Τοπικές Ειδήσεις

«Κόκκινο» χτυπά πλέον η κίνηση στους δρόμους της Ρόδου

• Ατελείωτες ουρές χιλιομέτρων σχηματίζονται τις Κυριακές στην Ε.Ο. Ρόδου-Λίνδου, στο ρεύμα καθόδου, από την Ι.Μ. Παναγίας Τσαμπίκας ως το Φαληράκι • Απροσπέλαστο το κέντρο, όπου συντελείται κυκλοφοριακό χάος

Στο pick της τουριστικής σεζόν στα μέσα Ιουλίου και με τη Ρόδο να σφύζει από τουρισμό, επικρατεί το αδιαχώρητο στους δρόμους με την κατακόρυφη αύξηση των οχημάτων. Με τεράστιο μποτιλιάρισμα διεξάγεται πλέον η κίνηση στο οδικό δίκτυο του νησιού, όχι μόνο στο κέντρο της πόλης, όπου εκεί προκαλείται κυριολεκτικά κυκλοφοριακό «έμφραγμα», αλλά και στην Εθνική Οδό Ρόδου-Λίνδου, όπως και στη λεωφόρο Ηρακλειδών.


Στην περίπτωση της μεγαλύτερης οδού του νησιού στο ανατολικό τμήμα του νησιού, στην Ε.Ο. Ρόδου-Λίνδου, η καθημερινή διέλευση των χιλιάδων οχημάτων που διακινούνται, με κορύφωση τις Κυριακές, που γίνεται και η μεγάλη έξοδος των ντόπιων εκδρομέων αναζητώντας ανάσα δροσιάς στις παραλίες, μαζί με τους χιλιάδες τουρίστες που εξερευνούν τις ομορφιές του νησιού με ενοικιαζόμενα οχήματα, γουρούνες, mini bus και παράλληλα τα μέσα μεταφοράς (λεωφορεία, ταξί), αλλά και τους επαγγελματίες που είτε πηγαίνουν στην εργασία τους είτε σχολάνε και παίρνουν τον δρόμο της επιστροφής, η κίνηση θυμίζει αθηναϊκές λεωφόρους. Οι οδηγοί πηγαίνουν σημειωτόν και για μία απόσταση που υπό κανονικές συνθήκες χρειάζεται 40 λεπτά με το αυτοκίνητο, τώρα απαιτείται περίπου 1 ώρα και 30 λεπτά.
Οι ουρές χιλιομέτρων που σχηματίζονται ειδικά κάθε Κυριακή στο ρεύμα ανόδου από τη Ρόδο προς τα χωριά τις ώρες αιχμής, από τις 11.30 π.μ. κι έπειτα, και στην επιστροφή στο ρεύμα καθόδου, από τις 7 παρά το απόγευμα ως τις 23.00, είναι ασύλληπτες για τα δεδομένα της Ρόδου, με κυκλοφοριακή συμφόρηση και καθυστερήσεις να επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο τέτοια εποχή. Ειδικά στο ύψος ακριβώς μετά τον Αρχάγγελο και πριν την Ιερά Μονή της Παναγίας Τσαμπίκας ως τα Κολύμπια στο ύψος των φωτεινών σηματοδοτών κι εν συνεχεία ως το Φαληράκι και το Τσαΐρι, οι ουρές που σχηματίζουν τα αυτοκίνητα και τα λεωφορεία είναι σαν «ποτάμι» και κινούνται με εξαιρετικά χαμηλές ταχύτητες, με τα νεύρα των οδηγών να δοκιμάζονται.




Τεράστιος είναι ο φόρτος μετακίνησης και στη λεωφόρο Ηρακλειδών στη δυτική πλευρά του νησιού, λόγω και του αεροδρομίου «Διαγόρας», με τις δεκάδες πτήσεις καθημερινά στην αιχμή της τουριστικής περιόδου και την τεράστια διέλευση των κάθε είδους οχημάτων (δίκυκλα, τετράκυκλα, ταξί κι ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα, τα μεγάλα οχήματα όπως τα τουριστικά λεωφορεία και η αύξηση των δρομολογίων στα λεωφορεία της γραμμής), καθώς και της τουριστικής ζώνης Ιξιάς- Ιαλυσού.
Όσο για το ιστορικό κέντρο της πόλης, χρόνο με τον χρόνο η κατάσταση με το κυκλοφοριακό πρόβλημα και την έλλειψη χώρων στάθμευσης, γίνεται ολοένα και πιο απελπιστική και πληθαίνουν πλέον οι φωνές που προτείνουν κλείσιμο του ιστορικού κέντρου για τα οχήματα, ώστε να αποσυμφορηθεί η κατάσταση και να μην δημιουργείται το κυκλοφοριακό κομφούζιο. Διπλοπαρκαρισμένα οχήματα, στάθμευση πάνω σε διαβάσεις πεζών, ράμπες ΑμεΑ και κίτρινες γραμμές, παρκαρισμένα μηχανάκια πάνω στα πεζοδρόμια που γίνονται απροσπέλαστα για τους πεζούς, είναι η εικόνα που αντικρύζει καθημερινά όποιος επιχειρήσει να κατέβει στο κέντρο, αφού εννοείται ότι οι χώροι στάθμευσης είναι είδος προς εξαφάνιση.
«Οι δρόμοι δεν μπορούν να αυξηθούν. Η κίνηση αυξάνεται λόγω του τουρισμού, τα οχήματα αυξάνονται, τα δρομολόγια των λεωφορείων αυξάνονται, τα δίκυκλα κ.λπ. αυξάνονται. Είναι ξεκάθαρο ότι δεν μπορούμε να συνυπάρξουμε όλοι μαζί με ασφάλεια. Οι παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν και χωρίς να σκέφτονται το πολιτικό κόστος. Είναι αναγκαίο να γίνει ένας μόνιμος σχεδιασμός, με ορίζοντα τα επόμενα έτη και τις επόμενες δημοτικές αρχές (όποιες κι αν είναι), ώστε να γνωρίζουμε πώς θα χρησιμοποιούμε τους δρόμους. Οι κυκλικοί κόμβοι είναι ένα θετικό βήμα, αλλά δεν επαρκεί από μόνο του, σαν μέτρο. Κι από την άλλη, δεν μπορεί το κέντρο της πόλης να είναι ένα ατελείωτο πάρκινγκ. Υπάρχουν μελέτες και δεν έχουν εφαρμοστεί ποτέ. Πρέπει να αποφασίσουν οι τοπικές αρχές για μία οριστική λύση, τόσο για το κυκλοφοριακό, όσο και για το πάρκινγκ. Είναι ξεκάθαρο ότι δεν πάει άλλο…», είχε δηλώσει προσφάτως στη «δ» ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδηγών Δωδεκάνησου, Στέφανος Πορτσέλλη.

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

  • referi    15.07.2025 09:55

    φωνή βοωόντος εν τη ερήμω…..

Σχολιασμός άρθρου