Ο ανώτερος σύμβουλος θεσμικών και θαλάσσιων υποθέσεων της MSC Cruises, Κυριάκος (Κέρι) Αναστασιάδης, έστειλε ένα σαφές μήνυμα: Η MSC παραμένει δεσμευμένη στην Ελλάδα, επενδύει σε λιμάνια και νέους προορισμούς, και ζητά από την πολιτεία συντονισμένη στρατηγική, προώθηση εναλλακτικών προορισμών και επίλυση βασικών ελλείψεων, όπως αυτή των ξεναγών.Στη διάρκεια συνάντησης με δημοσιογράφους τόνισε ότι η κρουαζιέρα δεν είναι υπεύθυνη για τον υπερτουρισμό, ζήτησε ορθολογική αξιοποίηση των πόρων από το νέο τέλος και ανέδειξε την ανάγκη για πραγματική συνεργασία κράτους–εταιρειών, ώστε η Ελλάδα να γίνει προορισμός 12μηνης λειτουργίας.
Με αφορμή τις εντάσεις που είχαν προηγηθεί ανάμεσα στην πολιτεία και τον κλάδο, ο Κέρι Αναστασιάδης αναγνωρίζει πως υπήρξε «μια στοχοποίηση της κρουαζιέρας». Παρ’ όλα αυτά, όπως λέει, «we are where we are» και πλέον ο στόχος είναι η επόμενη ημέρα.
Το θεμελιώδες ερώτημα, όπως το θέτει ο ίδιος, είναι ένα: «Υπάρχει μέλλον για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα;»
Η απάντησή του είναι ξεκάθαρη: Ναι. Και η MSC είναι εδώ για να το αποδείξει.
Συμμετοχή σε λιμάνια και νέες υποδομές
Ο κος Αναστασιάδης τόνισε ότι η εταιρεία:παραμένει σταθερά προσηλωμένη στην ελληνική αγορά,
επιδιώκει να μεγαλώσει το αποτύπωμά της,
έχει ήδη πραγματοποιήσει «πολύ υψηλού επιπέδου» συναντήσεις με την κυβέρνηση.
Η MSC συμμετέχει:
στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης του λιμανιού του Λαυρίου,
στο Κατάκολο,
ενώ εξετάζει και άλλα λιμάνια για πιθανές επενδύσεις.
Ο ίδιος εξήγησε ότι η MSC δεν είναι ένας κλασικός επενδυτής, αλλά επενδυτής και χρήστης: «Θα φέρει τεχνογνωσία, εμπειρία και δέσμευση στην καθημερινή λειτουργία των λιμανιών» και προσέθεσε: «Όταν χρησιμοποιείς το λιμάνι, η δέσμευση αλλάζει», είπε χαρακτηριστικά. Αυτό σημαίνει λειτουργία όλων των 12 μηνών, όχι μόνο για 6–7 μήνες τον χρόνο.
Η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει δραστική επέκταση:
Homeporting στον Πειραιά εδώ και τρία χρόνια
8 πλοία της MSC θα δρομολογούνται στην Ελλάδα το 2025
Η σεζόν έχει ήδη επεκταθεί σε 12 μήνες
Η MSC προετοιμάζεται για την αναθέρμανση της Μέσης Ανατολής και την επιστροφή μεγαλύτερων δρομολογίων στην περιοχή. «Είμαστε εδώ, θέλουμε να επενδύσουμε και θα επενδύσουμε», υπογράμμισε. Σχετικά με το νέο τέλος επιβατών, ο κος Αναστασιάδης ήταν απολύτως σαφής: Η MSC δεν θεωρεί το τέλος το βασικό ζήτημα. Το πρόβλημα είναι ότι παρουσιάστηκε η κρουαζιέρα ως πηγή υπερτουρισμού.
Παρέθεσε συγκεκριμένα στοιχεία:
Η Σαντορίνη έχει περίπου 140.000 κλίνες, με πληρότητα 80% σημαίνει 100.000 διανυκτερεύσεις ημερησίως, μαριθμός πολλαπλάσιος από τις 8.000 αφίξεις κρουαζιέρας.
Υπάρχει μια δυσανάλογη στοχοποίηση», είπε. Επιπλέον, τόνισε ότι το Birth Management System λειτουργεί πλέον κανονικά, όπως επιβεβαίωσε και η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη.
Το κράτος πρέπει να αλλάξει στρατηγική
Ο κος Αναστασιάδης άσκησε κριτική στις διαφημιστικές πρακτικές του ελληνικού κράτους: Εδώ και δεκαετίες, ολόκληρη η διεθνής καμπάνια προβάλλει μόνο Σαντορίνη και Μύκονο. «Στα περίπτερα του ΕΟΤ στις εκθέσεις, το 90% της εικόνας είναι η Σαντορίνη», είπε.
Κάλεσε το Υπουργείο Τουρισμού να:
επανασχεδιάσει την προωθητική στρατηγική,
αναδείξει νέους προορισμούς,
χρησιμοποιήσει μέρος του νέου τέλους για την προώθηση αυτών των περιοχών.
«Αν το κράτος δεν δείξει νέους προορισμούς, ο ξένος που δεν ξέρει γεωγραφία θα συνεχίσει να ζητά Σαντορίνη», σημείωσε.
Προτάσεις MSC
Η πρόταση της εταιρείας είναι ολοκληρωμένη:
Το κράτος να λανσάρει νέα καμπάνια για νέους προορισμούς.
Να αναβαθμιστούν βασικές υποδομές σε επιλεγμένα νησιά (ενδεικτικά ανέφερε Σύρο, Μήλο, Αμοργό).
Να υπάρξει συντονισμός ώστε εφοπλιστικές εταιρείες και υπουργεία να υλοποιήσουν από κοινού ένα πενταετές σχέδιο.
Η MSC δεσμεύεται ότι, αν υπάρξει τέτοιο πλάνο, θα εντάξει νέους προορισμούς στα δρομολόγιά της.
Η εταιρεία έχει ήδη προχωρήσει:
Φέτος επισκέπτεται 21 νέους προορισμούς
Μείωσε τις προσεγγίσεις στη Σαντορίνη από 70–80 σε μόλις 30
Το κάνει τόσο για να συμβάλει στην αποσυμφόρηση όσο και για να αξιολογήσει ανάγκες υποδομών σε νέα νησιά
Έτσι, όταν η πολιτεία ζητήσει συγκεκριμένες προτάσεις, η MSC θα διαθέτει πλήρη εικόνα. Ένα από τα πιο σημαντικά σημεία της τοποθέτησης ήταν η ανάδειξη ενός προβλήματος που, όπως είπε, κανείς δεν συζητά: Δεν υπάρχουν ξεναγοί. Και αυτό επηρεάζει άμεσα τον τουρισμό και την κρουαζιέρα.
Ο κος Αναστασιάδης δήλωσε ότι η MSC:
είναι πρόθυμη να συνεργαστεί με το Υπουργείο Τουρισμού,
να χρηματοδοτήσει προγράμματα κατάρτισης,
να δώσει προτεραιότητα σε νέους από τις τοπικές κοινωνίες,
και να εγγυηθεί εργασία τριετίας για όσους ολοκληρώσουν το πρόγραμμα.
«Αυτό είναι πρακτική λύση», είπε και πρόσθεσε ότι το κράτος πρέπει πρώτο να ανοίξει τη συζήτηση για τα κενά του συστήματος. Η τοποθέτηση του Κέρι Αναστασιάδη ήταν μια ολοκληρωμένη στρατηγική παρέμβαση: Η MSC Cruises δείχνει ότι δεν αποχωρεί, αλλά αντιθέτως εμβαθύνει την παρουσία της στην Ελλάδα.
Ζητά:
συνεργασία,
προώθηση νέων προορισμών,
ορθολογική χρήση των πόρων,
και λύσεις στα πραγματικά προβλήματα, όπως η έλλειψη ξεναγών.
Και ταυτόχρονα δεσμεύεται:
να επενδύσει,
να ενισχύσει την τοπική οικονομία,
να φέρει 12μηνη λειτουργία,
και να υποστηρίξει την ανάπτυξη νέων προορισμών.
Πηγή: newmoney.gr
















