Ρεπορτάζ

Οι tour operators αναζητούν ολοκληρωμένες και αυθεντικές εμπειρίες για τους πελάτες τους

Σε αναζήτηση νέων εμπειριών για επισκέπτες έχουν ξεχυθεί οι εκπρόσωποι των τουριστικών οργανισμών, επιδιώκοντας με τον τρόπο αυτό να κάνουν ακόμα πιο ελκυστικά τα τουριστικά πακέτα διακοπών για τους πελάτες τους και να κερδίσουν θετικά reviews.
Η ‘εμπειρία’ στις διακοπές ήταν ανέκαθεν ζητούμενο για όλους τους εμπλεκόμενους της τουριστικής βιομηχανίας, όμως φέτος, προφανώς λόγω του Covid19, η μεγάλη ζήτηση για “experiences” ή ακόμα καλύτερα “life time experiences” είναι ήδη αισθητή. Μπορεί αυτή τη στιγμή οι κρατήσεις για διακοπές να είναι ελάχιστες, αλλά η τάση που θα επικρατήσει φέτος είναι πολλά υποσχόμενη και αυτή θα είναι μια καλή αφορμή αναβίωσης στα χωριά της αυθεντικής λαϊκής παράδοσης.
Οι ζητούμενες εμπειρίες είναι είτε μισής, είτε ολόκληρης ημέρας και στην ιδανική τους μορφή απαιτούν την ουσιαστική συμμετοχή του ίδιου του επισκέπτη. Δραστηριότητες στη φύση, πεζοπορίες, παρατηρήσεις, ξεναγήσεις γευσιγνωσίας σε οινοποιεία, δράσεις σχετικές με τη θάλασσα, ακόμη και καθαρισμοί παραλιών δεν είναι κάτι καινούριο. Αυτές έχουν διαμορφωμένο κοινό, σε ορισμένες περιπτώσεις φανατικό, όπως επίσης έχουν εκείνους που στα προηγούμενα χρόνια τις δοκίμασαν και έγραψαν στα reviews «never again».

Πού εντοπίζεται
η έλλειψη
Το καινούργιο απαιτεί ολοκληρωμένη εμπειρία, που ξεφεύγει από μια απλή ενεργό συμμετοχή σε δράση, αλλά περιλαμβάνει όσο το δυνατόν περισσότερες αισθήσεις. Μια ωραία θέα, διεγείρει μόνο την όραση. Αν όμως αυτή συνδυαστεί με μεθυστικά αρώματα, αυθεντικές γεύσεις τοπικής κουζίνας στην παρασκευή των οποίων συμμετέχουν οι επισκέπτες, τότε όλα αλλάζουν. Αυτό ζητούν σήμερα οι tour operators στις συζητήσεις με τους εκπροσώπους των προορισμών και είναι διατεθειμένοι να δώσουν «γη και ύδωρ» προκειμένου να το κερδίσουν.
Από τις συζητήσεις της “δημοκρατικής” με εκπροσώπους τουριστικών οργανισμών διαπιστώθηκε ότι «υπάρχει έλλειψη ολοκληρωμένης εμπειρίας, με την έννοια της παροχής της από έναν φορέα, μια επιχείρηση ή μια περιοχή. Συνήθως, εκείνο που κάνουμε είναι να συνδυάσουμε εμείς κεντρικά δύο ή τρεις δραστηριότητες μέσα στη μέρα, ώστε στα μάτια του πελάτη μας να επιτύχουμε κάτι που να μοιάζει με ολοκληρωμένη εμπειρία». Εκπρόσωπος γαλλικού τουριστικού οργανισμού με τον οποίο συνομίλησε η ‘δ’ εντοπίζει «την απουσία της ειλικρινούς ολοκληρωμένης αίσθησης, στην απουσία ντόπιων από τη δράση. Οι επισκέπτες του δικού μας club θέλουν να αναμειχθούν με τους κατοίκους του χωριού, διότι αυτό το blend δίνει την αίσθηση της αυθεντικότητας. Οτιδήποτε άλλο που περιλαμβάνει μόνο τη συμμετοχή επισκεπτών, φαίνεται φτιαχτό».
Η ειλικρινής αυτή απάντηση (σε συνδυασμό με τον ‘Covid19’) εξηγεί τη μεγάλη ζήτηση που καταγράφηκε πέρυσι στη Ρόδο για ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα. Το φαινόμενο της υψηλής ζήτησης αναμένεται ότι θα επαναληφθεί και φέτος. Πρακτικά, εκείνο που τώρα επιδιώκουν οι τουριστικοί οργανισμοί είναι η διαμόρφωση προγράμματος ημερήσιων δραστηριοτήτων (συνδυασμός επί πληρωμή και δωρεάν) που να κερδίσει εκείνους που θέλουν να μοιράσουν το χρόνο των διακοπών τους μεταξύ πισίνας και ήπιας εκδρομής, ενώ ταυτόχρονα να μην «επιτρέψουν» στον αποφασισμένο πελάτη για ήπια περιπέτεια να καταφύγει στα rent a car. Το έσοδο είναι μεγάλο για να το αφήσουν να φύγει από τα χέρια τους.

Ζητείται περιεχόμενο
Η αυθεντική εμπειρία βρίσκεται ανάμεσα στους κατοίκους. Τα παραδοσιακά σπίτια των χωριών έχουν στις αυλές ξυλόφουρνους, όπου οι πρόγονοί μας, τέτοιες μέρες, έψηναν παξιμάδια, μαγείρευαν όσπρια κι έκαναν την προετοιμασία για το αρνάκι «καπαμά», ή το «λαμπριώτη». Οι ευωδιές σε όλα τα χωριά ήταν διάχυτες, πλημμυρισμένες από εικόνες και σίγουρα πολλές γεύσεις. Ακόμα και τα σαρακοστιανά κρύα φασόλια μαυρομάτικα με θυμάρι, τομάτα και ελαιόλαδο έκρυβαν μέσα τους τόση δύναμη, ώστε η ανάμνησή τους παραμένει μέχρι σήμερα να συνδέεται με τη μακροζωία και την πραγματικά υγιεινή διατροφή.
Η γαστρονομία, ειδικά των νησιών, σε συνδυασμό με την τοπική παράδοση έχουν τόσα πλούσια χαρακτηριστικά ώστε από μόνα τους μπορούν να δώσουν δουλειά για τους κατοίκους ακόμα και των πιο απομακρυσμένων χωριών. Αρκεί να υπάρχει περιεχόμενο.
Φαίνεται, πως πια παρέρχεται το μέχρι πρότινος αγχωμένο πέρασμα από τα παραδοσιακά χωριά. Παρέρχεται και η εποχή των χαλιών που κρέμονται σε πεζούλια, φορτωμένα ανατολίτικες παραστάσεις που ουδεμία σχέση έχουν με τα μοτίβα του νησιώτικου αργαλειού. Οι, σε κάθε γωνιά, υπερμεγέθεις πινακίδες τύπου τοτέμ με επιγραφές «souma», «local honey», «ouzo» τώρα πια αποτρέπουν, παρά προτρέπουν την επίσκεψη.
Το μυστήριο της ανακάλυψης και η χαρά της συμμετοχής κρύβουν μέσα τους όλη τη γοητεία που χρειάζεται για να δομηθεί μια αυθεντική εμπειρία. Η ευκαιρία ν’ ανάψουν ξανά οι ξυλόφουρνοι στα χωριά και παράλληλα να δοθεί ζωή στο φυσικό περιβάλλον, είναι εδώ.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου