Γραπτές διαδικασίες αξιολόγησης (δηλαδή τεστ) αλλά με «εξ αποστάσεως» μεθόδους προτείνει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στους εκπαιδευτικούς όλης της χώρας, οι οποίοι τις τελευταίες ημέρες «τσακώνονται» για το πώς θα αξιολογήσουν τους μαθητές τους.

Με δεδομένο ότι ένα μέρος του πρώτου τετραμήνου στα σχολεία έγινε σε «ηλεκτρονικές» τάξεις, οι οποίες συχνά αντιμετώπιζαν τεχνικά προβλήματα, εκπαιδευτικοί τις προηγούμενες ημέρες διαφωνούσαν ζωηρά μεταξύ τους για το πώς θα βαθμολογήσουν τους μαθητές τους. Με κάποιους να προτείνουν πιο ευέλικτες μορφές αξιολόγησης και άλλους υπέρμαχους των διαγωνισμάτων και των τεστ.

Από τον πλευρά του το ΙΕΠ, όπως λέει ο πρόεδρός του κ. Γιάννης Αντωνίου μιλώντας στο «Βήμα», κρίνεται ότι πρέπει να γίνουν τεστ αξιολόγησης των μαθητών κανονικά. «Δεν εισηγούμαστε κάποιον συγκεκριμένο τρόπο» αναφέρει. «Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι γραπτής αξιολόγησης των μαθητών: πολλαπλές ερωτήσεις κλειστού ή ανοικτού τύπου, διαμοιρασμός ερωτήσεων, αξιολόγηση εργασιών κ.ά.».

Η ύλη δεν έχει καλυφθεί

Ο συντονιστής εκπαιδευτικού έργου στα Μαθηματικά και οργανωτικός υπεύθυνος του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Νίκος Ανταμπούφης λέει σχετικά ότι «αν πρέπει να βάλει κανείς ένα περίγραμμα σε αυτές τις ημέρες που κάνουμε διαδικτυακή διδασκαλία στα σχολεία μας, είναι ότι η αξιολόγηση των μαθητών δεν στήνεται αποκλειστικά σε τεστ και διαγωνίσματα, αλλά είναι η συνολική εικόνα που διαμορφώνεται από την καθημερινή παρουσία του μαθητή και τη συμμετοχή του στο μάθημα».

Χαρακτηριστικό κομμάτι αυτού αποτελούν τα μηνύματα που άφησαν τις προηγούμενες ημέρες εκπαιδευτικοί από την επαρχία σε δημοφιλή σελίδα αλληλοβοήθειας μεταξύ δασκάλων και καθηγητών, που στήθηκε τις ημέρες της τηλεκπαίδευσης: «Το έζησα κι αυτό: σήμερα συνδέθηκε μαθητής από το χωράφι του. Μάζευε ελιές και… απαντούσε και σε ερωτήσεις».

«Μάθημα 7η ώρα που λήγει στις 14.00, με τμήμα της Α΄ Γυμνασίου και ένας μαθητής παρακάλεσε να αποχωρήσει 10 λεπτά νωρίτερα για να δώσει το laptop στο μικρότερο αδελφάκι του που φοιτά στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, να το βοηθήσει να συνδεθεί και να είναι παρόν σε όλη τη διάρκεια των μαθημάτων. Αρχισα να μετράω τις ώρες που θα συμπλήρωνε από τις 8.30 ως τις 17.20 μπροστά σε μια οθόνη και μούδιασα…».

Το βέβαιο ωστόσο είναι ότι πολλά σχολεία έχουν μείνει πίσω στην ύλη που διδάσκουν αυτές τις ημέρες (ειδικά στα Θετικά μαθήματα), γεγονός που προϊδεάζει για πιθανή μείωσή της και εφέτος, κάτι το οποίο όμως είναι συνάρτηση του χρονικού διαστήματος κατά το οποίο θα παραμείνουν τελικά κλειστά τα σχολεία.

 

Μαθηματικά και Βιολογία

Πάντως στα Μαθηματικά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι πολλά σχολεία είναι 1-2 παραγράφους πίσω από την ύλη που θα έπρεπε να έχουν ολοκληρώσει, όπως και στη Βιολογία, για την οποία όμως ο καθηγητής σχολείου της Αττικής κ. Αντώνης Λάζαρης αναφέρει: «Εχουμε τελειώσει το μικρό κομμάτι από το παλιό βιβλίο της Β´ Λυκείου που έπρεπε να διδάξουμε εφέτος και ολοκληρώνουμε τώρα το 4ο κεφάλαιο από το βιβλίο της Κατεύθυνσης. Τα δύσκολα και ιδιαίτερα απαιτητικά κεφάλαια είναι το 1ο, το 2ο, το 4ο, το 5ο και το 6ο. Αρα μας απομένουν ακόμα οκτώ κεφάλαια, από τα οποία τα δύο είναι ιδιαίτερα απαιτητικά. Η εκτίμησή μου είναι ότι είμαστε πίσω γύρω στις τρεις με τέσσερις εβδομάδες στην κάλυψη της ύλης μας».

Ο κ. Λάζαρης λέει ότι «σε καμία περίπτωση αυτό το μάθημα, όπως σίγουρα και τα περισσότερα, δεν μπορεί να διδαχθεί αποτελεσματικά διαδικτυακά. Το βιβλίο είναι εξαιρετικά ελλιπές και πιο πολύ μοιάζει με περίληψη ενός βιβλίου Βιολογίας. Η μείωση της ύλης καθίσταται αναγκαία λόγω συνθηκών. Τα περσινά θέματα Βιολογίας στις Πανελλαδικές ωστόσο ήταν ιδιαίτερα αυξημένης δυσκολίας ακριβώς λόγω της μείωσης της ύλης, καθώς τα κεφάλαια που αφαιρέθηκαν τελικά ήταν τα σχετικά πιο εύκολα και πιο βατά κεφάλαια του βιβλίου».

 

Συμμαθητές λόγω πανδημίας

 

Οι δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, σε κάποιους έφεραν ελπίδα και μια αναπάντεχη νέα σχολική κοινότητα. Δεκάδες μαθητές αλλά και εκπαιδευτικοί της χώρας που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας ή χρόνια νοσήματα και (ανεξαρτήτως καραντίνας) και δεν μπορούσαν να βρεθούν στα σχολεία τους όλη την περίοδο που διανύουμε, βρήκαν μια άλλη εκπαιδευτική διέξοδο: το διαδικτυακό σχολείο.
Διαδικτυακές τάξεις στήθηκαν έτσι σε όλη τη χώρα, με ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό: κανείς δεν ήξερε κανέναν στους «ηλεκτρονικούς» τόπους συνάντησής τους…

Ο κ. Τηλέμαχος Ράπτης, προϊστάμενος του Τμήματος Εκπαιδευτικών Θεμάτων μεγάλης Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Αττικής, λέει ότι το εγχείρημα υπήρξε μεγαλόπνοο και μέχρι στιγμής επιτυχημένο. Τετρακόσια παιδιά και διακόσιοι εκπαιδευτικοί σε μια ολόκληρη Περιφέρεια έφτιαξαν «ηλεκτρονικές» τάξεις στις οποίες συναντιούνται κάθε πρωί, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας τους. «Τα παιδιά μπορεί να είναι διακτινισμένα σε όλη την Αττική, αλλά έτσι έχουν τη δυνατότητα να πάνε σχολείο» λέει ο κ. Ράπτης. «Πρόκειται για παιδιά αλλά και εκπαιδευτικούς που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες από διαφορετικές σχολικές μονάδες, που δεν γνωρίζονταν μεταξύ τους αλλά τώρα είναι συμμαθητές» αναφέρει.

«Επειδή βεβαίως οι διαδικτυακές τάξεις από μόνες τους δεν ήταν αρκετές έπρεπε να κάνουμε ένα εκπαιδευτικό σενάριο για όλους όσοι συμμετέχουν σε αυτές που να βασίζεται σε κανόνες εμπιστοσύνης. Κοινός παρονομαστής ήταν το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο» αναφέρει. Και συνεχίζει: «Μέσα στις ψηφιακές τάξεις έχουμε βάλει τα πάντα. Μέχρι και το βιβλίο της ύλης και το απουσιολόγιό μας» προσθέτει.
Ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης της Αττικής κ. Γιώργος Κόσυβας αναφέρει σχετικά ότι πάνω σε αυτή την προσπάθεια έσκυψαν πολλοί άνθρωποι με πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον και αφοσίωση. «Το Διαδικτυακό Σχολείο παρέχει εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μαθητές που δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους, με φυσική παρουσία, στη σχολική μονάδα που ανήκουν» δηλώνει.

Πηγή: tovima.gr

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ