Ειδήσεις

Ψήφος εμπιστοσύνης ασθενών σε γιατρούς και νοσηλευτές

Υψηλό βαθμό συνεχίζουν να δίνουν οι νοσηλευόμενοι ασθενείς στα νοσοκομεία του Εθνικού Συστήματος Υγείας. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία από το ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης της εμπειρίας ασθενών στα νοσοκομεία του ΕΣΥ, που κοινοποίησε χθες ο υπουργός Υγείας Αδωνις Γεωργιάδης, ο μέσος όρος ικανοποίησης των ασθενών είναι 4,07 με άριστα το 5.

Σημειώνεται ότι η αξιολόγηση των ασθενών ξεκίνησε στα μέσα Ιουλίου και τον πρώτο μήνα η ικανοποίηση ήταν στο 4,06/5. Τώρα και αφού τα νοσοκομεία μπήκαν σε μια εποχή μεγαλύτερης ζήτησης υπηρεσιών από ό,τι το καλοκαίρι, η αξιολόγηση παραμένει υψηλή.

Σύμφωνα με τα νέα στοιχεία, από τις 14 Ιουλίου που ξεκίνησε η εφαρμογή του νέου ψηφιακού εργαλείου αξιολόγησης, έως την περασμένη Δευτέρα (24 Νοεμβρίου), απεστάλησαν 140.045 sms για ερωτηματολόγια σε ασθενείς.

Τα ερωτηματολόγια συμπλήρωσαν 26.364 ασθενείς (18,8%). Το 92% αυτών των ασθενών απάντησε ότι υπήρχε επάρκεια εξοπλισμού και το 93% ότι υπήρχε αριθμητική επάρκεια ιατρικού προσωπικού.

Το πρόβλημα της έλλειψης νοσηλευτών και νοσοκόμων στα νοσοκομεία αναδεικνύεται και από τους ασθενείς, καθώς μόλις το 61% έκρινε θετικά την αριθμητική επάρκεια νοσηλευτικού προσωπικού.

Οι στρεβλώσεις του ελληνικού συστήματος υγείας
Το 79% έκρινε θετικά τον συντονισμό της παρεχόμενης φροντίδας και τη συνεργασία τμημάτων νοσοκομείων του ΕΣΥ. Εμπιστοσύνη στους θεράποντες ιατρούς έχει το 86% των ασθενών και στο νοσηλευτικό προσωπικό το 81%.

Θετικά αξιολόγησε το 82% τη γνώση θεραπευτικής ομάδας για το ιατρικό ιστορικό, ενώ το 91% των ασθενών έδωσε υψηλή βαθμολογία για την παροχή κατανοητών οδηγιών, προφορικών ή γραπτών, πριν από το εξιτήριο για το τι πρέπει ή δεν πρέπει να κάνει ο ασθενής όταν βγει από το νοσοκομείο.

Τρεις στους τέσσερις (74%) έδωσαν τις υψηλότερες βαθμολογίες (4 και 5) για την ικανοποίηση από τον χρόνο που αφιέρωσαν οι γιατροί σ’ αυτούς. Με το ίδιο ποσοστό δήλωσαν ικανοποιημένοι και για τον χρόνο που αφιέρωσαν οι νοσηλευτές.

Χαμηλές βαθμολογίες
Σχετικά χαμηλή ήταν η βαθμολογία για τη συμμετοχή του ασθενούς στη διαμόρφωση αποφάσεων σχετικά με τη φροντίδα και τη θεραπεία. Μόλις το 63% έδωσε βαθμολογία 4 και 5 με άριστα το 5, όταν κανονικά το ποσοστό αυτό θα έπρεπε να προσέγγιζε το 100%. Σε ό,τι αφορά την ποιότητα του φαγητού μόλις το 49% είχε θετική γνώμη, ενώ το 70% δεν είχε αρνητική γνώμη για την καθαριότητα του θαλάμου νοσηλείας.

Ο Αδωνις Γεωργιάδης στην ανάρτησή του σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης για τα νέα στοιχεία δήλωσε: «Δείτε μόνοι σας τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα του εργαλείου αξιολόγησης από τους ίδιους τους χρήστες του ΕΣΥ. Εχουμε ήδη βαθμολογία από 26.364 πραγματικούς ασθενείς, που μας απάντησαν αφού έλαβαν εξιτήριο. Γενικός μέσος όρος ικανοποίησης: 4,07/5. Αυτό είναι το “ΕΣΥ που καταρρέει”. Προχωρούμε στις μεταρρυθμίσεις μας».

Πηγή: kathimerini.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου