ΕΙΔΗΣΕΙΣ

“Μπλόκο” στις επιστροφές φόρου μέχρι να εξοφληθεί ο ΕΝΦΙΑ

news room 1 λεπτό ανάγνωση
κατάσχεση

Καμία επι­στρο­φή φόρου δεν πρό­κει­ται να δοθεί σε φο­ρο­λο­γού­με­νο στον οποίο έχει βε­βαιω­θεί ΕΝΦΙΑ. Και αυτό μέχρι να ολο­κλη­ρω­θεί η εξό­φλη­ση ή ο συμ­ψη­φι­σμός του φόρου ακι­νή­των. Αυτό προ­βλέ­πει η φο­ρο­λο­γι­κή νο­μο­θε­σία και αυτό ακο­λου­θούν πλέον οι εφο­ρί­ες όσον αφορά στην αντι­με­τώ­πι­ση των αι­τη­μά­των για επι­στρο­φή φόρου.

Οι φο­ρο­λο­γού­με­νοι που, για πα­ρά­δειγ­μα, δι­καιού­νται επι­στρο­φής φόρου ει­σο­δή­μα­τος αλλά ταυ­τό­χρο­να τους έχει βε­βαιω­θεί και ΕΝΦΙΑ θα πρέ­πει να επι­σκε­φθούν το τμήμα Εσό­δων της εφο­ρί­ας στην οποία υπά­γο­νται και να υπο­βάλ­λουν γρα­πτό αί­τη­μα για συμ­ψη­φι­σμό της οφει­λής από τον ΕΝΦΙΑ με το επι­στρε­φό­με­νο ποσό από τον φόρο ει­σο­δή­μα­τος.

Για πα­ρά­δειγ­μα, στην πε­ρί­πτω­ση που το επι­στρε­φό­με­νο ποσό είναι 500 ευρώ και ο ΕΝΦΙΑ 400 τότε θα γίνει κα­τό­πιν του αι­τή­μα­τος συμ­ψη­φι­σμός και ο φο­ρο­λο­γού­με­νος θα πρέ­πει να δη­λώ­σει στην εφο­ρία έναν τρα­πε­ζι­κό αριθ­μό IBAN προ­κει­μέ­νου να του επι­στρα­φεί η δια­φο­ρά των 100 ευρώ. Συ­νή­θως η κα­τά­θε­ση του επι­στρε­φό­με­νου ποσού στον τρα­πε­ζι­κό λο­γα­ρια­σμό του φο­ρο­λο­γού­με­νου γί­νε­ται εντός δυο εβδο­μά­δων από την υπο­βο­λή του σχε­τι­κού αι­τή­μα­τος.

Άλλο πα­ρά­δειγ­μα. Φο­ρο­λο­γού­με­νος κα­λεί­ται να πλη­ρώ­σει ΕΝΦΙΑ 1.000 ευρώ και ταυ­τό­χρο­να δι­καιού­ται επι­στρο­φή φόρου ύψους 600 ευρώ. Θα γίνει κα­τό­πιν αι­τή­μα­τός του συμ­ψη­φι­σμός των πρώ­των τριών από τις πέντε δό­σεις του ΕΝΦΙΑ και θα κλη­θεί να πλη­ρώ­σει μόνο τις δυο τε­λευ­ταί­ες δό­σεις του φόρου ακι­νή­των (Δε­κεμ­βρί­ου 2016 και Ια­νουα­ρί­ου 2017), δη­λα­δή συ­νο­λι­κά 400 ευρώ (200 ευρώ η κάθε δόση).

Αν και η νο­μο­θε­σία προ­βλέ­πει αυ­τό­μα­τους συμ­ψη­φι­σμούς, η σχε­τι­κή δια­δι­κα­σία δεν εφαρ­μό­ζε­ται ακόμη από τη Γε­νι­κή Γραμ­μα­τεία Δη­μο­σί­ων Εσό­δων λόγω τε­χνι­κών δυ­σκο­λιών.

Να ση­μειω­θεί ότι όσοι δεν υπο­βά­λουν αί­τη­μα στην εφο­ρία τους και πα­ράλ­λη­λα δεν έχει προ­χω­ρή­σει ο αυ­τε­πάγ­γελ­τος συμ­ψη­φι­σμός θα πρέ­πει να πλη­ρώ­σουν κα­νο­νι­κά τον ΕΝΦΙΑ σε πέντε μη­νιαί­ες δό­σεις από τον Σε­πτέμ­βριο μέχρι και τον Ια­νουά­ριο του 2017 και αφού εξο­φλή­σουν το φόρο για τα ακί­νη­τά τους η εφο­ρία θα τους επι­στρέ­ψει το φόρο ει­σο­δή­μα­τος που δι­καιού­νται. Έτσι, θα πρέ­πει δη­λα­δή να πε­ρι­μέ­νουν μέχρι το Φε­βρουά­ριο, για να λά­βουν την επι­στρο­φή φόρου ει­σο­δή­μα­τος.

Ση­μειώ­νε­ται ότι σε συμ­ψη­φι­σμό υπό­κει­νται :

1.    Οι βε­βαιω­μέ­νες οφει­λές είτε είναι λη­ξι­πρό­θε­σμες είτε όχι.

2.     Οι βε­βαιω­μέ­νες οφει­λές που τε­λούν σε δι­κα­στι­κή ή διοι­κη­τι­κή ανα­στο­λή, σύμ­φω­να με τις δια­τά­ξεις της πα­ρα­γρά­φου 6 του άρ­θρου 6 του Κ.Ε.Δ.Ε., όπως τρο­πο­ποι­ή­θη­κε με την πα­ρά­γρα­φο 5 του άρ­θρου 67 του Ν .3842/2010.

3.     Οι βε­βαιω­μέ­νες οφει­λές που για οποιο­δή­πο­τε λόγο κα­τα­βάλ­λο­νται τμη­μα­τι­κά (είτε με διευ­κό­λυν­ση τμη­μα­τι­κής κα­τα­βο­λής είτε με νο­μο­θε­τι­κή ρύθ­μι­ση είτε με διοι­κη­τι­κή πράξη).

4.     Οι πα­ρα­γε­γραμ­μέ­νες οφει­λές, οι οποί­ες αντι­τάσ­σο­νται σε συμ­ψη­φι­σμό για μία τριε­τία από τη συ­μπλή­ρω­ση της πα­ρα­γρα­φής τους.

capital.gr

Πώς σας φάνηκε το άρθρο;

Ένα πάτημα, χωρίς λογαριασμό. Μία ψήφος ανά συσκευή.

Σχολιασμός άρθρου

Προσθέστε ένα σχόλιο

Εμφανίζεται μετά από έγκριση · το e-mail δεν δημοσιεύεται0 / 2000

Τα σχόλια εκφράζουν τον σχολιαστή, όχι τη Δημοκρατική. Όροι σχολιασμού

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται. Τα σχόλια δημοσιεύονται μετά από έγκριση· το e-mail δεν δημοσιεύεται.

Γίνετε ο πρώτος που θα σχολιάσει.