 75% που ήταν για το φο­ρο­λο­γι­κό έτος 2015 δη­λα­δή για τις φε­τι­νές φο­ρο­λο­γι­κές δη­λώ­σεις.

3. Οι ιδιο­κτή­τες των ομόρ­ρυθ­μων εται­ρειών θα πρέ­πει να λά­βουν υπόψη ότι στο εξής οι ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές θα υπο­λο­γί­ζο­νται επί των κα­θα­ρών κερ­δών της επι­χεί­ρη­σης. Για πρώτη φορά, ο υπο­λο­γι­σμός θα γίνει επί των κερ­δών του 2016.

Ου­σια­στι­κά, οι ομόρ­ρυθ­μες και ετε­ρόρ­ρυθ­μες εται­ρεί­ες θα δια­κρί­νο­νται σε δύο κα­τη­γο­ρί­ες ανά­λο­γα με το αν τη­ρούν απλο­γρα­φι­κά ή δι­πλο­γρα­φι­κά βι­βλία. Στα απλο­γρα­φι­κά βι­βλία, όπως απο­σα­φη­νί­ζε­ται με την τρο­πο­λο­γία, δεν θα επι­βάλ­λε­ται και φόρος δια­νε­μό­με­νων κερ­δών (στο εξής 15%) σε αντί­θε­ση με τις εται­ρεί­ες με δι­πλο­γρα­φι­κά βι­βλία, οι οποί­ες, εκτός από την αύ­ξη­ση του φο­ρο­λο­γι­κού συ­ντε­λε­στή και την αύ­ξη­ση της προ­κα­τα­βο­λής, θα αντι­με­τω­πί­σουν και την αύ­ξη­ση του φόρου στα δια­νε­μό­με­να κέρδη από το 10% που είναι σή­με­ρα στο 15%.

enikonomia.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Προσθέστε ένα σχόλιο

Το E-mail δεν θα δημοσιευτεί.
Πρέπει να συμπληρωθούν όλα τα πεδία για την υποβολή του σχολίου.