Ειδήσεις

Πού και πώς θα κάνουν διακοπές οι Γάλλοι την επόμενη χρονιά

Τις τάσεις στα ταξίδια και τους προορισμούς πού θα κάνουν διακοπές οι Γάλλοι την επόμενη χρονιά, αποκαλύπτει η Booking.com.

Οι προβλέψεις της ρίχνουν φως στον τρόπο που οι θέλουν να βιώσουν τον κόσμο, οι ταξιδιώτες από τη Γαλλία.

Ρομαντικές διαμονές και αποδράσεις σε μαγικούς κόσμους
Οι διακοπές μετατρέπονται σε καθηλωτική αφήγηση ιστοριών, όπου μαγικά κάστρα, μυστικιστικά δάση, μεσαιωνικά συμπόσια και χοροί με μασκέ δημιουργούν το σκηνικό για εξαιρετικές «ρομαντικές διαμονές».

Περισσότεροι από ένας στους δύο Γάλλους τουρίστες (55%) ενδιαφέρονται για έναν προορισμό εμπνευσμένο από αυτό το είδος.
Για πολλούς, δεν πρόκειται απλώς για την επίσκεψη σε ένα μέρος. Περισσότεροι από το ένα τρίτο (36%) θα ήθελαν να συμμετάσχουν σε ένα role-playing retreat εμπνευσμένο από το αγαπημένο του παιχνίδι φαντασίας, βιβλίο ή ταινία.
Το 14% θέλει ρητά να συμπεριλάβει αυτή τη δραστηριότητα στα μελλοντικά ταξιδιωτικά του σχέδια.
Η τεχνολογία ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο για αυτό το είδος απόδρασης. Σχεδόν επτά στους δέκα (69%) είναι ανοιχτοί σε προτάσεις που παράγονται από την τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ), είτε πρόκειται για προτάσεις που αντιστοιχούν σε μια φανταστική αισθητική, για απομονωμένες διαμονές άξιες ιστοριών είτε για πραγματικές τοποθεσίες γυρισμάτων.

Ο κόσμος της φαντασίας δεν περιορίζεται πλέον στη μυθοπλασία. Γίνεται ένας πραγματικός ταξιδιωτικός οδηγός, προσφέροντας μαγευτικές αποδράσεις όπου η φαντασία και η περιπέτεια είναι οι πρωταγωνιστές.

Τα δύο τρίτα των Γάλλων ταξιδιωτών (66%) είναι ανοιχτοί στο να κάνουν κράτηση καταλυμάτων βελτιστοποιημένων με ρομποτική.
Τα πρακτικά οφέλη είναι το κύριο κίνητρο. Σχεδόν οι μισοί από όσους ενδιαφέρονται (43%) λένε ότι η παρουσία ρομπότ καθαρισμού θα επηρέαζε την απόφαση κράτησης τους.
Το 37% είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένο με την ιδέα ενός ρομποτικού σεφ.
Σχεδόν το ένα τέταρτο (23%) θα ήθελε τα ρομπότ να φροντίζουν αυτόματα τις οικολογικές πτυχές του καταλύματος.
Αλλά η γοητεία δεν έγκειται μόνο στην ευκολία. Για πολλούς, είναι η καινοτομία (21%) ή ακόμα και η προοπτική να μπορούν να καυχηθούν (15%) ότι έχουν διαμείνει σε ένα ενοικιαζόμενο σπίτι αντάξιο ταινίας επιστημονικής φαντασίας.

Αυτά τα «ανθρωποειδή καταλύματα» θολώνουν τα όρια μεταξύ πρακτικότητας και διασκέδασης, επαναπροσδιορίζοντας την εμπειρία ενοικίασης διακοπών και ανοίγοντας το δρόμο για διαμονές που είναι ταυτόχρονα άνετες και πραγματικά αξέχαστες.

Οι διακοπές την επόμενη χρονιά, θα γίνουν το απόλυτο τεστ συμβατότητας, με πολλούς ταξιδιώτες να σχεδιάζουν να τις χρησιμοποιήσουν για να δοκιμάσουν τη δύναμη των σχέσεων τους, είτε ρομαντικές, φιλικές είτε ακόμα και επαγγελματικές.

Το 62% ταξιδιωτών από τη Γαλλία είναι πρόθυμο να πάει διακοπές με έναν σύντροφο, συνάδελφο ή νέο φίλο, με σκοπό να δοκιμάσουν τη χημεία τους. Οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την αξιολόγηση αυτών των σχέσεων αποδεικνύονται τόσο δημιουργικές όσο και αποκαλυπτικές.
Το 61% θα εξέταζε το ενδεχόμενο να πάει σε μια απομακρυσμένη τοποθεσία για να δει πώς ο σύντροφος τους διαχειρίζεται την ασάφεια και την ταλαιπωρία.
Το 50% ενδιαφέρεται για αποδράσεις αντιστροφής ρόλων, όπου ο συνήθης διοργανωτής παραιτείται από τον έλεγχο και ο εσωστρεφής αναλαμβάνει τα ηνία.
Το 52% θα ήταν πρόθυμο να ταξιδέψει με σημαντικούς περιορισμούς στον προϋπολογισμό, γλωσσικά εμπόδια ή περιορισμένη συνδεσιμότητα.
Το 64% θα επέλεγε να κάνει ένα βήμα πίσω για να δει αν ο σύντροφος τους αναλαμβάνει την πρωτοβουλία να οργανώσει το ταξίδι.
Αυτές οι «δοκιμασίες αναταραχής» υπογραμμίζουν μια αλλαγή στον τρόπο προσέγγισης στις διακοπές. Δεν είναι πλέον απλές αποδράσεις, αλλά γίνονται καθηλωτικοί τρόποι αξιολόγησης της συμβατότητας, της προσαρμοστικότητας και της ομαδικής εργασίας.

Οι ταξιδιώτες της Gen Ζ πειραματίζονται περισσότερο με το 74% να επιλέγει εξατομικευμένα δρομολόγια σχεδιασμένα να προσομοιώνουν τη δυναμική της πραγματικής ζωής και να δοκιμάζουν τις σχέσεις, προς το καλύτερο ή το χειρότερο.

Αναμνήσεις από το τραπέζι: Η κουζίνα ως πολιτιστική βιτρίνα
Τα «σουβενίρ του τραπεζιού» φεύγουν από την πόρτα του ψυγείου για να καταλάβουν το ντουλάπι. Οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο θησαυρούς με προσεγμένο σχεδιασμό, που φέρνουν μια πινελιά προσωπικότητας και εξωτισμού στα καθημερινά τους γεύματα.

Οι Γάλλοι (64%) σκοπεύουν να αγοράσουν επώνυμα μαγειρικά σκεύη ή προϊόντα delicatessen κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, από χειροποίητα βάζα μπαχαρικών μέχρι μπουκάλια χειροποίητου ελαιόλαδου που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως διακόσμηση.
Ένα άλλο 31% θα έφτανε στο σημείο να επιλέξει έναν προορισμό που είναι ιδιαίτερα γνωστός για τα μαγειρικά του προϊόντα ή τα επιτραπέζια σκεύη του.
Αυτή η νέα τάση αφορά τόσο την αναζήτηση νοήματος όσο και την αισθητική. Το ένα τέταρτο (25%) εξηγεί ότι τα βρώσιμα σουβενίρ τους επιτρέπουν να ξαναζούν τον προορισμό τους με κάθε γεύμα.
Το 25% τα εκτιμά για την χειροποίητη, βιώσιμη και παραδοσιακή τους διάσταση.
Για άλλους, η αποκλειστικότητα και το στυλ κάνουν τη διαφορά.
Το 15% παραδέχεται ότι επιλέγει τον προορισμό του για να ανακαλύψει σπάνια σουβενίρ, σκεύη περιορισμένης έκδοσης ή συσκευασίες που φαίνονται τόσο κομψές σε ένα ράφι όσο και στα social media.

Το oδικό ταξίδι επανεφευρέθηκε: Τα κοινόχρηστα ταξίδια επιβάλλονται στον δρόμο
Το κλασικό οδικό ταξίδι παίρνει μια νέα τροπή το 2026, ξεπερνώντας τις παραδοσιακές συνοδείες με οικογένεια ή φίλους για να ευνοήσει τον αυθορμητισμό, την ανακάλυψη και τη γνωριμία με νέους συνταξιδιώτες.

Το ταξίδι δεν περιορίζεται πλέον στην οδήγηση. Γίνεται ένας πραγματικός χώρος για σύνδεση και αξέχαστες εμπειρίες με άλλους.

Έτσι, το 82% των Γάλλων δηλώνει υπέρ της κοινής χρήσης αυτοκινήτου κατά τη διάρκεια των διακοπών.
Το 43% θα ήταν έτοιμο να χρησιμοποιήσει μια εφαρμογή για να βρει άλλους ταξιδιώτες που ακολουθούν μια παρόμοια διαδρομή.
Η ελκυστικότητα είναι σαφής. Οι Γάλλοι έλκονται από οδικά ταξίδια που συνδυάζουν αυθορμητισμό και ευελιξία (75%), προσφέρουν την ευκαιρία να γνωρίσουν νέους ανθρώπους (77%) και την ευκαιρία να οδηγήσουν εναλλάξ (72%).
Για τους μη οδηγούς ειδικότερα, η κοινή χρήση αυτοκινήτου και τα αυτόνομα οχήματα μετατρέπουν τις προηγουμένως απρόσιτες διαδρομές σε κοινές περιπέτειες, ενισχύοντας την αίσθηση ελευθερίας.

Και εδώ οι νεότερες γενιές πρωτοστατούν. Το 76% της Gen Z είναι πρόθυμο να χρησιμοποιήσει αυτόνομα οχήματα ή τεχνητή νοημοσύνη για να σχεδιάσει τα δρομολόγια του, σε σύγκριση με μόλις το 35% των Baby Boomers.
Η τεχνολογία συνεχίζει να διευρύνει τις δυνατότητες στους δρόμους, με το 47% να χρησιμοποιεί της ΑΙ ή την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη για να δημιουργήσει γραφικά, εκτός των συνηθισμένων δρομολόγια, τέλεια προσαρμοσμένα στις ταξιδιωτικές τους επιθυμίες.
Ο συνδυασμός της τεχνολογίας και των κοινωνικών ευκαιριών ανατρέπει την έννοια του οδικού ταξιδιού, καθιστώντας το μια εμπειρία που συνδυάζει την εξερεύνηση, την ευθυμία και μια βαθιά προσωπική προσέγγιση.

Περισσότεροι από το ένα τρίτο (35%) των Γάλλων εξετάζει το ενδεχόμενο αλλαγής ή ακύρωσης των σχεδίων του εάν ένας πνευματικός οδηγός του έλεγε ότι η χρονική στιγμή ήταν δυσμενής.
Το 30% επηρεάζεται από μια αστρολογική προειδοποίηση.
Το 28% θα προσάρμοζε το ταξίδι του εάν ο Ερμής ήταν ανάδρομος.
Πέρα από αυτές τις κοσμικές προσαρμογές, πολλοί τουρίστες από τη χώρα της Δυτικής Ευρώπης αναζητούν ενεργά εμπειρίες που ευθυγραμμίζονται με μυστικιστικά ή ζώδια.

Περισσότεροι από το ένα τέταρτο (27%) λαμβάνει υπόψη αυτές τις επιρροές κατά τον προγραμματισμό των διακοπών τους, είτε με βάση τις φάσεις της σελήνης είτε τα ηλιοστάσια, είτε επισκεπτόμενοι μέρη γνωστά για την ενέργειά τους.
Η Gen Ζ (59%) και οι Millennials (37%) είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι σε αυτή την πνευματική διάσταση, αποδεικνύοντας ότι για τις νεότερες γενιές, η πορεία προς την αυτογνωσία μπορεί κάλλιστα να είναι γραμμένη στα άστρα.

Στάση ομορφιάς: Το ταξίδι ευεξίας, αφιερωμένο στην επιδερμίδα με τη δύναμη της τεχνολογίας
Το 73% των Γάλλων ταξιδιωτών είναι έτοιμο να κάνει κράτηση για μια «στάση ομορφιάς», δηλαδή ένα ταξίδι που συνδυάζει διάφορες στοχευμένες θεραπείες, προσαρμοσμένες στις συγκεκριμένες ανάγκες του δέρματός τους.
Αυτό που κάποτε ήταν απλές αποδράσεις σε σπα μετατρέπεται σε υψηλής τεχνολογίας, εξατομικευμένες εμπειρίες, με επίκεντρο το μεγαλύτερο όργανο του σώματος, το δέρμα.
Σχεδόν οι μισοί (47%) θα εξέταζαν ακόμη και το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν την ΑΙ για να εντοπίσουν προορισμούς που ταιριάζουν απόλυτα στις ανάγκες του δέρματός τους.

Η ελκυστικότητα της εξατομίκευσης δεν ήταν ποτέ μεγαλύτερη. Το 61% των Γάλλων ταξιδιωτών δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για εξατομικευμένους σταθμούς ενυδάτωσης προσαρμοσμένους στο τοπικό κλίμα και τη σωματική τους δραστηριότητα.
Περισσότεροι από τους μισούς (51%) γοητεύονται από έξυπνους καθρέφτες ικανούς να αναλύουν τους πόρους και τα επίπεδα ενυδάτωσης για να παρέχουν συμβουλές περιποίησης δέρματος σε πραγματικό χρόνο.
Η βελτιστοποίηση του ύπνου βρίσκεται επίσης στο επίκεντρο, με το 63% να προσελκύονται από σουίτες σχεδιασμένες με φωτισμό και ηχητική ατμόσφαιρα συγχρονισμένη με τον κιρκάδιο ρυθμό, προωθώντας την ξεκούραση και την αναγέννηση του δέρματος.
Από τις αρχαίες τελετουργίες σπα μέχρι τις προηγμένες εξετάσεις DNA και μικροβιώματος, τα κέντρα ομορφιάς εγκαινιάζουν μια νέα εποχή τουρισμού ευεξίας με επίκεντρο το δέρμα, όπου ο στόχος δεν είναι πλέον απλώς η αναζωογόνηση, αλλά η επιστροφή στο σπίτι ορατά αναζωογονημένη.

Χαλαρωτικές απασχολήσεις: Διακριτικά χόμπι για αυξημένη ηρεμία
Η σιωπή θα είναι χρυσός το 2026, καθώς και οι τουρίστες από τη Γαλλία, επιδιώκουν να αντικαταστήσουν τη φασαρία της καθημερινότητας με την καταπραϋντική ηρεμία της φύσης, για να βρουν την εσωτερική τους ηρεμία.

Το 39% πηγαίνει διακοπές ειδικά για να νιώσουν πιο κοντά στη φύση (συμπεριλαμβανομένου του 33% της Gen Ζ).
Tο 31% δίνει προτεραιότητα σε πιο χαλαρωτικές δραστηριότητες αναψυχής κατά τη διάρκεια των διακοπών τους. Αναζητούν αναζωογονητικές τελετουργίες που δίνουν έμφαση στην υπομονή, την περισυλλογή και τη χαλάρωση.
Από την παρατήρηση εντόμων και πουλιών μέχρι το ψάρεμα ή την αναζήτηση τροφής, οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο για δραστηριότητες που ενισχύουν μια βαθιά σύνδεση με το περιβάλλον και μια προσεκτική παρατήρηση της φύσης.

Το 62% θα πήγαινε για παρατήρηση πεταλούδων ή εντόμων, το 68% θα πήγαινε για ψάρεμα ή παρατήρηση πουλιών και το 54% θα ενδιαφερόταν να μείνει σε ένα ξενοδοχείο που προσφέρει τοπική τροφή για αναζήτηση τροφής, καθώς αυτές οι δραστηριότητες προσφέρουν έναν τρόπο να συνδεθούν πιο βαθιά με το περιβάλλον τους.

Ακόμα και σε αυτή την αναζήτηση ηρεμίας, η τεχνολογία διευκολύνει διακριτικά: οι εφαρμογές επιτρέπουν την αναγνώριση πουλιών και πεταλούδων σε πραγματικό χρόνο, ενώ τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης προτείνουν μονοπάτια, οικοτόπους ή εποχιακούς τόπους μετανάστευσης.
Επιβραδύνοντας τους ρυθμούς τους και αφήνοντας τη φύση να καθοδηγεί τα βήματά τους, οι ταξιδιώτες επαναπροσδιορίζουν τον τρόπο επαναφόρτισης, βρίσκοντας ηρεμία όχι αυξάνοντας τις δραστηριότητες, αλλά μαθαίνοντας να κάνουν λιγότερα.

 

Ταξίδι μέσα στο χρόνο: Όταν οι αναμνήσεις γίνονται προορισμοί
Την επόμενη χρονιά, η νοσταλγία δεν θα αρκείται πλέον στο να μένει στο παρελθόν. Θα γίνει ένα μέρος στο οποίο θα είναι δυνατή η επιστροφή, χάρη στις τεχνολογικές εξελίξεις.

Με τη χαρτογράφηση φωτογραφιών και τις πλατφόρμες παρακολούθησης πολιτιστικής κληρονομιάς με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, οι αναμνήσεις μετατρέπονται σε καρτ ποστάλ και τα παλιά στιγμιότυπα σε ταξιδιωτικά δρομολόγια. Οι ταξιδιώτες θα μπορούν να εντοπίσουν το ακριβές σημείο και να ταξιδέψουν ξανά εκεί.

Για πολλούς, αυτά τα ταξίδια είναι βαθιά συναισθηματικά φορτισμένα, καθοδηγούμενα από την επιθυμία να ξαναζήσουν σημαντικές στιγμές και να τις μοιραστούν με αγαπημένα πρόσωπα.

Περισσότεροι από τους μισούς Γάλλους ταξιδιώτες (54%) λένε ότι θα εξέταζαν το ενδεχόμενο να αναδημιουργήσουν μια ανάμνηση ή φωτογραφία χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για να εντοπίσουν την ακριβή τοποθεσία όπου τραβήχτηκε πριν ταξιδέψουν.
Σχεδόν οι μισοί (48%) λένε ότι το κύριο κίνητρό τους θα ήταν να ξαναζήσουν την ανάμνηση με την οικογένεια ή στενούς φίλους.
Το 40% έλκεται από προορισμούς που τους κάνουν να αισθάνονται νέοι, συνδεδεμένοι ή σαν στο σπίτι τους.
Σχεδόν το ένα τρίτο (27%) θεωρεί ακόμη και αυτά τα ταξίδια ως σημαντικά βήματα για να αναλογιστούν την προσωπική τους ανάπτυξη, να επανασυνδεθούν με παλιούς γνωστούς (28%) ή να κλείσουν ένα κεφάλαιο επανεξετάζοντας μέρη που συνδέονται με δύσκολες αναμνήσεις (20%).
Αυτό που κάνει αυτή την τάση μοναδική είναι ο τρόπος με τον οποίο η τεχνολογία τροφοδοτεί την αιώνια ανθρώπινη ανάγκη να θυμάται.
Πέρα από τη νοσταλγία, οι τουρίστες αξιοποιούν την καινοτομία για να επανασυνδεθούν με τις ρίζες τους, να χτίσουν συνδέσεις γενεών μέσω ιστοριών ή ακόμα και να αναδημιουργήσουν φωτογραφίες για να τις μοιραστούν με έναν τρόπο που είναι διαχρονικός και καινοτόμος.

 

Νέοι εορτασμοί: Ταξίδια που τιμούν προσωπικά επιτεύγματα
Το 2026, οι ταξιδιώτες θα ξαναγράψουν τους κανόνες του «πότε» και του «γιατί». Τα ταξίδια δεν περιορίζονται πλέον σε γάμους, γαμήλια ταξίδια, γενέθλια ή γεννήσεις.
Σήμερα, τα ορόσημα είναι βαθιά προσωπικά, σε ένα πλαίσιο όπου οι κοινωνικοί κανόνες συνεχίζουν να εξελίσσονται.

Περισσότεροι από τα δύο τρίτα των Γάλλων ταξιδιωτών (70%) δεν χρειάζονται λόγο για να κλείσουν ένα ταξίδι.
Περισσότεροι από ένας στους πέντε (23%) θα ταξίδευαν σε έναν προορισμό των ονείρων τους χωρίς να περιμένουν ένα προσωπικό επίτευγμα για το ταξίδι.
Αυτό το νέο κύμα «εορταστικών» ταξιδιών δείχνει πώς οι ταξιδιώτες επιλέγουν να γιορτάσουν τα προσωπικά τους επιτεύγματα με τον δικό τους τρόπο, χρησιμοποιώντας τα ταξίδια ως έναν τρόπο για να επιβάλουν την ατομικότητά τους.

7 στους 10 (70%) δικαιολογούν την κράτηση μιας διαμονής απλώς επειδή εργάστηκαν σκληρά και το αξίζουν.
Άλλα κίνητρα εμφανίζονται επίσης, είναι η λήψη απροσδόκητης επιστροφής φόρου (13%), ο εορτασμός μιας νέας δουλειάς ή προαγωγής (12%), η εύρεση λύσης μετά από έναν χωρισμό (11%) ή η επίδειξη ενός νέου ντυσίματος (5%).
Τα επιτεύγματα υγείας και ευεξίας έχουν επίσης σημασία, με το 19% ταξιδεύει για να γιορτάσει ορόσημα όπως η απεξάρτηση ή μια σωματική μεταμόρφωση .
Στον πυρήνα τους, αυτοί οι «νέοι εορτασμοί» αφορούν τα ταξίδια για ό,τι φέρνει ευτυχία, την αποδοχή της ατομικότητας και την παροχή δυνατότητας σε όλους να είναι ο πλήρης εαυτός τους, χωρίς συμβιβασμούς.

Διεθνείς προορισμοί που προτιμούν οι Γάλλοι ταξιδιώτες
Παραλία Μιραμάρ, Φλόριντα
Πορτ Αράνσας, Τέξας
Σεβιέρβιλ, Τενεσί
Γκαλφ Σορς, Αλαμπάμα
Όραντζ Μπιτς, Αλαμπάμα
Γκάτλινμπεργκ, Τενεσί
Μπρέκενριτζ, Κολοράντο
Λίμνη Big Bear, Καλιφόρνια
Παρκ Σίτι, Γιούτα
Νησί Χίλτον Χεντ, Νότια Καρολίνα

Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί της Γαλλίας σε διεθνείς ταξιδιώτες
Μαλακόφ, Ιλ-ντε-Φρανς
Limonest, Ωβέρνη-Ρον-Αλπ
Καντόμπρε, Οξιτανία
Μάν, Προβηγκία-Άλπεις-Κυανή Ακτή
Πλεστέν-λε-Γκρέβ, Βρετάνη
Κρεμλίν-Μπισέτρ, Ιλ-ντε-Φρανς
Λα Γκιγιοτιέρ, Ωβέρνη-Ρον-Αλπ
Τουρέτ, Προβηγκία-Άλπεις-Κυανή Ακτή
Λα Πλάιν Ταραντέιζ, Ωβέρνη-Ρον-Αλπ
Νησί Λεβάντ, Προβηγκία-Άλπεις-Κυανή Ακτή

Πηγή: tourismtoday.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου