Συνεντεύξεις

Μάγδα Καζόλη: «Δουλειά μου είναι να δείξω το μονοπάτι για τη μαγική πορεία εξέλιξης, αναγέννησης και μεταμόρφωσης»

Η σύμβουλος εικόνας και προσωπική στυλίστρια, Μάγδα Καζόλη, μιλά στη «δημοκρατική» για τη σημασία και τη δυναμική των χρωμάτων στην απόκτηση του personal branding, με αφορμή τη συμμετοχή της σε εκδήλωση στη Ρόδο, που θα γίνει στις 6 Μαρτίου, στο ξενοδοχείο Mediterranean, ενόψει της Ημέρας της Γυναίκας.

• Κα Καζόλη, τι είναι η House of Colour;
Η House of Colour, – που ιδρύθηκε στη Μεγάλη Βρετανία το 1985-, είναι η παγκόσμια πλέον εταιρεία που ειδικεύεται στην ανάλυση χρωμάτων και προσωπικού στυλ εντελώς διαφορετικά απ’ ό,τι ίσως φαντάζεστε! Στην House of Colour συμβουλεύουμε τους ανθρώπους πώς να βρουν το αυθεντικό προσωπικό τους στίγμα, να αναγνωρίσουν το προσωπικό τους στυλ και να το εκφράσουν σε αρμονία με την αρχιτεκτονική του σώματός τους, την προσωπικότητά τους αλλά και την καθημερινή τους ζωή και τον προϋπολογισμό τους.
• Πώς μπήκε το «χρώμα» στη ζωή σας και τι σας έκανε να ασχοληθείτε επισταμένως με αυτό;
Γνώρισα τη House of Colour πριν πολλά χρόνια, όταν η κολλητή μου φίλη έφερε το brand στην Ελλάδα στις αρχές της δεκαετίας του ’90. Πήγα λοιπόν στα σεμινάρια για ν’ ανακαλύψω τι πραγματικά μου ταιριάζει και πώς μπορώ να βελτιώσω την εικόνα μου. Κάπου εκεί … χωρίστηκε η ζωή σε πριν και μετά τη House of Colour. Έμεινα πραγματικά κατάπληκτη από το πόσο τεράστια διαφορά κάνουν τα σωστά χρώματα και το σωστό στυλ, ήταν σαν να μπήκαν ξαφνικά όλα τα κομμάτια του puzzle στη σωστή τους θέση! Καθώς κατανοούσα όλο και καλύτερα τις πληροφορίες που είχα πάρει, έβλεπα πλέον στην πράξη πόσο χρόνο και χρήματα γλύτωνα όταν έβγαινα για ψώνια, πόσο εύκολα μπορούσα να συνδυάζω τα ρούχα μου μεταξύ τους και να ετοιμάζομαι για οποιαδήποτε περίσταση. Το πιο βασικό όμως ήταν το πώς ένοιωθα: ενθουσιασμός, χαρά, ενέργεια, αυτοπεποίθηση, δημιουργικότητα, θετική ενέργεια …είναι λίγα από τα συναισθήματα που πηγάζουν από αυτή την απίθανη εμπειρία καθώς ξεδιπλώνουμε τη δική μας “μοναδική ταυτότητα”.
Όντας καλλιτέχνις, αλλά έχοντας ταυτόχρονα και μια πορεία σχεδόν 20 ετών στο χώρο της Στρατηγικής & Επικοινωνίας, η ενασχόλησή μου με τη House of Colour ήρθε σαν μια φυσιολογική εξέλιξη. Τι πιο δημιουργικό και συναρπαστικό από το να δουλεύω με ανθρώπους πλέον ατομικά, ανοίγοντάς τους το μονοπάτι για αυθεντική, αποτελεσματική και δημιουργική οπτική επικοινωνία; Μπορώ να σας πω με σιγουριά, ότι το χρώμα ήταν ανέκαθεν τρομερά σημαντικό στον κόσμο των brands, όπου επιλέγεται πολύ προσεκτικά για να αντικατοπτρίζει τις αξίες ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας ή ενός οργανισμού ή για να υπογραμμίσει status, επισημότητα και κύρος και φυσικά να προσελκύσει και να κερδίσει το κοινό-στόχο. Έχει αποδειχτεί ότι εμείς οι άνθρωποι, έχουμε 90” στη διάθεσή μας για να κάνουμε την πρώτη εντύπωση. Και το 90% αυτής της πρώτης εντύπωσης κρατάει για μια ζωή, οπότε δεν μπορούμε να προσποιούμαστε ότι η εικόνα μας δεν είναι σημαντική. Είτε μας αρέσει είτε όχι, αυτά που φοράμε λένε πράγματα για εμάς – εκπέμπουν μηνύματα. Αυτό που θέλουμε και πρέπει να πετύχουμε είναι να στέλνουν αυθεντικά μηνύματα για εμάς για να δημιουργούμε αξιόπιστη εντύπωση για το άτομό μας. Θέλουμε οι άλλοι να ξέρουν με ποιον μιλούν μέσα σε αυτά τα 90”. Το personal branding μας, – το “προσωπικό μας στίγμα- , το πώς δηλαδή μας αντιλαμβάνονται και μας θυμούνται οι άλλοι, είναι τρομερά σημαντικό και οφείλει να είναι συνεπές και σχετικό με εμάς κάθε μέρα! Σήμερα δε, περισσότερο από ποτέ, καθώς η αυθεντικότητα σε όλους τους τομείς είναι το μεγάλο ζητούμενο!
• Ποια είναι η επίδραση που μπορεί να έχει το χρώμα στη ζωή μας;
Τα χρώματα έχουν τεράστια δύναμη: όταν φοράμε αυτά που ταιριάζουν με την επιδερμίδα μας, η εικόνα μας προβάλλεται εντελώς εστιασμένη και τα χαρακτηριστικά μας είναι ξεκάθαρα. Τα σωστά για εμάς χρώματα, μας κάνουν να φαινόμαστε πιο ξεκούραστοι, ενεργητικοί, δυναμικοί, υγιείς και φρέσκοι. Ταυτόχρονα, μπορούν να απογειώσουν τη διάθεσή μας και να μας γεμίσουν αυτοπεποίθηση καθώς είμαστε πάντα “ορατοί” και ξεχωριστοί. Ένα ακόμα σημαντικό όφελος είναι, ότι μας προσδίδουν κύρος και αξιοπιστία για να έχουμε τον σωστό αντίκτυπο την κατάλληλη στιγμή. Δεν είναι καταπληκτικό; Κι όλα αυτά… μόνο με τα σωστά για εμάς χρώματα!


• Οι άνθρωποι, γυναίκες και άντρες, που έρχονται στο studio σας, θέλουν απλά να μάθουν να ντύνονται σωστά ή μέσω αυτού προσπαθούν να καλύψουν και βαθύτερες ανάγκες τους;
Και το ένα και το άλλο! Πολλές και πολλοί θέλουν να αποκτήσουν μεγαλύτερη σιγουριά για να έχουν τη σωστή επαγγελματική εικόνα, να τους αντιλαμβάνονται θετικά για αυτό που πραγματικά είναι και …γιατί όχι να εξελιχθούν διεκδικώντας υψηλότερους στόχους. Άλλες φορές, το έναυσμα έρχεται από τη βαθύτερη ανάγκη να πάρει κανείς την “άδεια” να είναι ο εαυτός του κόντρα σε ρόλους που μπορεί να παίζει για να γίνεται αποδεκτός/ή. Άλλοτε πάλι, το κίνητρο μπορεί να είναι το μπέρδεμα που πιθανόν προκαλεί η μόδα γιατί υπάρχει πάντα ο προβληματισμός “μα είναι για μένα αυτό τώρα;” Πάρα πολλές φορές επίσης, μια φίλη, ένας συνάδελφος, κάποιος από την οικογένεια είναι τόσο ενθουσιασμένος/η που παρακινεί και άλλους να έρθουν χωρίς να ξέρουν ακριβώς τι να περιμένουν, θέλουν όμως να νοιώσουν τον ίδιο ενθουσιασμό και χαρά με αυτόν/ήν που τους σύστησε την εμπειρία!
• Πώς μπορεί να επιλέξει κάποιος τα σωστά γι’ αυτόν χρώματα;
Αφού τα ανακαλύψει μέσα από το σεμινάριο Χρωματικής Ανάλυσης! Ό,τι λέμε για τα χρώματα και τη χρωματική ανάλυση στην House of Colour, βασίζεται στις επιστημονικές μελέτες του Johannes Itten, καθηγητή Καλών Τεχνών στη φημισμένη σχολή Bauhaus στο Βερολίνο. Η σοφά δημιουργημένη επιστημονική διαδικασία διάγνωσης της προσωπικής χρωματικής ανάλυσης (η οποία βασίζεται στον τόνο του υποδέρματος του κάθε ανθρώπου) μας αποκαλύπτει αν η βάση της επιδερμίδας είναι ψυχρή ή θερμή και στη συνέχεια αν είναι λαμπερή ή απαλή.. Όλα τα χρώματα του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης και της επιδερμίδας μας, ανήκουν σε μία από τις τέσσερις κατηγορίες: ψυχρά και λαμπερά, ψυχρά και απαλά, θερμά και λαμπερά ή θερμά και απαλά. Όταν λέμε επιδερμίδα, δεν εννοούμε αυτό που βλέπουμε κοιτώντας ένα πρόσωπο (γι’ αυτό και δεν μπορούμε ποτέ να μαντέψουμε!!), εννοούμε την απόχρωση του υποδέρματος που έχει είτε κίτρινη είτε μπλε βάση, και είναι είτε λαμπερό είτε απαλό. Αυτό που έχει αποδείξει όλη αυτή η επιστημονική διαδικασία είναι ότι αν βάλουμε μαζί τα χρώματα που ανήκουν στην ίδια κατηγορία, ταιριάζουν αρμονικά μεταξύ τους και δημιουργούν ένα πολύ ευχάριστο αισθητικό αποτέλεσμα. Εάν ανακατέψουμε χρώματα από διαφορετικές κατηγορίες, τα χρώματα “κλωτσάνε” μεταξύ τους και χάνουν την ελκυστικότητά τους. Ειδικά στα ρούχα, όταν φοράμε χρώματα από διαφορετικές χρωματικές κατηγορίες, το εφέ σε σχέση με την εικόνα μας μπορεί να γίνει δραματικό! Τα ρούχα μπορεί να φαίνονται “φθηνιάρικα” ή “ξεπλυμένα” και από την άλλη το πρόσωπό μας να δείχνει γερασμένο, κουρασμένο, χλωμό και “γκρίζο”.
• Από την εμπειρία σας, ποια είναι τα πιο συνηθισμένα λάθη που κάνουμε στην εμφάνισή μας και στην επιλογή των χρωμάτων;
Θα μου επιτρέψετε να μην αναφερθώ σε λάθη, για μένα δεν υπάρχουν “λάθη” – υπάρχει απλά “δεν ξέρω πώς”! Οπότε, θα εστιάσω θετικά στις ατελείωτες δυνατότητες που έχει κάποιος/α να απογειώσει την εμφάνιση, από τη στιγμή που αποκτά γνώση και εργαλεία. Όλα είναι θέμα εκπαίδευσης!
• Σε λίγες μέρες, στις 6 Μαρτίου, θα βρίσκεστε στη Ρόδο, στο Mediterranean, σε μια εκδήλωση αφιερωμένη στην Ημέρα της Γυναίκας, για τη μεταμόρφωση και την αναγέννηση. Μέσα από την δική σας δουλειά, πώς επιτυγχάνετε την μεταμόρφωση και την αναγέννηση εκείνου που θα ζητήσει τη βοήθειά σας;
Δουλειά μου είναι ν’ ανοίξω το πορτάκι και να δείξω το μονοπάτι γι’ αυτή τη μαγική πορεία εξέλιξης, αναγέννησης και μεταμόρφωσης. Αυτό ακριβώς συμβαίνει όταν ανακαλύψουμε, αποδεχτούμε, αγαπήσουμε και προβάλουμε τον αυθεντικό εαυτό μας… Τώρα – μπορεί κάποιος να είναι έτοιμος/η να τρέξει κι άλλος/η να νοιώθει πιο ασφαλής να κάνει μικρά μικρά βηματάκια στην αρχή. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα με έχει από δίπλα σύμβουλο και βοηθό, για να μπορέσει να ξεδιπλώσει με χαρά κι αυτοπεποίθηση την καλύτερη εκδοχή του εαυτού του/της. Ευχαριστώ την VIVERE PRO events, που μου δίνει την ευκαιρία να μεταφέρω την εμπειρία μου στο κοινό της Ρόδου.
• Τι να περιμένουν να δουν από εσάς οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση;
Το πάθος που έχω για όλα αυτά τα θαυμαστά που συμβαίνουν μέσα από την εμπειρία της House of Colour!

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου