Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με ΚΥΑ που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, επιχειρεί να βάλει στοπ στις «μαϊμού» άδειες ταξί. Η απόφαση προβλέπει την ψηφιοποίηση των αδειών και την ανάρτησή τους στην ενιαία ψηφιακή πύλη της δημόσιας διοίκησης (gov.gr), προκειμένου να διαπιστώνεται η αυθεντικότητά τους και να διευκολύνεται ο έλεγχός τους από τα αρμόδια όργανα.
Ετσι, υλοποιείται ουσιαστικά ένα ηλεκτρονικό μητρώο ειδικών αδειών ταξί, που αποτελεί και πάγιο αίτημα του κλάδου προκειμένου να παταχθεί το φαινόμενο της «πειρατείας» και να καταγραφεί πόσοι απασχολούνται στον κλάδο.
Η ψηφιακή άδεια οδήγησης ΕΔΧ οχήματος θα εκδίδεται από την ηλεκτρονική εφαρμογή του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (taxi.services.gov.gr) μέσω του gov.gr, ενώ θα διαλειτουργεί και με άλλα πληροφοριακά συστήματα και μητρώα του δημόσιου τομέα. Η ημερομηνία έναρξης της εφαρμογής θα καθοριστεί με υπουργική απόφαση που θα ακολουθήσει και θα δίνει χρονικό όριο έξι μηνών στους επαγγελματίες για να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες έκδοσής της. Εάν μετά την παρέλευση των 6 μηνών από την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής, διαπιστωθεί από τα αρμόδια όργανα πως ο οδηγός δεν κατέχει ψηφιακή ειδική άδεια οδήγησης, τότε επιβάλλονται κυρώσεις. Αυτή θα πρέπει να αναρτάται σε εμφανές για τους επιβάτες σημείο.
Η ψηφιακή ειδική άδεια θα διαθέτει μοναδικό αναγνωριστικό επαλήθευσης, κωδικό εγκυρότητας (QR) καθώς και προηγμένη ή εγκεκριμένη ψηφιακή σφραγίδα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνηση, ενώ αναρτάται στη θυρίδα του πολίτη.
Από το ΣΑΤΑ υποστηρίζουν ότι η πρωτοβουλία ψηφιοποίησης των ειδικών αδειών ταξί θα κινούνταν σε θετική κατεύθυνση, εφόσον όμως είχε εκκαθαριστεί το μητρώο από όσες άδειες έχουν εκδοθεί στην περιφέρεια με πλαστά δικαιολογητικά, εκτιμώντας πως έτσι μπορεί να νομιμοποιηθούν οι πλαστές. Από την πλευρά της, η εφαρμογή ταξί Freenow επισημαίνει σε ανακοίνωσή της πως η δημιουργία του ψηφιακού μητρώου ειδικών αδειών ταξί ενισχύει τη διαφάνεια στον κλάδο, ωστόσο τονίζει την ανάγκη να υπάρξει ανάλογη μεταρρύθμιση και στον κλάδο των ψηφιακών εφαρμογών μετακίνησης.
Οπως αναφέρει, το πλαίσιο του νόμου (4530/2018) παραμένει ανεφάρμοστο, δημιουργώντας ασάφεια ως προς τους κανόνες που διέπουν τις πλατφόρμες μετακίνησης. Οπως σημειώνουν πηγές της εταιρείας, μεταξύ άλλων, δεν υπάρχει κεντρικός φορέας που να ελέγχει εάν οι εφαρμογές τηρούν τον νόμο.
Πηγή: moneyreview.gr