Περίπου τρεις εβδομάδες έχουν περάσει από την ανακοίνωση του σχεδίου για το κλείσιμο 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ. Οι έντονες αντιδράσεις που προέκυψαν, οδήγησαν σε πρώτο χρόνο στο οριστικό λουκέτο 46 σημείων, εκ των οποίων η πλειονότητα εντοπίζεται στην Αττική και ένας μικρότερος αριθμός στη Θεσσαλονίκη, ενώ για τα υπόλοιπα στην περιφέρεια δόθηκε τρίμηνη παράταση ζωής. Αν και η αρχική «σκόνη» έχει προσωρινά καταλαγιάσει, η άσκηση για τον καθορισμό του τελικού σχεδίου αναδιάρθρωσης του δικτύου του δημόσιου οργανισμού παραμένει σε πλήρη εξέλιξη, με τη θυγατρική του Υπερταμείου να συνεχίζει να αντιμετωπίζει σοβαρές οικονομικές πιέσεις.
Η συστέγαση με ΚΕΠ απαιτεί διαγωνισμό, ενώ η κάλυψη εξόδων καταστημάτων από δήμους μπορεί να «κολλήσει» στην Ε.Ε.
Πριν η νέα διοίκηση, υπό τον μεταβατικό διευθύνοντα σύμβουλο Μάριο Τέμπο, εκκινήσει τη δημόσια διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς και τις κοινωνίες των περιοχών όπου τα ταχυδρομεία έχουν συμπεριληφθεί στη λίστα προς αναστολή λειτουργίας, επιδιώκει να διαθέτει ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό σχέδιο προς παρουσίαση. Οι επαφές αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές Δεκεμβρίου, και στο μεσοδιάστημα εξελίσσονται οι απαραίτητες ενέργειες για την οριστικοποίηση του πλάνου. Πιο συγκεκριμένα, όπως πληροφορείται η «Κ», το σχέδιο κινείται σε δύο βασικούς άξονες. Πρώτον, για τα καταστήματα που προγραμματίζεται να κλείσουν αναζητούνται εναλλακτικά φυσικά σημεία εξυπηρέτησης, ικανά να καλύψουν το κενό για τους πολίτες. Δεύτερον, όπου δεν προκύψουν ρεαλιστικές εναλλακτικές, τα καταστήματα θα παραμείνουν σε λειτουργία έως ότου βρεθεί η κατάλληλη λύση. Σε αυτό το πλαίσιο, εξετάζονται δύο κατευθύνσεις: αφενός η δυνατότητα οι ενδιαφερόμενοι δήμοι να καλύπτουν το μίσθωμα και τα λειτουργικά έξοδα των καταστημάτων, υπό την προϋπόθεση ότι η ρύθμιση δεν θα αντίκειται στους κανόνες ανταγωνισμού, ώστε να μην «μπλοκάρει» από την Ευρωπαϊκή Ενωση και αφετέρου η συστέγαση υπηρεσιών ΕΛΤΑ και ΚΕΠ, λύση που ωστόσο απαιτεί χρόνο, καθώς πρέπει να προηγηθεί η αναγκαία διαγωνιστική διαδικασία.
Συστέγαση ΕΛΤΑ – ΚΕΠ
Κεντρικό ζητούμενο είναι ο περιορισμός των δαπανών και η πολυαναμενόμενη οικονομική εξυγίανση του οργανισμού, ο οποίος βρίσκεται σε δυσχερή θέση. Μια σημαντική ένεση ρευστότητας μπορεί να προέλθει από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του, διαδικασία που η διοίκηση επιδιώκει να επιταχύνει, ενόψει και της έκθεσης της κοινοπραξίας Alpha Real Estate Services – ΕΥ, η οποία θα εισηγηθεί το μοντέλο διαχείρισης.
Επισημαίνεται ότι η δημόσια εταιρεία διαθέτει συνολικά 82 ακίνητα σε όλη τη χώρα. Μέρος αυτών χρησιμοποιείται για την κάλυψη λειτουργικών αναγκών του οργανισμού, ενώ τα υπόλοιπα κρίνονται κατάλληλα για εμπορική αξιοποίηση μέσα από μισθώσεις και συνεργασίες.
Ηδη έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον συγκεντρώνει το κτίριο των ΕΛΤΑ στην οδό Αδριανουπόλεως στην Καισαριανή, όπου μέχρι πριν από τη μετακόμιση στα νέα γραφεία στα Κάτω Πατήσια στεγάζονταν διοικητικές υπηρεσίες του οργανισμού. Το ακίνητο, με εμπορική αξία άνω των 6 εκατ. ευρώ, έχει εισέλθει, σύμφωνα με πληροφορίες, στο «ραντάρ» της Premia Properties, στην οποία συμμετέχουν μεταξύ άλλων η Sterner Stenhus Greece των Ελληνοσουηδών Ηλία και Θωμά Γεωργιάδη, η οικογένεια Σκλαβενίτη και ο Γιάννης Αντετοκούνμπο, με στόχο τη μετατροπή του σε φοιτητικές κατοικίες. Ενδιαφέρον φαίνεται να εκδηλώνει και μεγάλος ξενοδοχειακός όμιλος. Στα «κομβικά ακίνητα» συγκαταλέγεται και το κτίριο στη Μύκονο, κοντά στην παραλία.
Πηγή: kathimerini.gr
















