Με καλά… μαντάτα γύρισαν οι εκπρόσωποι του τουρισμού από την μεγάλη τουριστική έκθεση του Λονδίνου για τα early bookings αλλά και ενόψει της επόμενης τουριστικής σεζόν, του 2026.
Όπως υπογράμμισε σε δηλώσεις του προς τη “δημοκρατική” ο τουριστικός πράκτορας και γενικός γραμματέας της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, κ. Τάσος Χατζηλιαμής:
«Η έκθεση του Λονδίνου, είχε θετικό αποτέλεσμα. Για την Ρόδο τα μηνύματα από τις επαφές με τους τουρ οπερέιτορ και τις προκρατήσεις (early bookings) είχαν θετικό πρόσημο –τόσο από την Αγγλική αγορά που είναι η βασική μας αγορά εδώ και χρόνια, όσο και από άλλες αγορές. Παρ όλα αυτά, προσπαθούμε να φτάσουμε στα περσινά δεδομένα (που η κίνηση ήταν σε πολύ υψηλά επίπεδα). Αυτό δεν είναι ένα αρνητικό σημάδι. Σε κάποιες αγορές όπως π.χ. η Πολωνία, οι προκρατήσεις κινούνται σε πολύ καλά επίπεδα για την Ρόδο. Σε γενικές γραμμές ωστόσο, τα μηνύματα είναι πολύ θετικά. Οι επαφές με τους τουρ οπερέιτορ έδειξαν ότι εξακολουθεί να υπάρχει έντονο ενδιαφέρον –τόσο για την Ελλάδα, όσο και για την Ρόδο- οπότε γυρίσαμε με θετικά μηνύματα».
Την ίδια ώρα, τα βλέμματα είναι στραμμένα στην επόμενη σεζόν, η οποία σύμφωνα με τις μέχρι τώρα εκτιμήσεις και τα δεδομένα, θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2026.
«Παρά τα καλά μηνύματα και τις προκρατήσεις, υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία. Αυτό οφείλεται στις γεωπολιτικές εξελίξεις και στην κρίση σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες –όπως η Γαλλία, η Γερμανία κ.λπ. Με τα ανοιχτά πολεμικά μέτωπα που βρίσκονται είτε στα σύνορα της Ευρώπης (Ουκρανία) είτε στην γειτονιά μας (Γάζα) οι προβλέψεις για το 2026, καθίστανται δύσκολες. Υπάρχει αισιοδοξία που πηγάζει από τα μηνύματα που έρχονται, κι ελπίζουμε να συνεχιστεί με ομαλό τρόπο η ροή των early bookings μέχρι και τα Χριστούγεννα. Συνήθως στις γιορτές βλέπουμε μια κάμψη στις προκρατήσεις, καθώς ο κόσμος ασχολείται με τις χριστουγεννιάτικες διακοπές του. Παρ όλα αυτά, συνήθως καταγράφεται ένα come back από τον Ιανουάριο του κάθε νέου έτους. Ελπίζουμε να δούμε και πάλι το κλασικό μοντέλο προκρατήσεων (όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια) και για το 2026» -όπως ανέφερε.
Αναφορικά με τα συμβόλαια (η διαδικασία υπογραφής των οποίων έχει ξεκινήσει ήδη από τους τελευταίους μήνες) ο κ. Χατζηλιαμής, υπογράμμισε τα εξής:
«Η αλήθεια είναι ότι μετά το πέρας της πανδημικής κρίσης (μετά τον κορωνοϊό) έχουμε πάρει συνεχόμενες αυξήσεις στα συμβόλαια, ενώ, ανταγωνίστριες σ’ εμάς χώρες δεν ήταν στην ίδια κατηγορία των αυξήσεων. Αποτέλεσμα είναι να έχουν ανέβει αρκετά οι τιμές και τα πακέτα των ξενοδοχείων. Εμείς από την πλευρά μας, σαν τουριστικοί πράκτορες, πιέζουμε να μείνουν τα επίπεδα στις τιμές, σταθερά, τουλάχιστον και την επόμενη σεζόν του 2026. Τα συμβόλαια έχουν γίνει ήδη από το περασμένο καλοκαίρι (δηλαδή δεν κάνουμε τώρα αυτή την διαδικασία). Μέχρι πρότινος, καταγράφτηκε μια πίεση για αύξηση στις τιμές –η οποία όμως, παρέμεινε σε σταθερά επίπεδα (δηλαδή στα επίπεδα του πληθωρισμού, χωρίς υπερβολές). Το γεγονός ότι οι ξενοδόχοι δεν υπερέβαλαν στις αυξήσεις για το 2025 και για το 2026, εκτιμούμε ότι θα έχει θετικά αποτελέσματα στους πελάτες».
Η έναρξη της νέας σεζόν, αναμένεται σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα γίνει στα μέσα του Μαρτίου του 2026. Με δεδομένο ότι το Πάσχα πέφτει τον Απρίλιο οι επιχειρήσεις ετοιμάζονται νωρίς ενώ αναμένεται και το επόμενο έτος, να υπάρχει κίνηση και μέχρι τον Νοέμβριο. Επιπρόσθετα, τόσο η Αγγλική όσο και η Σκανδιναβική αγορά, ξεκινούν νωρίς.
«Βλέπουμε ότι μετά το επίσημο κλείσιμο της φετινής σεζόν, υπήρξε κίνηση και τον Οκτώβριο αλλά και τώρα που διανύουμε τον Νοέμβριο, βλέπουμε ότι υπάρχει κίνηση στο νησί –έστω και μικρή. Είναι καλό μήνυμα για τον τουρισμό μας. Προβλέπω ότι από τα μέσα Μαρτίου θα ξεκινήσει η κίνηση και στις αρχές Απριλίου πιο συστηματικά. Οι αγορές μας, θα είναι οι ίδιες αλλά ίσως το Ισραήλ, να έχει περισσότερη κίνηση –εάν κρατήσει η εκεχειρία και βελτιωθούν οι συνθήκες».
Όπως ανέφερε ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Τουριστικών Γραφείων Δωδεκανήσου, υπάρχει ζήτηση για την Ρόδο και ενδιαφέρον, καθώς παραμένει ψηλά στις προτιμήσεις και είναι ένα δυνατό brand name που κρατάει τα ηνία του τουρισμού και εξελίσσεται δυναμικά, χρόνο με τον χρόνο.
Σημειώνεται πως αυτές τις ημέρες είναι σε εξέλιξη η έκθεση τουρισμού στην Βαρσοβία και ακολουθούν εκθέσεις μέσα στον Δεκέμβριο, τον Ιανουάριο στην Μαδρίτη κ.ο.κ. όπου η Ρόδος θα έχει παρουσία, διεκδικώντας πολύ καλή θέση στην προβολή, στην διαφήμιση και στην προώθηση ως κορυφαίος τουριστικός προορισμός.
Καλά τα μαντάτα από το Λονδίνο – Τον Μάρτιο αναμένεται η έναρξη της επόμενης σεζόν
















