Ειδήσεις

Με την εμπορική αξία τα τέλη ταξινόμησης των ΙΧ

Εκτός από τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας, στο υπουργείο Οικονομικών καταστρώνουν σχέδια για την αλλαγή και της φορολογίας κατά την απόκτηση και την κατοχή αυτοκινήτου. Έτσι, δεδομένη θεωρείται, αλλά από το 2016, η παρέμβαση στις κλίμακες και στον τρόπο υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης.
Η σημερινή κλίμακα υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης θεσμοθετήθηκε τον Νοέμβριο του 1998 από την τότε ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών στο πλαίσιο των προσπαθειών για τη μείωση του πληθωρισμού και την επίτευξη του σχετικού κριτηρίου του Μάαστριχτ για την ένταξη της Ελλάδας στην ευρωζώνη.
Βασικά χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης κλίμακας υπολογισμού του τέλους ταξινόμησης είναι η αντιρρυπαντική οδηγία που πληροί το όχημα, ο κυβισμός του και τέλος η προ φόρων εργοστασιακή του αξία.

Η κλίμακα έχει ως εξής: ΑΝΤΙΡΡΥΠΑΝΤΙΚΗ ΟΔΗΓΙΑ
ΚΥΛΙΝΔΡΙΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ EURO 6 EURO 5 EURO 3 2 1
Μέχρι 900 κ.ε. 5% 14% 24%
Από 901-1400 κ.ε 12% 27% 49%
Aπό 1401-1600 κ.ε 20% 45% 95%
Από 1601-1800 κ.ε 30% 56% 129%
Από 1801-2000 κ.ε 40% 83% 216%
Από 2001 κ.ε. και πάνω 50% 142% 334%
Πρόθεση της ηγεσίας του υπουργείου Οικονομικών είναι να φύγει από τη μέση το κριτήριο του κυβισμού και το τέλος ταξινόμησης να υπολογίζεται με βάση την εργοστασιακή αξία και την αντιρρυπαντική τεχνολογία που πληροί το όχημα. Ο λόγος που προωθείται αυτή η αλλαγή είναι προκειμένου να αντιμετωπιστούν, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, αδικίες αναφορικά με οχήματα υψηλής λιανικής τιμής αλλά με χαμηλό κυβισμό.
Τεκμήρια- τέλη ταξινόμησης
Η αξία του αυτοκινήτου, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του υπουργείου Οικονομικών, θα αποτελεί καθοριστικό παράγοντα και για τα τέλη κυκλοφορίας αλλά και τα τεκμήρια διαβίωσης. Το κριτήριο της αξίας του αυτοκινήτου εξετάζεται να εφαρμοστεί κατά κύριο λόγο στα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά μετά τον Νοέμβριο του 2010. Σε αυτά τα αυτοκίνητα τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται αποκλειστικά με βάση του εκπεμπόμενους ρύπους.
Το αποτέλεσμα είναι οχήματα υψηλής εμπορικής αξίας να έχουν πολύ χαμηλά τέλη, ενώ οχήματα που έχουν ταξινομηθεί πριν τον Νοέμβριο του 2010 με τα ίδια χαρακτηριστικά έχουν πολλαπλάσια τέλη.
Την εισαγωγή της εμπορικής αξίας και στα τεκμήρια σχεδιάζει το ΥΠΟΙΚ από τα εισοδήματα του 2016. Τα τεκμήρια υπολογίζονται με κριτήριο την παλαιότητα και τον κυβισμό.

capital.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου