Ειδήσεις

Task force για αυστηρότερους ελέγχους στα λιμάνια

Υπό την άμεση εποπτεία ενός νέου επιχειρησιακού βραχίονα που θα αναφέρεται απευθείας στον υπουργό Ναυτιλίας περνούν θέματα που σχετίζονται με την ασφάλεια των λιμανιών αλλά και των πλοίων. Η νέα αυτή task force επιφορτίζεται με έργο που μέχρι πρότινος ασκούσαν ταυτόχρονα το Λιμενικό και άλλες υπηρεσίες σε ένα περιβάλλον που δημιουργούσε παράθυρα για απουσία ελέγχων και ακάλυπτες πλευρές της δραστηριότητας των λιμανιών.

Η πρωτοβουλία που ανήκει στον υπουργό Ναυτιλίας Βασίλη Κικίλια εκδηλώνεται σε μία περίοδο όπου το διεθνές ενδιαφέρον για τα ελληνικά λιμάνια και τους ενεργειακούς διαδρόμους στις ελληνικές θάλασσες είναι ιδιαίτερα αυξημένο. Εκδηλώνεται, επίσης, σε μια φάση που η τουριστική ανάπτυξη της χώρας και η μετακίνηση εκατομμυρίων επιβατών από και προς τα ελληνικά λιμάνια επιτάσσει αυξημένη επαγρύπνηση.

Το σχετικό νομοσχέδιο για τη δημιουργία Εποπτικής Μονάδας Ασφαλείας Λιμένων και Πλοίων (ΕΜΑΛΠ) του υπουργείου Ναυτιλίας ήρθε ήδη προς ψήφιση στη Βουλή. Με τις ρυθμίσεις του, η ΕΜΑΛΠ υπεισέρχεται στη θέση της Δημόσιας Αρχής Λιμένων (ΔΑΛ), δηλαδή αναλαμβάνει τις αρμοδιότητες που είχε μέχρι σήμερα η ΔΑΛ και καθίσταται αποκεντρωμένη μονάδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που θα λειτουργεί με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και θα εποπτεύεται από τον υπουργό. «Ο επιχειρησιακός αυτός βραχίονας είναι επιβεβλημένος και ο ρόλος του επιτελικός, στρατηγικός και πολύ κρίσιμος για τα λιμάνια μας, για την ακτοπλοΐα και για την ασφάλεια», δήλωσε ο Β. Κικίλιας, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, προσθέτοντας ότι ο νέος επόπτης θα έχει αρμοδιότητα ελέγχου και στους παραχωρησιούχους των λιμένων, τόσο προληπτικά όσο και ουσιαστικά, για την τήρηση των μέτρων ασφάλειας και των όρων των συμβάσεων. «Θα ελέγχει και τους παραχωρησιούχους; Φυσικά. Τα λιμάνια έχουν παραχωρηθεί με συγκεκριμένους όρους. Δεν πρέπει να ελέγχονται; Οπωσδήποτε, προς όφελος των πολιτών και των εργαζομένων. Και προληπτικά και ουσιαστικά. Τα λιμάνια, είτε κρατικά είτε δημοτικά είτε παραχωρημένα, είναι όλα υπό τον έλεγχο του κράτους. Κρατική δομή πρέπει να είναι αυτή και όχι ανεξάρτητη αρχή, χωρίς καμία αμφιβολία», ανέφερε ο υπουργός.

Η ΕΜΑΛΠ αναλαμβάνει λοιπόν κεντρικό και επιτελικό ρόλο στον έλεγχο της ασφάλειας τόσο των ακτοπλοϊκών μεταφορών όσο και των λιμενικών εγκαταστάσεων, με βασικό στόχο την καλύτερη προστασία του επιβατικού κοινού. «Η νομοθετική πρωτοβουλία κρίθηκε αναγκαία λόγω της αυξανόμενης ανάγκης για κρατική εποπτεία στους λιμένες, σε ένα περιβάλλον όπου η λιμενική αγορά έχει απελευθερωθεί και λειτουργεί με βάση τον ευρωπαϊκό κανονισμό για τις λιμενικές υπηρεσίες και τη διαφάνεια», αναφέρουν πηγές του υπουργείου.

Ενας τέτοιος φορέας μπορεί να παρακολουθεί όλα τα περιστατικά, να τα αξιολογεί συνολικά και να συμβάλλει ουσιαστικά στη βελτίωση των ακτοπλοϊκών υπηρεσιών. Η ΕΜΑΛΠ θα εποπτεύει τους ιδιωτικοποιημένους λιμένες και την καθημερινή λειτουργία τους. Θα ελέγχει αν τηρούνται οι όροι των συμβάσεων παραχώρησης, η περιβαλλοντική νομοθεσία, οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας, καθώς και οι εργασιακές συνθήκες. Θα φροντίζει ώστε οι λιμενικές υπηρεσίες να λειτουργούν χωρίς προβλήματα προς όφελος της κοινωνίας, ενώ ταυτόχρονα θα στηρίζει τη σωστή λειτουργία της αγοράς και του εθνικού λιμενικού συστήματος. Παράλληλα, θα συγκεντρώνει στοιχεία και θα ενημερώνει την πολιτική ηγεσία, ώστε να διαμορφώνεται σωστά η εθνική στρατηγική για τα λιμάνια.

Πηγή: moneyreview.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου