Ειδήσεις

Zητούν αναστολή της ΚΥΑ για τον ΦΠΑ των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών

Ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος – ΣΙΤΕΣΑΠ, απαριθμώντας μια σειρά αρνητικών επιπτώσεων από την εφαρμογή της ΚΥΑ “Όροι και προϋποθέσεις για τη Διενέργεια Δραστηριότητας των Πλοίων κυρίως στην Ανοικτή Θάλασσα για Σκοπούς Χορήγησης Απαλλαγών από τον Φόρο Πριοστιθέμενης Αξίας”, ζητά από τους Έλληνες βουλευτές να συνηγορήσουν υπέρ του αιτήματος των φορέων του κλάδου για την άμεση ανάκληση της ΚΥΑ, ή τουλάχιστον την αναστολή της μέχρι τέλους του 2019, προκειμένου να μελετηθούν διεξοδικά οι προτεινόμενες ρυθμίσεις.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, το αποτέλεσμα της εφαρμογής της ΚΥΑ των Υπουργείων Οικονομικών και Ναυτιλίας είναι ότι θα φύγουν τα σκάφη σε άλλες σημαίες και σε άλλες όμορες και γειτονικές χώρες με μηδενικές ή πολύ χαμηλότερες χρεώσεις.
Ενδεικτικά:

  • Τουρκία – μηδενικό ΦΠΑ σε όλα τα επίπεδα
  • Αλβανία – μηδενικό ΦΠΑ
  • Κροατία – ΦΠΑ μόνο 13%
  • Μαυροβούνιο – μηδενικό ΦΠΑ
  • Γαλλία – 10%
  • και σε Γερμανία και όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, όταν είναι ενδοκοινοτική συναλλαγή, με μηδενικό ΦΠΑ).

Εξ’αυτού, ο ΣΙΤΕΣΑΠ υποστηρίζει ότι θα υπάρξουν οι εξής αρνητικές για την Ελλάδα επιπτώσεις:
1) θα μειωθεί δραματικά η δραστηριότητα ναυπηγήσεων, αγορών και αντικαταστάσεων σκαφών, με αποτέλεσμα ο υπό ελληνική σημαία στόλος να καταστεί υπέργηρος και μη ανταγωνιστικός
2) θα αυξηθεί σημαντικά το κόστος της χρεούμενης ναύλωσης, με αποτέλεσμα να καταστούμε μη ανταγωνιστικοί
3) θα επιβαρυνθεί το κόστος της ολοκλήρωσης των ήδη προγραμματισμένων αγορών σκαφών (πρόσθεση κόστους ΦΠΑ)
4) θα επιβαρυνθεί ιδιαίτερα η δαπάνη συντήρησης και επισκευών σκαφών (και θα αναζητηθούν υπηρεσίες στην αλλοδαπή), οπότε θα απολεσθούν δραστηριότητες και θα πληγούν οι ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις –ιδίως του Περάματος- και περισσότερα από 50 συναφή και υποστηρικτικά επαγγέλματα
5) θα αυξηθεί το κόστος ελλιμενισμού σκαφών στις ελληνικές μαρίνες (λειτουργούν ήδη 28 στην ελληνική επικράτεια) και θα καταστούν μη ανταγωνιστικές οι χρεώσεις τους, έναντι όμορων και ανταγωνιστικών χωρών
6) θα χαθούν πάρα πολλές θέσεις εργασίας πληρωμάτων, λόγω φυγής των σκαφών ή αλλαγής σημαίας
7) θα μειωθούν δραματικά οι ασφαλιστικές εισφορές στο ΝΑΤ και άλλα ταμεία
8) θα μειωθούν σημαντικά οι κατασκευές και ανακατασκευές και ανακαινίσεις σκαφών
9) θα επηρεαστούν αρνητικά περίπου 120 παραπλήσια και υποστηρικτικά επαγγέλματα που απασχολούν επιπροσθέτως πολλές χιλιάδες εργαζομένους
10) θα υπάρξει μεγάλη μείωση στο ΦΠΑ των ναύλων που σήμερα εισπράττεται, θα διότι τα σκάφη θα είναι μόνο διερχόμενα, αφού θα ελλιμενίζονται εκτός Ελλάδος
11) θα απωλεσθεί η εισαγωγή συναλλάγματος που εισπράττεται από τις ναυλώσεις και συνεισφέρει στο ισοζύγιο πληρωμών
Επισημαίνουμε, επίσης, ότι θα πληγούν ιδιαίτερα οι νησιωτικές και παράκτιες περιοχές που προσεγγίζουν ως προορισμούς τα σκάφη, κυρίως των ελληνικών συμφερόντων, διότι:
12) θα μειωθούν δραματικά τα έσοδα από τις δαπάνες που κάνουν οι ναυλωτές των σκαφών και τα χρήματα που ξοδεύουν στην χώρα
13) θα χαθεί η “πρεσβευτική παρουσία” της ελληνικής σημαίας στα ακριτικά νησιά των περιοχών που είναι κυρίως στα ευρωπαϊκά σύνορα προς τρίτες χώρες (νησιά του Βόρειου και του Ανατολικού Αιγαίου, και ειδικά Αγαθονήσι, Καστελλόριζο, Γαύδος και άλλα, που συχνά αναφέρονται ως “αμφισβητούμενης εθνικότητας”)
14) θα μειωθεί δραματικά η οικονομική συνεισφορά των σκαφών σε συγκεκριμένες περιφέρειες της χώρας, όπου ήδη ελλιμενίζονται σε τουριστικούς λιμένες και μαρίνες.

Ακολουθεί η επιστολή του ΣΙΤΕΣΑΠ:

“Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Στις δραστηριότητες του ελληνικού τουρισμού εντάσσονται και τα ελληνικά επαγγελματικά τουριστικά σκάφη, δραστηριότητα που αναδεικνύει την ελληνική πολυνησία, τους φυσικούς, πολιτιστικούς και ανθρωπογενείς πόρους, και τα παραγόμενα προϊόντα των ελληνικών νησιωτικών και παράκτιων περιοχών, συνεισφέρει και υποστηρίζει τις τοπικές κοινωνίες και στις απομακρυσμένες νησιώτικες περιοχές της Ελλάδος, και κυρίως, συνεισφέρει (κατά σχετικές μελέτες) άνω των δύο δισ. ευρώ και των 25.000 θέσεων εργασίας στην ελληνική οικονομία.

Κυρίες και Κύριοι Βουλευτές,

Οι φορείς του θαλάσσιου τουρισμού που καλύπτουν τις πολυσχιδείς δραστηριότητες του κλάδου των ελληνικών επαγγελματικών τουριστικών σκαφών, απευθύνονται σε σας, γιατί ο κλάδος πλήττεται λειτουργικά, οικονομικά, επιχειρηματικά, ανταγωνιστικά, και βρίσκεται στα πρόθυρα απόγνωσης, αφενός λόγω πιθανής ανεπαρκούς αντίληψης ή γνώσης των ιδιαιτεροτήτων του, και αφετέρου λόγω έλλειψης ουσιαστικής διαβούλευσης των ‘θεσμοθετούντων’ με τους εκπροσώπους των επαγγελματιών και των στον κλάδο δραστηριοποιούμενων επιχειρήσεων, που είναι κυρίως μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις.

Το άμεσο παρόν πρόβλημα
Προσφάτως η κυρία υφυπουργός Οικονομικών και ο κύριος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, υπέγραψαν την ανωτέρω αναφερόμενη ΚΥΑ, με την οποία εφαρμόζονται νέες προϋποθέσεις και όροι επιβολής ΦΠΑ επί των δραστηριοτήτων και των υπηρεσιών των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών.

Ήδη οι φορείς του Κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού έχουν διαμαρτυρηθεί προς τα αρμόδια υπουργεία, πρώτον γιατί δεν προηγήθηκε καμμία διαβούλευση επί των αποφάσεων, δεύτερον γιατί επί της ουσίας, οι αποφάσεις αυτές δημιουργούν σοβαρότατες αρνητικές επιπτώσεις για τον κλάδο, αλλά κυρίως για τις τοπικές κοινωνίες και επιχειρήσεις στις νησιώτικες και παράκτιες περιοχές της χώρας, και κατ’επέκταση για τη γενικότερη ελληνική οικονομία, και τρίτον γιατί ήδη έχουμε χάσει το momentum των ναυλώσεων του 2019 που πήγαινε καλά, γιατί δημιουργήσαμε ‘κακή εικόνα’, γιατί οι δυνητικοί πελάτες δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το αυξημένο κόστος, ενώ διαπιστώνουμε ότι τα ξένα μεσιτικά γραφεία ναυλο-μεσιτών στέλνουν τους πελάτες τους σε άλλους προορισμούς και διότι λαμβάνουμε μηνύματα ακυρώσεων.

Σας ζητούμε να συνηγορήσετε υπέρ του αιτήματος των φορέων του κλάδου, για την άμεση ανάκληση της ΚΥΑ, ή τουλάχιστον την αναστολή της μέχρι τέλους του 2019, προκειμένου να μελετηθούν διεξοδικά οι προτεινόμενες ρυθμίσεις, υπό καθεστώς λογικής και δίκαιας αντιμετώπισης πολλών εκατοντάδων μικρών κατά κανόνα επιχειρήσεων, που δραστηριοποιούνται στον κλάδο αυτό”.

πηγή traveldailynews.gr

Συντάκτρια Βίκυ Καραντζαβέλου

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου