Στη δημιουργία νέας πλατφόρμας για όλα τα οχήματα προχωρεί η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, όπου θα εμφανίζεται η πραγματική κατάσταση για κάθε αυτοκίνητο, μοτοσικλέτα ή φορτηγό. Σε αυτήν θα φαίνεται εάν, για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο είναι ασφαλισμένο, πότε πέρασε τελευταία φορά ΚΤΕΟ, εάν έχουν πληρωθεί τα τέλη κυκλοφορίας, εάν είναι σε ακινησία κ.λπ. Επίσης, θα υπάρχουν τα στοιχεία των ιδιοκτητών, το έτος κατασκευής του οχήματος και γενικά όλες οι πληροφορίες που μπορεί να χρειάζονται οι ενδιαφερόμενες Αρχές κατά τον έλεγχο. Τα στοιχεία αυτά θα ενημερώνονται από διάφορες βάσεις δεδομένων μέσω διαλειτουργικότητας και θα έχουν πρόσβαση τόσο η φορολογική διοίκηση όσο και η Αστυνομία.
Τα εκατοντάδες χιλιάδες οχήματα που εντοπίστηκαν με παραβάσεις στις διασταυρώσεις που πραγματοποιήθηκαν το προηγούμενο διάστημα κατέδειξαν την ανάγκη καλύτερου ελέγχου απ’ όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, καθώς δεν είναι δυνατόν να κυκλοφορούν 700.000 αυτοκίνητα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και περίπου 300.000 ανασφάλιστα. Μάλιστα, όσοι εντοπίστηκαν με παραβάσεις θα πρέπει μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου να τις τακτοποιήσουν, καθώς τα πρόστιμα θα είναι τσουχτερά.
Από τους ελέγχους εντοπίστηκαν:
700.000 οχήματα που δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ,
243.904 οχήματα που είναι ανασφάλιστα,
113.382 που δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας.
Για όσους δεν προχωρήσουν στην ασφάλιση ή δεν περάσουν ΚΤΕΟ έρχονται νέα πρόστιμα. Ειδικότερα:
Για τα ανασφάλιστα:
250 ευρώ για τα δίκυκλα,
500 ευρώ για επιβατικά κι άλλα οχήματα κάθε φύσης,
1.000 ευρώ για λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης,
για τα τέλη κυκλοφορίας επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το ύψος των τελών εφόσον διαπιστωθεί οφειλή τουλάχιστον 1 έτους,
εάν το όχημα βρεθεί να μην έχει υποβληθεί σε περιοδικό έλεγχο Κεντρικού Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων, επιβάλλεται πρόστιμο 400 ευρώ.
Σε περίπτωση υποτροπής (από τον ίδιο ιδιοκτήτη, για το ίδιο όχημα, εντός τριετίας από την επιβολή του προστίμου) επιβάλλεται πρόστιμο διπλάσιο των προβλεπομένων ανά περίπτωση και ταυτόχρονα αφαιρούνται άδεια κυκλοφορίας και πινακίδες.
Αφού το πρόστιμο επιβληθεί και κοινοποιηθεί, ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος έχει δικαίωμα ένστασης. Η ένσταση υποβάλλεται ηλεκτρονικά σε ειδική ηλεκτρονική εφαρμογή στην ψηφιακή πύλη της Δημόσιας Διοίκησης εντός 10 ημερών. Η απόφαση επί της ένστασης λαμβάνεται εντός 30 ημερών.
Παράλληλα, ειδοποιητήριο θα λάβουν και οι ιδιοκτήτες των οχημάτων των οποίων «τα οχήματα παρουσιάζονται σε αδράνεια για μια επταετία. Τα οχήματα αρχικά θα τεθούν σε καθεστώς προσωρινής ακινησίας. Εφόσον οι ιδιοκτήτες τους επιβεβαιώσουν ότι όντως δεν χρησιμοποιούνται, θα αποσυρθούν οριστικά. Ειδάλλως, οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να τα ασφαλίσουν, να τα περάσουν ΚΤΕΟ και να πληρώσουν και τα τέλη κυκλοφορίας μαζί με τα πρόστιμα, για να μπορέσουν να τα κυκλοφορήσουν.
Νέα τέλη κυκλοφορίας
Μέχρι τα τέλη του μήνα θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων τα τέλη κυκλοφορίας για το 2026, ενώ η πληρωμή τους θα ξεκινήσει από 15 Νοεμβρίου και μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2025.
Σε ό,τι αφορά το ύψος των τελών, αυτά διατηρούνται στα περσινά επίπεδα, με αποτέλεσμα να μην προκύπτουν νέες επιβαρύνσεις για τους οδηγούς. Όσα αυτοκίνητα είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2010 πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας με βάση τον κυβισμό τους. Όσα κυκλοφόρησαν μετά την 1η Νοεμβρίου 2010 πληρώνουν με βάση τις εκπομπές CO2, που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας, ενώ τα πιο «καθαρά» από αυτά απαλλάσσονται πλήρως – κάτω από 90 ή 122 g/km, αναλόγως της χρονολογίας.
Σημειώνεται ότι τα πρόστιμα κλιμακώνονται ανάλογα με τον χρόνο καθυστέρησης της εξόφλησης. Όσο νωρίτερα μετά τη λήξη της προθεσμίας γίνει η εξόφληση τόσο μικρότερο θα είναι το αυτοτελές πρόστιμο που θα επιβαρύνει τους παραβάτες.
Αναλυτικά, κλιμακώνονται ως εξής:
25% επί του τέλους αν καταβληθεί εντός του Ιανουαρίου,
50% επί του τέλους αν καταβληθεί τον Φεβρουάριο,
100% αν καταβληθεί από 1ης Μαρτίου.
Σε κάθε περίπτωση, το πρόστιμο δεν μπορεί να υπολείπεται των 30 ευρώ.
Πηγή: powergame.gr