Δύο στους πέντε Βρετανούς σχεδιάζουν να περιορίσουν τα ταξίδια στο εξωτερικό το 2026, σύμφωνα με έρευνα της πλατφόρμας YouGov. Ο λόγος; το αυξανόμενο κόστος και η οικονομική αβεβαιότητα, που αναδιαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές προσεγγίζουν τα διεθνή ταξίδια.
Πιο ευαίσθητοι στις ανατιμήσεις που επηρεάζουν τα ταξίδια είναι οι Γενιές Gen Z (56%) και οι Millennials (54%). Το ποσοστό πέφτει στο 45% για τη Generation X και στο 41% για τους Baby Boomers.
Παρά τη διαχρονική επιθυμία για εξερεύνηση, οι οικονομικές πιέσεις οδηγούν τους Βρετανούς ταξιδιώτες σε περισσότερο «σφιχτές» επιλογές. Ένας στους τρεις ταξίδεψε λιγότερο μέσα στο 2025, ενώ σχεδόν οι μισοί (48%) δηλώνουν ότι το αυξημένο κόστος επηρέασε σημαντικά τα σχέδιά τους.
Εκτός των προσωπικών παραγόντων, οι υψηλότερες τιμές αποτελούν τον βασικό λόγο μείωσης των διεθνών ταξιδιών — την ώρα που οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αναφέρθηκαν μόλις από το 3% των συμμετεχόντων.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών εντοπίζονται στις μεταφορές (58%) και τη διαμονή (50%). Ως αποτέλεσμα, το ένα τρίτο των Βρετανών να κλείνει πλέον αεροπορικά εισιτήρια πολύ νωρίτερα για να εξασφαλίσει χαμηλότερες τιμές, ενώ τρεις στους δέκα επιλέγουν φθηνότερους προορισμούς.
Παρότι περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα Βρετανούς ταξιδεύουν στο εξωτερικό κάθε χρόνο, η YouGov εκτιμά ότι, εφόσον οι κλασικοί προορισμοί όπως η Ιταλία ή η Γαλλία θεωρηθούν απλησίαστοι, αρκετοί μπορεί να στραφούν σε οικονομικότερες λύσεις, όπως τα city breaks στο εσωτερικό.
Όσον αφορά τις επιλογές διαμονής, οι παραδοσιακές ξενοδοχειακές μονάδες παραμένουν κυρίαρχες (55%). Short-term rentals τύπου Airbnb και all-inclusive θέρετρα προτιμώνται από τρεις στους δέκα, ενώ το 11% επιλέγει κρουαζιέρα. Ωστόσο, τα πακέτα διακοπών δεν αποτελούν πλέον την πλειοψηφία των προτιμήσεων σε καμία από τις τέσσερις εισοδηματικές κατηγορίες.
Στην αξιολόγηση 10 δημοφιλών προορισμών, οι ταξιδιώτες θεωρούν τις ΗΠΑ ως τον χειρότερο σε σχέση ποιότητας-τιμής (43%), λόγω δασμών, απόστασης και γενικότερης αίσθησης υψηλού κόστους. Αντίθετα, η Ισπανία αναδείχθηκε κορυφαίος προορισμός ενδιαφέροντος, με την Ιταλία, την Ελλάδα και την Πορτογαλία να ακολουθούν. Στη δεκάδα περιλαμβάνονται επίσης η Γαλλία, η Ιρλανδία, ο Καναδάς, η Γερμανία, η Νορβηγία και η Ιαπωνία.
Η Sarika Rana, επικεφαλής καταναλωτικών insights της YouGov UK, σχολίασε: «Καθώς πλησιάζουμε το 2026, ολοένα και περισσότεροι ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν τα διεθνή ταξίδια με πιο μεθοδικό και προσανατολισμένο στην αξία τρόπο. Η επιθυμία για ανακαλύψεις παραμένει, όμως το αυξανόμενο κόστος και η οικονομική αβεβαιότητα οδηγούν αρκετούς στο να επαναξιολογήσουν το πώς, πότε και γιατί ταξιδεύουν».
Πηγή: tornosnews.gr















