Ειδήσεις

Γιατί οι καθυστερήσεις των παραδόσεων έγιναν κανόνας για τα ΕΛΤΑ

Τα τελευταία χρόνια, στο ναδίρ δεν βρέθηκαν μόνο οι οικονομικές επιδόσεις των ΕΛΤΑ. Η κρίση αποτυπώθηκε και στην ποιότητα των υπηρεσιών, με τη δυσλειτουργία να οδηγεί σε συστηματικές καθυστερήσεις στην παράδοση επιστολών και δεμάτων.

Οπως σημειώνει ρεπορτάζ της Καθημερινής, με βάση το ισχύον πλαίσιο, το 90% των αποστολών θα έπρεπε να φτάνει στον παραλήπτη εντός τριών εργάσιμων ημερών από την κατάθεση και το 98% εντός πέντε. Στην πράξη, όμως, η πραγματικότητα απέχει παρασάγγας: οι στόχοι μοιάζουν περισσότερο με ευσεβείς πόθους παρά με εφικτά δεδομένα. Σύμφωνα με τις επίσημες μετρήσεις, πέρυσι μόλις το 35% των αποστολών παραδόθηκε εντός των τριών ημερών, ενώ το 69% έφτασε στον προορισμό του στις πέντε εργάσιμες μέρες. Οι αριθμοί αυτοί αποκαλύπτουν μια διαρκή υστέρηση στις επιδόσεις, ακόμη και σε σχέση με τους πιο χαλαρούς στόχους που ισχύουν από το 2021, τη στιγμή που στο παρελθόν το ταχυδρομείο υποχρεωνόταν να παραδίδει το 90% των αποστολών σε μία μόλις ημέρα και το 98% σε τρεις.

Η κατάσταση δεν δείχνει σημάδια βελτίωσης ούτε για την τρέχουσα χρονιά, μάλλον το αντίθετο. Πηγές με άμεση γνώση των πραγμάτων επισημαίνουν στην «Κ» ότι οι καθυστερήσεις αναμένεται να είναι ακόμη μεγαλύτερες το 2025. Σημαντικό παράγοντα αποτελεί και η αναστάτωση που προκλήθηκε από το κλείσιμο αρκετών μικρότερων κέντρων διανομής, τα οποία βρίσκονταν σε μεγάλους δήμους της Αττικής. Ορισμένα από αυτά πέρασαν σε ιδιώτες, με αποτέλεσμα η μεταβατική περίοδος να επιφέρει ακόμη μεγαλύτερες δυσκολίες στην έγκαιρη παράδοση επιστολών και δεμάτων.

Πάντως, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, η βασική αιτία για την επιδείνωση της ποιότητας των ταχυδρομικών υπηρεσιών εντοπίζεται στην έλλειψη επαρκούς αριθμού ταχυδρόμων, σε συνδυασμό με τη διεύρυνση των γεωγραφικών χαρτών που καλούνται να εξυπηρετήσουν. Οι τομείς διανομής, που το 2021 ήταν τρεις, πλέον έχουν αυξηθεί σε τέσσερις, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι λιγότεροι διανομείς πρέπει να καλύπτουν μεγαλύτερες εκτάσεις μέσα στο ίδιο ωράριο. Ιδίως στην Αττική, όπου οι περισσότερες περιοχές χαρακτηρίζονται από υψηλή πυκνότητα δόμησης, αυτό οδηγεί στο να μετατίθεται μεγάλο μέρος της αλληλογραφίας για την επόμενη ημέρα, καθώς οι ταχυδρόμοι δεν προλαβαίνουν να ολοκληρώσουν τον όγκο των παραδόσεων.

«Εκεί που ο ταχυδρόμος έπρεπε να καλύψει μια συγκεκριμένη περιοχή την ημέρα, σήμερα καλείται να εξυπηρετήσει σχεδόν μιάμιση, την ίδια στιγμή που ο αριθμός των διανομέων ανά τομέα έχει μειωθεί δραστικά, από περίπου 12 το 2021 σε μόλις 6», σημειώνουν στην «Κ» πηγές με γνώση του θέματος. Οι ίδιες πηγές, επιπλέον, αμφισβητούν ευθέως ότι η επιστολική αλληλογραφία έχει υποχωρήσει κατά 90%, επισημαίνοντας ότι ένα τέτοιο ποσοστό αφορά κυρίως τις αποστολές μέσω των ταχυδρομικών κουτιών και όχι τον συνολικό όγκο των επιστολών που διακινούνται καθημερινά. Οι καθυστερημένες παραδόσεις των ΕΛΤΑ βρίσκονται κάθε χρόνο στο μικροσκόπιο της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, η οποία καλεί σε ακρόαση τη διοίκηση του οργανισμού για τις απαραίτητες εξηγήσεις, ενώ δεν λείπει κατά καιρούς και η επιβολή προστίμων. Είναι ενδεικτικό ότι είχε επιβάλει πρόστιμο 216.000 ευρώ για θέματα ποιότητας που αφορούσαν τον χρόνο επίδοσης της αλληλογραφίας κατά την περίοδο 2019-2021.

Πηγή: moneyreview.gr

Σχολιασμός Άρθρου

Τα σχόλια εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Η Δημοκρατική δεν υιοθετεί αυτές τις απόψεις. Διατηρούμε το δικαίωμα να διαγράψουμε όποια σχόλια θεωρούμε προσβλητικά ή περιέχουν ύβρεις, χωρίς καμμία προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Σχολιασμός άρθρου