Τοπικές Ειδήσεις

Azora: Η δεύτερη φάση της ανακαίνισης του Athenaeum InterContinental και τα σχέδια των Ισπανών για τη Ρόδο

Ξεκίνησε η δεύτερη φάση της ανακαίνισης του Athenaeum InterContinental στη Λεωφόρο Συγγρού, με τις εργασίες να αναμένεται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2026. Μετά την πλήρη ανακαίνιση των πρώτων 200 δωματίων, οι εργασίες επικεντρώνονται τώρα στα υπόλοιπα 350 δωμάτια, όπως ανέφερε στο powergame.gr ο Javier Arús, Senior Partner Hospitality & Leisure της Azora, του fund που το καλοκαίρι του 2025 απέκτησε το 50,1% της Donkey Hotels από την οικογένεια Ιωάννου.

«Είναι μια πλήρης ανανέωση – η διαφορά μεταξύ πριν και μετά είναι εντυπωσιακή. Μετά τα δωμάτια, σειρά θα πάρουν το rooftop και οι κοινόχρηστοι χώροι», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Arús.

Η πολυεπίπεδη αυτή επένδυση εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό της Donkey Hotels, που είχε παρουσιάσει από πέρυσι το συνολικό πρόγραμμα των 35 εκατ. ευρώ για την πλήρη ανακαίνιση όλων των δωματίων, των σουιτών και επιλεγμένων κοινόχρηστων χώρων, ένα έργο που ουσιαστικά επανατοποθετεί το InterContinental ως «σύγχρονο φάρο της αθηναϊκής φιλοξενίας».

Το ανανεωμένο design, που φέρει την υπογραφή του Urban Soul Project, αντλεί έμπνευση από την αθηναϊκή νεοκλασική αρχιτεκτονική, ενώ ταυτόχρονα ενισχύει τον πολυτελή, διεθνή χαρακτήρα του ξενοδοχείου.

Τι θα γίνει με τα υπόλοιπα ξενοδοχεία της Donkey Hotels
Η συμφωνία Azora – Donkey δεν αφορά μόνο το InterContinental, αλλά ένα portfolio πέντε μονάδων σε Αθήνα, Κηφισιά και Σαντορίνη. Τα υπόλοιπα ξενοδοχεία (New Hotel, Periscope, Semiramis και Noūs Santorini) δεν θα περάσουν από γενική ανακαίνιση, καθώς, σύμφωνα με τον Javier Arús, βρίσκονται ήδη «σε πολύ καλή κατάσταση».

«Θα γίνουν μόνο refreshes όπου χρειάζεται. Στο Noūs, που είναι ολοκαίνουργιο, η δουλειά μας θα επικεντρωθεί κυρίως στο asset management», ανέφερε.

Ουσιαστικά, η Azora προχωρεί σε στοχευμένες παρεμβάσεις, με στόχο να ενισχυθεί η εμπορική απόδοση των μονάδων, χωρίς να απαιτούνται εκτεταμένες κατασκευαστικές εργασίες.

Επένδυση 6,5-7 εκατ. ευρώ στο Sheraton Rhodes
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η επένδυση της Azora στο Sheraton Rhodes Resort, το οποίο απέκτησε το 2022 από τη ΛΑΜΨΑ έναντι 43,8 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Arús επιβεβαίωσε ότι έχει πλέον συμφωνηθεί το επενδυτικό πρόγραμμα με τη Sheraton, το οποίο καθυστέρησε λόγω της συζήτησης για τον ακριβή επιμερισμό των εργασιών μεταξύ δωματίων και κοινόχρηστων χώρων.

Οι εργασίες θα ξεκινήσουν τον χειμώνα, με προϋπολογισμό 6,5 έως 7 εκατ. ευρώ, ώστε το ξενοδοχείο να είναι αναβαθμισμένο πριν από την καλοκαιρινή περίοδο.

Στόχος είναι η αναβάθμιση της θέσης του Sheraton στη ροδίτικη αγορά, σε μια περίοδο όπου το νησί προσελκύει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον στο upper-upscale και luxury segment.

Η Ελλάδα στο επενδυτικό ραντάρ της Azora
Παρά το έντονο ενδιαφέρον της εταιρείας για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ελλάδα, ο Arús σημειώνει ότι «δεν είναι εύκολο να κλείσεις συμφωνίες». Ο λόγος; Έντονος ανταγωνισμός, ισχυροί εγχώριοι ξενοδόχοι με μεγάλα κεφάλαια και κυρίως απουσία distressed assets.

«Η αγορά πάει πολύ καλά, οι αποδόσεις είναι υψηλές και οι ιδιοκτήτες δεν πιέζονται να πουλήσουν. Αυτό δυσκολεύει το price gap στις διαπραγματεύσεις», ανέφερε, συμπληρώνοντας ότι η Ελλάδα έχει περισσότερους «local bidders» σε σχέση με άλλες μεσογειακές αγορές, γεγονός που ανεβάζει τις τιμές.

Ωστόσο, η εταιρεία παραμένει σταθερά προσανατολισμένη σε νέες εξαγορές, έχοντας εδώ και 3-4 χρόνια εντάξει την ελληνική αγορά στις στρατηγικές της προτεραιότητες.

Η Ελλάδα «πρωταθλήτρια» της μεσογειακής φιλοξενίας
Κατά τη διάρκεια του R&R Forum που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, ο κ. Arús τόνισε ότι η Ελλάδα έχει πλέον «τα ισχυρότερα θεμέλια στη Μεσόγειο από άποψη ανάπτυξης»: διαθέτει χώρο για νέες αναπτύξεις, προσελκύει σταθερά υψηλού εισοδηματικού προφίλ ταξιδιώτες και διατηρεί ένα εντυπωσιακό μείγμα προσφοράς και σπανιότητας.

Η τάση των μεγάλων ευρωπαϊκών funds να ενισχύουν τις leisure τοποθετήσεις τους δεν είναι τυχαία. Όπως υπογράμμισε: «Η επένδυση στη φιλοξενία είναι πλέον ασταμάτητη. Οι νέες γενιές ταξιδεύουν περισσότερο και αναζητούν εμπειρίες, ενώ οι baby boomers παραμένουν ενεργοί ταξιδιώτες».

Η ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου αναδιαμορφώνεται ταχέως: τα παλαιότερα ανεξάρτητα ξενοδοχεία μεσαίας κατηγορίας μετασχηματίζονται σε branded, υψηλότερης κατηγορίας μονάδες, ενώ αναδύονται νέες αγορές, όπως η Κροατία, η Κύπρος και η Αλβανία. Σε αυτό το περιβάλλον, η Ελλάδα φαίνεται να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος ως μια ώριμη τουριστική αγορά.

Το προφίλ της Donkey – Azora
Ο όμιλος Donkey Hotels -που προέκυψε από τη συγχώνευση του InterContinental με τη YES Hotels- διαχειρίζεται πλέον 836 δωμάτια πέντε αστέρων. Στο portfolio περιλαμβάνονται: το Athenaeum InterContinental (563 δωμάτια), το New Hotel (79 δωμάτια), το Periscope (22 δωμάτια), το Semiramis (51 δωμάτια) και το Noūs Santorini (119 δωμάτια). Η οικογένεια Ιωάννου διατηρεί το 49,9%, με τον Χρήστο Ιωάννου να διατηρεί ενεργό ρόλο στην ανάπτυξη του ομίλου.

Η Azora είχε εξαγοράσει το 2022 το Sheraton Rhodes Resort από τη ΛΑΜΨΑ, έναντι 43,8 εκατ. ευρώ, ενώ έχει παρουσία σε περισσότερα από 60 ξενοδοχεία και 14.500 δωμάτια σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Πηγή: powergame.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου