Τον κώδωνα του κινδύνου για τη βιωσιμότητα του ελληνικού τουρισμού σε σχέση με τους υδατικούς πόρους κρούει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων, Γιώργος Πελεκανάκης, με δημόσια ανάρτησή του στο Facebook υπό τον τίτλο «Νερό και τουρισμός: ο πιο κρίσιμος πόρος της επόμενης δεκαετίας».
Όπως επισημαίνει, για δεκαετίες ο ελληνικός τουρισμός αναπτύχθηκε με την παραδοχή ότι το νερό είναι φθηνό και άφθονο. «Σήμερα, αυτή η παραδοχή καταρρέει. Και μαζί της καταρρέει και η ιδέα ότι ο τουρισμός μπορεί να συνεχίσει να αναπτύσσεται χωρίς να λογαριάζει τα φυσικά του όρια», σημειώνει χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον κ. Πελεκανάκη, το νερό εξελίσσεται στον πιο κρίσιμο στρατηγικό πόρο για τον τουρισμό την επόμενη δεκαετία, προειδοποιώντας ότι όποιος αγνοεί τη νέα πραγματικότητα απλώς μεταθέτει το πρόβλημα στο μέλλον. Η αυξανόμενη πίεση στους υδατικούς πόρους, όπως αναφέρει, δεν αφορά πλέον μόνο νησιωτικούς ή καθαρά τουριστικούς προορισμούς.
Ιδιαίτερη αναφορά κάνει στις μεγάλες πόλεις, όπου –όπως τονίζει– αναπτύσσεται μια λιγότερο ορατή αλλά εξίσου έντονη μορφή πίεσης λόγω της ραγδαίας εξάπλωσης της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Περιοχές του αστικού ιστού με υψηλή συγκέντρωση καταλυμάτων τύπου Airbnb φιλοξενούν πλέον πληθυσμό επισκεπτών που υπερβαίνει κατά πολύ τον μόνιμο πληθυσμό, χωρίς όμως να έχει προηγηθεί αντίστοιχη αναβάθμιση των υποδομών ύδρευσης.
«Το ερώτημα δεν είναι αν ο τουρισμός πρέπει να μειώσει το αποτύπωμά του στο νερό. Αυτό είναι δεδομένο», αναφέρει ο πρόεδρος της ΠΟΔΙΞ. Κατά τον ίδιο, το κρίσιμο ζήτημα είναι ποιοι φορείς και ποιες επιχειρήσεις θα κινηθούν έγκαιρα και ποιοι θα αναγκαστούν να ακολουθήσουν εκ των υστέρων, υπό την πίεση εξελίξεων, κανονιστικών παρεμβάσεων και κοινωνικών αντιδράσεων.
Ο κ. Πελεκανάκης εκτιμά ότι την επόμενη δεκαετία το νερό θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα για το ποιοι προορισμοί και ποιες τουριστικές επιχειρήσεις θα αντέξουν στον χρόνο. «Αν θέλουμε έναν τουρισμό που να έχει μέλλον, οφείλουμε να μιλήσουμε καθαρά: το νερό δεν είναι ανεξάντλητο», υπογραμμίζει, προσθέτοντας ότι η αλόγιστη διαχείρισή του δεν απειλεί μόνο το περιβάλλον αλλά και τον ίδιο τον τουρισμό ως οικονομική δραστηριότητα.
Το μήνυμα καταλήγει με ένα σαφές δίλημμα: «Ή θα κάνουμε το νερό μέρος της στρατηγικής μας τώρα ή θα το βρούμε μπροστά μας ως κρίση αργότερα», θέτοντας το ζήτημα της υδατικής επάρκειας στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου για το μέλλον του ελληνικού τουρισμού.
Πηγή: tornosnews.gr















