Ειδήσεις

“Καμπανάκι” για τους επιβάτες αεροπορικών μεταφορών – Εκτίθενται σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα ρύπανσης

Τον “κώδωνα του κινδύνου” κρούουν οι επιστήμονες για τα υψηλά επίπεδα ρύπανσης, στα οποία εκτίθενται οι επιβάτες αεροπορικών εταιριών, καθώς σύμφωνα με τα ευρήματα μελέτης εισπνέουν συγκεντρώσεις εξαιρετικά λεπτών σωματιδίων, μη ορατά και ανιχνεύσιμα από συμβατικές τεχνικές και μεθόδους, τα οποία είναι ιδιαίτερα επιβλαβή για την υγεία.

Μια ομάδα Γάλλων ερευνητών, μεταξύ των οποίων και ερευνητές από το Université Paris Cité, κατασκεύασε μια συσκευή που μεταφέρθηκε μαζί με επιβάτες από το αεροδρόμιο Charles de Gaulle του Παρισιού σε ευρωπαϊκούς προορισμούς. Η συσκευή τοποθετήθηκε σε ένα κενό κάθισμα στις μπροστινές σειρές ή στην κουζίνα του αεροσκάφους, όπως αναφέρει σε δημοσίευμά της η The Guardian.

Τα εξαιρετικά λεπτά σωματίδια είναι αόρατα και συχνά δεν ανιχνεύονται από τις συμβατικές τεχνικές παρακολούθησης, και ως εκ τούτου δεν καλύπτονται από τους νόμους περί ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Το 2021, το Ολλανδικό Συμβούλιο Υγείας και ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) υπογράμμισαν τα αυξανόμενα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι τα εξαιρετικά λεπτά σωματίδια βλάπτουν την υγεία μας. Πρόκειται για 75 μελέτες, οι περισσότερες από τις οποίες αναφέρονται σε φλεγμονή των πνευμόνων, αρτηριακή πίεση και καρδιακά προβλήματα, καθώς και σε κινδύνους για την ανάπτυξη εμβρύων. Ωστόσο, λόγω τεχνικών διαφορών μεταξύ των μελετών, ο ΠΟΥ δεν μπόρεσε να καθορίσει ένα πρότυπο.

Έκτοτε, μια μελέτη σε σχεδόν 11 εκατομμύρια άτομα στην Ολλανδία διαπίστωσε ότι η έκθεση σε υπερλεπτά σωματίδια για αρκετά χρόνια συνδέεται με πρόωρους θανάτους, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου του πνεύμονα.

Υπήρχαν κάποια καλά νέα για τους επιβάτες των αεροσκαφών. Η ρύπανση από εξαιρετικά λεπτά σωματίδια στην καμπίνα ήταν πολύ χαμηλή όταν τα αεροσκάφη πετούσαν σε σχετικά καθαρό αέρα. Στο έδαφος, ωστόσο, η κατάσταση ήταν διαφορετική.

Στη νέα μελέτη, οι μεγαλύτερες συγκεντρώσεις εξαιρετικά λεπτών σωματιδίων καταγράφηκαν κατά την επιβίβαση των επιβατών και κατά την τροχοδρόμηση των αεροσκαφών. Κατά μέσο όρο, τα επίπεδα ήταν υπερδιπλάσια από αυτά που ο ΠΟΥ ορίζει ως υψηλά. Αυτός ο μολυσμένος αέρας απομακρυνόταν σταδιακά από την καμπίνα μετά την απογείωση, αλλά αυξανόταν ξανά κατά την προσγείωση, πιθανώς λόγω των υψηλών συγκεντρώσεων κοντά στις διαδρομές πτήσης και κάτω από τον άνεμο των αεροδρομίων. Το ίδιο μοτίβο παρατηρήθηκε και στα αεροδρόμια προορισμού.

Παρόμοια ήταν η εικόνα και για τον μαύρο άνθρακα, ή τα σωματίδια αιθάλης. Αυτά ήταν επίσης τα υψηλότερα όταν το αεροσκάφος βρισκόταν στο αεροδρόμιο.

Αυτό αποτελεί σοβαρό πρόβλημα, δεδομένου ότι, σε παγκόσμιο επίπεδο, ο αριθμός των επιβατών αεροπορικών μεταφορών αναμένεται να ξεπεράσει τα 5 δισεκατομμύρια φέτος για πρώτη φορά. Τα αεροσκάφη παραμένουν σχετικά ρυπογόνα, με ελάχιστους ελέγχους σε σύγκριση με την οδική κυκλοφορία και τη βιομηχανία.

Μια ξεχωριστή ανασκόπηση μελετών για την υγεία διαπίστωσε έλλειψη έρευνας σχετικά με τις επιπτώσεις της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που εισπνέουν περισσότερα από 2 εκατομμύρια πολίτες και στρατιωτικό προσωπικό που εργάζονται σε αεροδρόμια σε όλο τον κόσμο.

Τα εξαιρετικά λεπτά σωματίδια από το αεροδρόμιο Charles de Gaulle δεν εισπνέονται μόνο από τους ανθρώπους στο αεροδρόμιο, αλλά εξαπλώνονται και στις γειτονικές κοινότητες. Η συγκέντρωσή τους σε απόσταση 1 χλμ. από το αεροδρόμιο ήταν παρόμοια με εκείνη που εισπνέεται λίγα μέτρα μακριά από τον πολυσύχναστο περιφερειακό δρόμο του Παρισιού.

Στο αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου, τα εξαιρετικά λεπτά σωματίδια σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από τον περιμετρικό φράχτη ήταν περισσότερα από εκείνα που βρίσκονται δίπλα στους πιο πολυσύχναστους δρόμους του κεντρικού Λονδίνου.

Τα υπερλεπτά σωματίδια από το αεροδρόμιο Charles de Gaulle μπορούσαν να ανιχνευθούν σε απόσταση μεγαλύτερη των 5 χλμ. Στο Λονδίνο, τα υπερλεπτά σωματίδια από το αεροδρόμιο Heathrow μπορούσαν να ανιχνευθούν σε ολόκληρο το δυτικό και κεντρικό Λονδίνο, γεγονός που σημαίνει ότι εισπνέονται από εκατομμύρια ανθρώπους.

Πηγή: money-tourism.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου