Tα ζητήματα της διαχείρισης προορισμών και της βελτίωσης των υποδομών βρέθηκαν μεταξύ άλλων στο επίκεντρο της συνάντησης εργασίας με θέμα: «Ελληνικός Τουρισμός. Το μέλλον είναι στα χέρια μας», που διοργάνωσε την περασμένη Τετάρτη ο ΣΕΤΕ στη Ρόδο, με τη συμμετοχή ιδιοκτητών και υψηλόβαθμων στελεχών τουριστικών επιχειρήσεων του νησιού.
Στο πλαίσιο της συνάντησης, στην οποία παρουσιάστηκαν οι δράσεις της «Συμμαχίας Τουρισμού για τη Ρόδο», αναλύθηκαν επίσης ζητήματα σε σχέση με την προβολή του νησιού και τη βιώσιμη ανάπτυξη μέσα από ένα πλέγμα συνεργασιών και συνεργειών.
Με αφορμή τη συνάντηση ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κ. Γιάννης Ρέτσος παραχώρησε συνέντευξη στην “δημοκρατική” στην οποία αναφέρεται αναλυτικά σε μία σειρά από ζητήματα που απασχολούν τόσο την Ρόδο όσο και ευρύτερα τον ελληνικό τουρισμό.

Αναλυτικά, η συνέντευξη έχει ως εξής:
• Kε Ρέτσο, ποιες είναι οι σημαντικότερες δράσεις που πιστεύετε ότι θα πρέπει να υλοποιηθούν για την περαιτέρω ανάπτυξη του τουρισμού στη Ρόδο;
Η Ρόδος συγκαταλέγεται στους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς της χώρας, με μεγάλες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης. Αναγκαία συνθήκη όμως, για την επόμενη ημέρα του ροδιακού τουρισμού, είναι η περαιτέρω βελτίωση των υποδομών και κατ΄ επέκταση της τουριστικής εμπειρίας των επισκεπτών. Στο πλαίσιο αυτό, εντάσσονται και οι δράσεις για την επίτευξη του στόχου της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης που έχουν ανάγκη, τόσο οι ανεπτυγμένοι, όπως είναι η Ρόδος, όσο και οι υπό ανάπτυξη προορισμοί της χώρας. Yπάρχουν τουριστικές περιοχές που γνώρισαν ανάπτυξη, χωρίς παράλληλη υποστήριξη σε επίπεδο κυρίως δημοσίων υποδομών. Μπορεί οι πελάτες μας να είναι ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες που παρέχονται στα ξενοδοχεία, αλλά πρέπει να βελτιώσουμε και τη συνολική τουριστική εμπειρία που εξαρτάται από άλλους παράγοντες.
• Μιλάτε συχνά για την ανάγκη συνεργειών και συνεργασιών. Στην περίπτωση της Ρόδου υπάρχει κάποιο παράδειγμα που θα μπορούσατε να αναφέρετε;
Ένα επιτυχημένο παράδειγμα είναι η «Συμμαχία Τουρισμού για τη Ρόδο». Πρόκειται για μία σύμπραξη στην οποία επαγγελματίες του τουρισμού ένωσαν τις δυνάμεις τους με τη Marketing Greece, υπό την αιγίδα της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου. Όλοι όσοι συνεργάζονται σε αυτή την προσπάθεια από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, έχουν κοινό σκοπό την προβολή του προορισμού μέσα από μια νέα, σύγχρονη και εστιασμένη στις διεθνείς νέες τάσεις καμπάνια. Η «Συμμαχία Τουρισμού για τη Ρόδο» αναδεικνύει την οικεία εικόνα του νησιού, όπως αυτή έχει συνδεθεί με τo Sun & Beach προϊόν του και παράλληλα προχωράει ένα βήμα παραπέρα, προβάλλοντας περισσότερες εμπειρίες και επιλογές που μπορεί να ζήσει ο επισκέπτης στη Ρόδο, για να ανακαλύψει την πολυδιάστατη προσωπικότητά της.

• Πιστεύετε ότι η εξάπλωση του κορωνοϊού και στην Ελλάδα θα επηρεάσει τον τουρισμό;
Στους επόμενους μήνες η Ελλάδα αναμένεται να υποδεχθεί πάνω από 30 εκατομμύρια επισκέπτες και θα απαιτηθεί από όλους ψυχραιμία, συντονισμός και συνεργασία. O ΣΕΤΕ βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία με τα μέλη του, τις αρμόδιες αρχές και τους φορείς της πολιτείας, προκειμένου να διασφαλιστεί η αξιολόγηση της κατάστασης, η έγκυρη ενημέρωση και η τήρηση των μέτρων πρόληψης που χρειάζεται να εφαρμοστούν. Ο ελληνικός τουρισμός έχει τη γνώση, την ωριμότητα και τον επαγγελματισμό για να αντεπεξέλθει αποτελεσματικά και σε αυτή την περίσταση.

• Υπάρχει κάποια εκτίμηση για την πορεία της φετινής σεζόν;
Η πορεία της φετινής σεζόν θα εξαρτηθεί από ένα σύνολο παραμέτρων, τόσο σε διεθνές επίπεδο, όσο και στο εσωτερικό της χώρας. Όμως, ας μην γελιόμαστε, η ιστορία του κορωνοϊού αυτή τη στιγμή δημιουργεί νέα δεδομένα, τα οποία σταθμίζουμε διαρκώς. Μέρα με την ημέρα, ώρα με την ώρα. Θέλω να ελπίζω ότι η τρέχουσα συγκυρία θα εξομαλυνθεί πολύ σύντομα και δεν θα παραταθεί περαιτέρω. Εμείς οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε όλες τις προκλήσεις που υπάρχουν, όπως για παράδειγμα το Brexit, ή τις επιπτώσεις από τη χρεωκοπία του Thomas Cook. Ο τρόπος διαχείρισης του τελευταίου ζητήματος από την πλευρά του ΣΕΤΕ ήταν άμεσος, καθώς τα σημαντικότερα αιτήματα του Συνδέσμου για τη διευκόλυνση των τουριστικών επιχειρήσεων έγιναν αποδεκτά από τα συναρμόδια υπουργεία.

Οι δράσεις των ΣΕΤΕ, ΙΝΣΕΤΕ και MARKETING GREECE – Στο πλαίσιο των δράσεων που έχουν υλοποιήσει ο ΣΕΤΕ, το ΙΝΣΕΤΕ και η Marketing Greece την τελευταία 3ετία για το νησί πέραν της πρωτοβουλίας για τη «Συμμαχία Τουρισμού για τη Ρόδο», περιλαμβάνονται τρεις περιφερειακές εκδηλώσεις, το πρώτο Tourism #ThoughtBank με την υποστήριξη της Eurobank, μια εκπαιδευτική ημερίδα με θέμα «Rhodes Loading! Digital Marketing» για τουριστικές επιχειρήσεις, επίσης με την συνεργασία της Eurobank, ένα Σχολείο Τουρισμού και 18 Executive Seminars. Επιπλέον, διοργανώθηκαν 20 αποστολές με δημοσιογράφους και bloggers και καταγράφηκαν περισσότερα από 290 δημοσιεύματα και blog posts για το νησί. Σε επίπεδο πληροφόρησης, εστάλησαν 36 στατιστικά δελτία και πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 300 ενημερώσεις μελών. Οι αφίξεις και το δυναμικό σε τουριστικά καταλύματα Σύμφωνα με στοιχεία που επεξεργάστηκε το ΙΝΣΕΤΕ, οι διεθνείς αεροπορικές αφίξεις στο αεροδρόμιο της Ρόδου την περίοδο 2017-2019, σημείωσαν αύξηση κατά 8% (από 2.178.973 το 2017, σε 2.343.299 το 2019). Στη Ρόδο καταγράφεται το μεγαλύτερο δυναμικό σε ξενοδοχειακά και ενοικιαζόμενα δωμάτια, μεταξύ των προορισμών στα Δωδεκάνησα. Ειδικότερα, με βάση στοιχεία του 2019, στη Ρόδο λειτουργούν 567 ξενοδοχειακές μονάδες με 94.215 κλίνες. Από το σύνολο των ξενοδοχείων, 46 μονάδες ανήκουν στην κατηγορία των 5 αστέρων, 117 στην κατηγορία των 4 αστέρων, 162 στην κατηγορία των 2 αστέρων και 56 ανήκουν στην κατηγορία με 1 αστέρι. Επίσης, στη Ρόδο λειτουργούν 865 ενοικιαζόμενα δωμάτια με 14.454 κλίνες.

 

Σχολιασμός άρθρου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ