«Η Ρόδος χρειάζεται την επόμενη σεζόν επιπλέον 150.000 αφίξεις με τον ανταγωνισμό να είναι στα ύψη από την Τυνησία, Αίγυπτο και Τουρκία» δηλώνει στην «δημοκρατική» ο πρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Γιώργος Ματσίγκος, συμπεραίνοντας πως η επόμενη χρονιά δεν προαλείφεται ότι θα είναι εύκολη.
Τα νούμερα –ευτυχώς- των αφίξεων φέτος στην Ρόδο ευημερούσαν και οι δείκτες της τουριστικής κίνησης κυμαίνονται ακόμη σε αρκετά υψηλά επίπεδα, όμως αυτά δεν μεταφράζονται ούτε σε κέρδη ούτε είναι ικανά για εφησυχασμό.
«Ο Σεπτέμβριος εξελίσσεται πολύ καλά και σίγουρα θα είναι καλύτερος από τους άλλους μήνες και σε σχέση με πέρσι. Αυτό ήταν αναμενόμενο διότι αυτό τον μήνα είχαμε και περισσότερες αεροπορικές θέσεις. Η σεζόν για την Ρόδο, κλείνει στις 8 Νοεμβρίου. Συνεπώς, έχουμε έναν ‘πολύ γεμάτο’ Σεπτέμβριο και έναν ‘καλό’ Οκτώβριο», δήλωσε ο κ. Γ. Ματσίγκος.
Να σημειωθεί πάντως πως οι πελάτες που έρχονται αυτό το δίμηνο, με το οποίο κλείνει η τουριστική σεζόν, είναι μεγαλύτερης ηλικίας, επαναλαμβανόμενοι (οι γνωστοί Repeaters) και καλύτερης οικονομικής στάθμης, ξοδεύοντας περισσότερα στην αγορά.
Όσον αφορά τα έσοδα και τα κέρδη –το βασικό ερώτημα που απασχολεί όχι μόνον τον τουριστικό κλάδο αλλά και ολόκληρη την αγορά- ο κ. Ματσίγκος, ήταν κατηγορηματικός: «Αυτό αποτελεί το μεγάλο ερωτηματικό. Κι αυτό διότι ναι μεν τα ξενοδοχεία είχαν μεγάλες πληρότητες αλλά υπήρξαν ανασταλτικοί παράγοντες: αφενός η υψηλή φορολογία και αφετέρου, τα Early Bookings (οι κρατήσεις από πολύ νωρίς –Μάρτιο με Απρίλιο- με χαμηλές τιμές). Επομένως, είχαμε πολλές κρατήσεις με προσφορές και όσο πλησιάζουμε προς το τέλος, ο Μέσος Όρος των εσόδων ακόμη και στα ξενοδοχεία που είχαν πολύ καλές πληρότητες, θα εμφανιστεί μειωμένος».
Με αυξήσεις τα συμβόλαια του 2018
Όσον αφορά τα συμβόλαια για το 2018 που κλείνουν από αυτή την περίοδο, περιλαμβάνουν κι άλλες επιβαρύνσεις οι οποίες δεν θα είναι καθόλου ευνοϊκές για τις τουριστικές επιχειρήσεις, λόγω της κατάργησης του μειωμένου ΦΠΑ και φυσικά, της επιβολής του Τέλους Διανυκτέρευσης –‘καυτά’ ζητήματα που απασχολούν πολύ σοβαρά τον τουριστικό κλάδο και τους ξενοδόχους, που προσπαθούν να ανακάμψουν μεσούσης της φορομπηχτικής πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση και απειλεί να ‘γονατίσει’ τον Τουρισμό.
«Τα συμβόλαια έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί και μάλιστα με μια αύξηση της τάξης του 3-4% σε σχέση με φέτος. Δεν είναι μια σημαντική αύξηση συγκριτικά με τις τιμές, αφού έχουμε τα ζητήματα με την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στην Ρόδο και φυσικά, την επιβολή του Τέλους Διανυκτέρευσης που θα λειτουργήσει πολύ επιβαρυντικά. Αυτή η επιβολή των δύο έως και τεσσάρων ευρώ την ημέρα ανά δωμάτιο, θα είναι μία έξτρα δαπάνη για τον πελάτη ο οποίος θα αναγκαστεί να πληρώσει ένα επιπλέον ποσόν. Παρά το γεγονός πως δεν έχουν εκδοθεί ακόμη διευκρινιστικές εγκύκλιοι και οδηγίες, δεν ξέρουμε με ποιον τρόπο θα κληθούμε να εισπράξουμε αυτό το ποσόν. Για παράδειγμα, εάν θα πρέπει να εισπράττουμε το Τέλος Διανυκτέρευσης από τον πελάτη με την άφιξή του στην ρεσεψιόν, δεν θα λειτουργήσει θετικά, από ψυχολογική άποψη. Και είναι λάθος να συγκρίνουν αυτόν τον φόρο με το ανάλογο ποσόν που επιβάλλεται σε ξένες χώρες, καθώς εκεί λειτουργεί ως ‘τοπικός φόρος’ που έχει ανταποδοτικότητα ενώ στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Άλλωστε οι τουρίστες που επισκέπτονται κάποιες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες δεν είναι πάνω από δύο ή τρεις ημέρες –άρα το ποσόν δεν είναι πολύ επιβαρυντικό σε σύγκριση με το συνολικό λογαριασμό που θα κληθούν να πληρώσουν. Ενώ στην Ελλάδα, και ειδικά στην Ρόδο, οι πελάτες μας έρχονται από μία έως και δύο ή τρεις εβδομάδες με αποτέλεσμα το κόστος να είναι πολύ υψηλό –και φυσικά χωρίς καμία ανταποδοτικότητα», ανέφερε ο κ. Ματσίγκος.
Θετικά μηνύματα
για το 2018
Ωστόσο, τα…. μαντάτα για την επόμενη σεζόν στο νησί της Ρόδου, διαγράφονται θετικά τόσο για την τιμολογιακή πολιτική όσο και για την τουριστική κίνηση. Υπάρχει όμως και η ανησυχία που απαιτεί εγρήγορση:
«Το ζητούμενο είναι ότι η Ρόδος, το 2018 χρειάζεται –λόγω της έναρξης λειτουργίας των νέων ξενοδοχείων και των περισσοτέρων κλινών- 150.000 νέες αφίξεις. Μέχρι στιγμής, οι Τουρ Οπερέιτορς δεν φαίνεται να έχουν προγραμματίσει να καλύψουν αυτό τον αριθμό ενώ την ίδια ώρα, αυξάνεται η ζήτηση από τους ανταγωνιστές μας. Δηλαδή, υπάρχει ενδιαφέρον προς την Τουρκία, προς την Τυνησία και προς την Αίγυπτο. Αυτό σημαίνει ότι η σεζόν δεν προβλέπεται να είναι εύκολη και φυσικά θα υπάρχει έντονος ανταγωνισμός καθώς οι προορισμοί αυτοί θα έχουν πολύ φτηνές τιμές και θα προσφέρουν πολύ ελκυστικά πακέτα. Αυτή είναι μια παράμετρος που πρέπει να ληφθεί πολύ σοβαρά υπόψη από τώρα. Μην ξεχνάτε πως φέτος το κλίμα δεν ήταν πολύ ξεκάθαρο με αυτές τις αγορές. Για παράδειγμα, οι Ρώσοι δεν ξεκίνησαν να ταξιδεύουν από φέτος προς την Αίγυπτο αλλά προτίμησαν την Τουρκία (με πολλά εκατομμύρια αφίξεις).
Να σημειώσουμε ακόμη ότι μεγάλοι Τουρ Οπερέιτορς στην Ρωσία είναι τουρκικών συμφερόντων οπότε θα προωθήσουν και πάλι τον κόσμο προς την γείτονα χώρα. Από την άλλη, τα πολύ φτηνά πακέτα είναι πάντα ελκυστικά και φυσικά, και οι αεροπορικές θέσεις γεμίζουν πιο εύκολα» όπως κατέληξε χαρακτηριστικά.

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ