Τη Ρόδο επισκέφθηκε την Πέμπτη ο Πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Παύλος Μαρινάκης, στο πλαίσιο περιοδειών και θεματικών εκδηλώσεων που πραγματοποιεί σε όλη την Ελλάδα η Οργάνωση. Συνοδευόμενος από μέλη της ΟΝΝΕΔ Δωδεκανήσου, επισκέφθηκε τη Μελισσοκομική Δωδεκανήσου και τη ΒΑΠ και συνομίλησε με νέους επιχειρηματίες του νησιού.
Το απόγευμα παραβρέθηκε σε εκδήλωση με θέμα την οδική ασφάλεια στο Πάρκο Ροδινιού. Στόχος της εκδήλωσης που διοργάνωσε η ΟΝΝΕΔ Ρόδου, ήταν η ανάδειξη της ευθύνης όλων ώστε ο καθένας να προστατεύει τον εαυτό του αλλά και τους γύρω του. Στη συζήτηση συμμετείχαν μαζί με τον κ. Παύλο Μαρινάκη, ο Διοικητής της Τροχαίας Γεώργιος Στέργου και η Πρόεδρος της Ε.Υ.ΘΥ.Τ.Α. Ελένη Καρύδη. Παραβρέθηκαν ο Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, ο Δήμαρχος Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης, ο αντιπεριφερειάρχης Δωδεκανήσου, Χρήστος Ευστρατίου και ο αντιδήμαρχος οικονομικών Τηλέμαχος Καμπούρης.
Χαιρετισμούς απηύθυναν οι βουλευτές Γιάννης Παππάς, Βασίλης Υψηλάντης και Μίκα Ιατρίδη, ο υφυπουργός Μάνος Κόνσολας και ο Αντιπεριφερειάρχης Μεταφορών Γιάννης Θεμέλαρος.
Όπως είπε ο κ. Μαρινάκης, έχει ξεκινήσει μία σειρά επαφών ανά την Ελλάδα με τους ανθρώπους που συνθέτουν τον παραγωγικό ιστό της χώρας. Αναφέρθηκε στις βασικές αρχές της φιλοσοφίας της ΟΝΝΕΔ, τονίζοντας ότι έχουν τεθεί τρεις μεγάλοι στόχοι.
Αφού συνεχάρη την ΟΝΝΕΔ Ρόδου για την πρωτοβουλία, ο κ. Μαρινάκης δήλωσε τα εξής: «Ο πρώτος στόχος μας είναι να διατυπώσουμε προτάσεις όχι μόνο για τα μεγάλα πολιτικά ζητήματα, αλλά και γι’ αυτά που δεν είναι στην επικαιρότητα, αλλά είναι σημαντικά, να τα αναδεικνύουμε και να συμβάλουμε στην επίλυσή τους και γιατί όχι να γίνονται νόμοι του Κράτους.
Ο δεύτερος βασικός μας στόχος είναι να ανοίξουμε τις πόρτες της οργάνωσής μας σε όλους, ακόμη και σε αυτούς που δεν ήταν ποτέ μέλη της, να σπάσουμε τις διαχωριστικές γραμμές που υπήρχαν και να θέσουμε τα σωστά διλήμματα. Ο τρίτος κύριος στόχος είναι να κερδίσουμε τη μάχη των ιδεών, να αποδείξουμε ποιοι είναι πραγματικά προοδευτικοί, ποιοι είναι οι πραγματικοί εκφραστές των δημοκρατικών αξιών. Ποιοι είναι πραγματικά κοινωνικά ευαίσθητοι.
Δυστυχώς τα προηγούμενα χρόνια είχαμε δώσει πολύ χώρο κυρίως στην Αριστερά, φοβούμενοι να αγγίξουμε θέματα. Δεν είχαμε μιλήσει για το περιβάλλον, είχαμε αφήσει τον πολιτισμό έρμαιο στις διαθέσεις τους, πολλές δράσεις μας δεν είχαν προβληθεί όπως έπρεπε…. Και ενώ στόχος μας είναι να εκφράζουμε κάθε νέα και κάθε νέο, κάθε ενεργό πολίτη, δεν μιλούσαμε για τα μεγάλα, διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζουμε όλοι. Αυτό ξεκινήσαμε τώρα.
Σε κάθε πόλη, σε κάθε γειτονιά, όπου βρίσκονται τα μέλη μας. Δεν μιλάμε όμως μόνο με τα μέλη μας αλλά με κάθε νέο και κάθε νέα που ζει και εργάζεται στην κάθε πόλη που επισκεπτόμαστε».
Για το ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων ο κ. Μαρινάκης δήλωσε μεταξύ άλλων τα εξής: «Η κυκλοφοριακή αγωγή έχει να κάνει με την εκπαίδευση. Είχαμε αποφασίσει μετά το συνέδριό μας, η πρώτη μας καμπάνια να αφορά τα σχολεία.
Το μεγαλύτερο λάθος όλων ανεξαιρέτως των κυβερνήσεων, ήταν ότι οι μεταρρυθμίσεις εστίαζαν πάντα στα πανεπιστήμια. Πλέον η κυκλοφοριακή αγωγή εντάχθηκε στο σχολικό πρόγραμμα και ευχαριστούμε την υπουργό. Πρέπει τα παιδιά να αντιληφθούν πόσο σοβαρά είναι αυτά τα ζητήματα.
Έτσι καλλιεργείται η ατομική ευθύνη. Πρέπει να συμφωνήσουμε ότι δεν ζητούμε από τις τοπικές αρχές να σβήνουν κλήσεις… Καταλήγοντας θέλω να πω ότι το πρόβλημα, δεν πρέπει να το ρίχνουμε στους άλλους… Γι’ αυτό χρειάζεται η καλλιέργεια της ατομικής ευθύνης. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε μέσα και από το διάλογο που έχουμε ανοίξει. Να καταθέτει ο καθένας τις προτάσεις του και να καταλήγουμε σε μία συνολική πρόταση».
Ο διοικητής του Τμήματος Τροχαίας Ρόδου, κ. Γιώργος Στέργου, δήλωσε ότι το φαινόμενο των τροχαίων ατυχημάτων, είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίσει η κοινωνία με την δέουσα προσοχή. Η Ελλάδα, όπως είπε ο κ. Στέργου, είναι η τέταρτη χώρα στην Ευρώπη όσον αφορά στα τροχαία ατυχήματα.
Κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους 800 άτομα στην άσφαλτο. Μπορεί ο αριθμός αυτός να έχει μειωθεί σημαντικά σε σύγκριση με την προηγούμενη 20ετία, είναι όμως απολύτως αναγκαίο να μειωθεί ακόμη περισσότερο. Τα τροχαία ατυχήματα οφείλονται στην συντριπτική τους πλειοψηφία στον ανθρώπινο παράγοντα, στη μη τήρηση του ΚΟΚ, στην ελλιπή/κακή συντήρηση των οχημάτων και τέλος στην κατάσταση του οδικού δικτύου.
Ο διοικητής της Τροχαίας, αναφέρθηκε στην καλή συνεργασία που υπάρχει με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και το Δήμο Ρόδου και στις παρεμβάσεις που πραγματοποιούνται από τους δύο φορείς στο οδικό δίκτυο. Τόνισε ότι ήταν πολύ γρήγορα τα αντανακλαστικά της περιφερειακής αρχής για το κλείσιμο της γέφυρας Μάκκαρη πριν την κατάρρευσή της.
Η απόφαση του Περιφερειάρχη, Γ. Χατζημάρκου για το κλείσιμο της γέφυρας ήταν απολύτως σωστή, καθώς σε διαφορετική περίπτωση, μπορεί να υπήρχαν δεκάδες νεκροί! Επίσης ο κ. Στέργου αναφέρθηκε και στην ευρεία σύσκεψη που συγκάλεσε ο δήμαρχος Ρόδου, λόγω της μεγάλης αύξησης των τροχαίων ατυχημάτων την περίοδο της καραντίνας και μετά τη λήξη της. Όπως είπε, η εντατικοποίηση των τροχονομικών ελέγχων που ζήτησε ο δήμαρχος απέδωσε καρπούς, καθώς πλέον οι περισσότεροι οδηγοί μοτοσικλετών και δικύκλων, φορούν προστατευτικό κράνος.
Τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα γίνονται στη Ρόδο την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, μήνες κατά τους οποίους αυξάνεται κατακόρυφα η τουριστική κίνηση και υπάρχει γενικώς μεγαλύτερη συμφόρηση του οδικού δικτύου. Έως 20 άτομα χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα κάθε χρόνο, αριθμός ο οποίος έχει μειωθεί κατά 50% περίπου σε σύγκριση με παλαιότερα. Ευχή όμως είναι να μηδενιστεί. Γι’ αυτό θα πρέπει όλοι να αντιληφθούν ότι είναι αναγκαία η συμμόρφωση με τον ΚΟΚ. Στη λεωφόρο Ρόδου-Καμείρου, από την περιοχή των Κρητικών μέχρι και το αεροδρόμιο συμβαίνουν τα περισσότερα σοβαρά τροχαία ατυχήματα και το υπόλοιπο 50% σε διάφορα σημεία της πόλης.
Η πρόεδρος της ΕΥΘΥΤΑ Ρόδου, Ελένη Καρύδη δήλωσε ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το θέμα των τροχαίων ατυχημάτων-δυστυχημάτων με τη δέουσα σημασία. Όπως είπε η ΕΥΘΥΤΑ έχει καταθέσει διαχρονικά τις τεκμηριωμένες θέσεις της για τη μείωση των ατυχημάτων στις εκάστοτε κυβερνήσεις-ηγεσίες υπουργείου και στους φορείς.
«Όλοι μαζί πρέπει να συνεργαστούμε με ένα μόνο σκοπό, πώς θα σώσουμε ανθρώπινες ζωές», είπε η κα Καρύδη, δηλώνοντας ότι δεν μπορούμε να περιμένουμε μόνο από την τροχαία να καλύπτει τη δική μας ανευθυνότητα. Υπάρχουν μέσα ηλεκτρονικά, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται στην Ευρώπη για τη βεβαίωση των επικίνδυνων παραβάσεων.
Ο περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος δήλωσε ότι ποτέ δεν έχει τοποθετηθεί δημόσια για τα θέματα των τροχαίων ατυχημάτων, έχοντας ως βασική αρχή να μην πορεύεται πολιτικά «εκμεταλλευόμενος» τον ανθρώπινο πόνο…
Επεσήμανε ότι αποτελεί μύθο πως το Νότιο Αιγαίο είναι πρώτο σε τροχαία ατυχήματα σε όλη την Ελλάδα. Δήλωσε ότι ενώ άλλες περιφέρειες έχουν στη διάθεσή τους …δισεκατομμύρια για έργα οδοποιίας, η μεγαλύτερη ετήσια χρηματοδότηση που έλαβε η ΠΝΑΙ γι’ αυτό το σκοπό, δεν ξεπερνούσε τα 20 εκατομμύρια ευρώ!
«Με τον Πρόεδρο Παύλο Μαρινάκη, συζητάμε στην Ρόδο σε εκδήλωση που οργάνωσε η ΟΝΝΕΔ για την οδική ασφάλεια. Εξαιρετική η πρωτοβουλία που τρέχει σε όλη την Ελλάδα, πολύ περισσότερο όταν έρχεται από οργάνωση νεολαίας. Γιατί, δυστυχώς, τα θύματα αυτού του ιδιότυπου πολέμου που διεξάγεται στην άσφαλτο της Ελλάδας είναι νέοι άνθρωποι.
Όπως οι προτεραιότητες κάθε φορέα φαίνονται στην πράξη και όχι στα λόγια, έτσι και για εμάς στην Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, τα έργα στο οδικό μας δίκτυο κατέχουν σταθερά το συντριπτικό ποσοστό του διαθέσιμου προϋπολογισμού μας. Βεβαίως θα θέλαμε να είχαμε μεγαλύτερο προϋπολογισμό και για αυτό τον λόγο συμπληρώνουμε και ενισχύουμε κάθε χρόνο και με ίδιους πόρους τα δεκάδες οδικά έργα που εκτελούμε», ανέφερε ο περιφερειάρχης στην προσωπική του σελίδα στο facebook μετά την εκδήλωση.
Στην ατομική ευθύνη των οδηγών εστίασε ο δήμαρχος Ρόδου, Α. Καμπουράκης, δηλώνοντας μεταξύ άλλων: «Είναι τραγική ειρωνεία, να έχουμε πληρώσει, τόσο βαρύ οικονομικό τίμημα, εξαιτίας της πανδημίας, και τελικά να σκοτωνόμαστε στους δρόμους. Συγκέντρωση. Συγκέντρωση. Συγκέντρωση. Τα προβλήματα, θα είναι εκεί να τα σκεφτείτε, και όταν θα έχετε παρκάρει. Δεν θα λύσετε κανένα, αν προσπαθήσετε, να το κάνετε οδηγώντας. Το πιθανότερο είναι, να δημιουργήσετε ένα ακόμη. Και ίσως το πιο σοβαρό.
Ένα άλλο ζήτημα που θέλω να επισημάνω, είναι η νομιμότητα. Κανένας δεν μπορεί, και δεν πρέπει, να εξαιρείται του νόμου. Ο νόμος πρέπει να επιβάλλεται, και οι παραβάτες του, να τιμωρούνται. Δεν χωράει δεύτερη σκέψη, εδώ. Ξέρω πως με αυτό που λέω, δεν γίνομαι ευχάριστος. Δεν πειράζει…. Έχω δώσει όρκο, να είμαι χρήσιμος στον τόπο μου. Όχι ευχάριστος. Το δίλημμα, δεν είναι πρόστιμο, ή μη πρόστιμο. Καλύτερα ένας Ροδίτης, να είναι ζωντανός, και δυσαρεστημένος για το πρόστιμο που του επιβλήθηκε, παρά να σκοτωθεί, με την ικανοποίηση ότι δεν πλήρωσε πρόστιμο, ποτέ.
Όλοι πρέπει να κάνουμε, το σωστό. Να σεβόμαστε τον εαυτό μας, τους άλλους και το νόμο. Αλλιώς όσα έργα οδοποιίας κι αν κάνουμε, το πραγματικό όφελος θα είναι μικρό. Και ο Δήμος, και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, κάνουμε έργα και παρεμβάσεις, στο οδικό δίκτυο,
Και με νέες οδοποιίες, και με συντήρηση του υφιστάμενου οδικού δικτύου, και με έργα για τη βατότητα της αγροτικής οδοποιίας. Ειδικά στις περιπτώσεις που έχουμε, φυσικές καταστροφές. Επίσης φροντίζουμε επιμελώς την ασφάλεια της Δημοτικής Συγκοινωνίας, ενώ ταυτόχρονα κάναμε και με μια πολύ μεγάλη παρέμβαση, με την έναρξη της Ηλεκτροκίνησης, στη Μεσαιωνική Πόλη. Τίποτα όμως, δεν μπορεί να υποκαταστήσει την προσωπική ευθύνη, του καθενός μας ως οδηγού».

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ