Καθώς πλησιάζει το 2026, τα ταξίδια μεταμορφώνονται με πρωτοφανή ρυθμό, τροφοδοτούμενα από την επιθυμία για αυθεντικές, βιώσιμες και βαθιά προσωπικές εμπειρίες.
Μελέτη της TUI, σε συνεργασία με την Appinio, σε Γερμανούς ταξιδιώτες, αποκαλύπτει αξιοσημείωτες αλλαγές στις προτιμήσεις τους για διακοπές.
Οι τουρίστες από τη χώρα της Δυτικής Ευρώπης απομακρύνονται από τις τυπικές, προ-πακέτο διακοπές και κατευθύνονται προς εμπειρίες που είναι αναζωογονητικές, συναρπαστικές και συνειδητές.
Επιστροφή στη Φύση
Το Back to Nature σημαίνει ηρεμία, ενσυνειδητότητα, αληθινή χαλάρωση, αλλά και υπαίθριες περιπέτειες μακριά από τον θόρυβο, αλλά κοντά στη φύση και στον εαυτό σας.
Η φύση και το τοπίο είναι ιδιαίτερα σημαντικά για το 34,9% των ταξιδιωτών από τη Γερμανία στην επιλογή προορισμού.
Με 28,7%, η φύση είναι μακράν το πιο συχνά αναφερόμενο μοτίβο στις διακοπές.
Κατατάσσεται στην πρώτη θέση σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, ενώ μεταξύ των γυναικών, το ποσοστό είναι ακόμη υψηλότερο, στο 34%.
Η διαμονή στη φύση είναι η δεύτερη πιο δημοφιλής δραστηριότητα μεταξύ των Γερμανών παραθεριστών.
Διακοπές με πολλαπλές στάσεις
Για όσους θέλουν να εξερευνήσουν περισσότερα μέρη, οι διακοπές με πολλαπλές στάσεις συνδυάζουν αρκετούς ονειρεμένους προορισμούς σε ένα ταξίδι, προσφέροντας την τέλεια περιπέτεια για όσους αγαπούν την ποικιλία.
Το 33,4% των Γερμανών απολαμβάνει τα ταξίδια σε πόλεις. Αυτά είναι ιδανικά για διακοπές με πολλαπλές στάσεις.
Περίπου οι μισοί Γερμανοί προτιμούν τα ανεξάρτητα ταξίδια. Αυτό τους επιτρέπει να ταξιδεύουν σε διάφορους προορισμούς μεμονωμένα και ευέλικτα από ένα μόνο σημείο εκκίνησης.
Οι διακοπές με πολλαπλές στάσεις προσφέρουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τόσο αστικά κέντρα όσο και ειδυλλιακές παραλίες και φυσικούς παραδείσους.
Ταιριάζουν απόλυτα σε μια άλλη τάση των διακοπών, τη μείωση του μεγέθους του χώρου. Αυτό επιτρέπει στους παραθεριστές να εξερευνήσουν μικρότερες πόλεις μακριά από τη φασαρία των μεγάλων πόλεων.
Συνδυάζοντας προορισμούς με ένα μόνο «μεγάλο» ταξίδι, οι ταξιδιώτες συχνά απολαμβάνουν περισσότερα με λιγότερα χρήματα.
Διακοπές πλήρους εξυπηρέτησης
Το full service holiday συνδυάζει άνεση, προβλεψιμότητα και απόλαυση, στις διακοπές χωρίς όμως να θυσιάζει την ελευθερία και τις νέες εμπειρίες.
Το all-inclusive είναι ο πιο δημοφιλής τύπος διακοπών για τους Γερμανούς παραθεριστές (35,3%).
Εξίσου δημοφιλές είναι στους νέους (18-24 ετών) με περίπου 37,9% όσο και στους ταξιδιώτες 35-45 ετών (38,5%).
Η πλειονότητα (62%) αγχώνεται κάπως όταν κάνει κράτηση για διακοπές. Με διακοπές πλήρους εξυπηρέτησης, ο προγραμματισμός γίνεται χωρίς ανησυχίες.
Τα ξενοδοχεία είναι μακράν τα πιο δημοφιλή καταλύματα (51,5%), ακόμη και μεταξύ των νέων (52%).
Αυτό το είδος ταξιδιού, προσφέρει τον πλήρη έλεγχο των εξόδων χωρίς ανησυχίες για τα έξοδα στις διακοπές.
Ανεξάρτητα ταξίδια
Τα ανεξάρτητα ταξίδια αντιπροσωπεύουν την ελευθερία, τον ατομικό σχεδιασμό και την επιθυμία των Γερμανών να ανακαλύψουν τον κόσμο μόνοι τους.
Indie Travel, σημαίνει ανεξαρτησία. Σε αποδράσεις solo, είτε ως ζευγάρια ή σε ομάδα, ο καθένας σχεδιάζει τις διακοπές του ανάλογα με τις ανάγκες του. Αυτό περιλαμβάνει και ατομικές εκδρομές ενώ ταξιδεύετε σε ομάδα.
Σχεδόν το 45% αναζητά στην Google ταξιδιωτικά blog και ιστότοπους, για να προγραμματίσει τις διακοπές του.
Το 59% είναι πρόθυμο να παραιτηθεί από παροχές στις διακοπές, εάν η εμπειρία είναι μοναδική.
Ο νούμερο ένα λόγος (31,4%) για τα μοναχικά ταξίδια είναι ότι οι παραθεριστές δεν θέλουν να επηρεάζονται από άλλους.
Τα solo ταξίδια είναι μια απόλυτη τάση στα social media, με πάνω από 1,7 εκατομμύρια αναρτήσεις στο TikTok σχετικά με το θέμα.
Γευστικός τουρισμός
Ο γευστικός τουρισμός, είναι ιδανικός για διακοπές με όλες τις αισθήσεις. Συνδυάζει απολαύσεις γαστρονομίας και δίψα για περιπέτεια, για μοναδικές γευστικές εμπειρίες που λιώνουν στο στόμα. Για πολλούς, αποτελεί εδώ και καιρό τον κύριο λόγο για ταξίδια.
Το 45,7% των Γερμανών ξοδεύει το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων του σε φαγητό και ποτό όταν ταξιδεύει.
Η Ιταλία είναι μακράν η αγαπημένη τους (32,7%) όσον αφορά εθνική κουζίνα.
Το 54,4% συνήθως ή πάντα δοκιμάζει τοπικές σπεσιαλιτέ στις διακοπές.
Το 49% είναι πρόθυμο να δοκιμάσει παραδοσιακά πιάτα στις διακοπές, παρεκκλίνοντας από τη συνήθη διατροφή του.
Παραδόξως, το ίδιο δηλώνουν vegetarians (31%) και vegans (21%).
Ταξίδι με τρένο
Οι ιδανικές διακοπές για όλους όσους δεν ξεκινούν με την άφιξη. Το ταξίδι με τρένο αντιπροσωπεύει γραφικά τοπία, εναλλαγές θέας και μια πραγματική αίσθηση απόδρασης.
Το 59% είναι πρόθυμο να απαρνηθεί ορισμένες παροχές για εξαιρετικές πολιτιστικές εμπειρίες ή εκπληκτικές φυσικές εμπειρίες.
Οι Γερμανοί (πάνω από το ένα τέταρτο) δεν θέλουν να ταξιδέψουν με αεροπλάνο για τις καλοκαιρινές τους διακοπές.
Το 54% θεωρεί τη βιωσιμότητα πολύ σημαντική ή σημαντική όταν επιλέγει διακοπές και το ταξίδι με τρένο είναι μια καλή επιλογή.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στοχεύει στον διπλασιασμό της διασυνοριακής σιδηροδρομικής κυκλοφορίας έως το 2030. Αυτό σημαίνει νέα σιδηροδρομικές συνδέσεις μεγάλων αποστάσεων προς συναρπαστικούς ταξιδιωτικούς προορισμούς.
Αν και τα ταξίδια σήμερα είναι πιο ποικίλα, ατομικά και συνειδητά από ποτέ, οι τάσεις των Γερμανών για το 2026 δεν αλληλοαποκλείονται.
Είναι απολύτως θεμιτό να επιλέγουν διακοπές πλήρους εξυπηρέτησης, αλλά και ανεξάρτητες αποδράσεις. Ότι και αν διαλέξουν, το πιο σημαντικό γι΄ αυτούς είναι να αισθάνονται άνετα.
Πηγή: tourismtoday.gr



















